|
| Kommentar Fra : spam-free |
Dato : 25-10-10 15:58 |
| | |
| Kommentar Fra : Lassepg |
Dato : 25-10-10 18:13 |
|
find en anden motor ved en ophugger og få en ven til at sætte den i, den kan du sikkert klare for under 5000
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 26-10-10 01:01 |
|
Det er ikke en reperation for amatøren , som ikke har erfaring i biler.
Du skal gøre som cortina1 skriver. Men føg anvisninger i en rep håndbog . for at kunne løsne og spænde toppen korrekt igen. En momentnøgle er også nødvendig, foruden diverse nye pakninger.
Husk at fladerne til den ny toppakning skal være helt rene og tørre. Olie skal også suges op fra boltehullerne, så det ikke trænger op i pakningen ved montagen.
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 26-10-10 02:21 |
|
Hvis de 10k havde været et fast tilbud, ville det være billigt. Sådan et par ventiler, der hænger nede i cylindrene når stemplet kommer bragende op (de har faktisk ganske god fart på) kan godt nok lave ulykker der forplanter sig ned i stempler og lejer.
Du skal være rigtig godt klædt på, bare for at montere den nye tandrem (have styr på de forskellige positionsmærker), for står bare et af hjulene en enkelt tand forkert går motoren dårligt og i værste fald slår du ventilerne i stemplerne én gang til.
Som flere af de øvrige siger: læg en huggermotor i, måske kan du oven i købet få en 1,6er (ved ikke om den passer i monteringsflader og ophæng) OG START MED AT FÅ EN NY TANDREM MONTERET FØR DU LÆGGER DEN I
| |
| Kommentar Fra : alka |
Dato : 26-10-10 06:50 |
|
gunnarb, alene det, at du spørger om du selv kan ordne motoren, siger mig, at det kan du ikke. 10.000 kr. som værkstedspris, er ikke dyrt. At købe en anden motor ved huggeren, kan være godt nok, men den kan du heller ikke selv skifte, og hvordan vil tandremme have det på den. Når du ikke selv, eller har en der har nøje kendskab til motorer, så er det en chance for dig at tage.
Når toppen kommer af, kan man først se, hvor stor skaden er. Det koster at ha' bil!
| |
| Kommentar Fra : sp4nker |
Dato : 26-10-10 11:12 |
|
MOn ikke man har en makaniker i sin vennerkreds....
så er den potte ude
| |
|
- potten fejler vist ik' noget sp4nker...
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 27-10-10 02:16 |
|
Kan du få det på skrift?
Er det incl. evt. montering af nye stempler?
Har hørt om billige tilbud, der blev ramt af uforudsete udgifter, nåt først vognen var skildt ad.
| |
| Kommentar Fra : gunnarb |
Dato : 27-10-10 10:40 |
|
ja, jeg må lige høre nærmere, for han har ikke set bilen endnu, og han siger at han selv vil skilde den ad. Jeg ved ikke hvor meget mekanikeren hvor bilen står nu, har skildt af. Han forsøgte først med en ny tandrem, men det gik ikke. han vendte tilbage og sagde at topstykket skulle af og det ville koste ca. 10000kr.
I første omgeng før han havde skiftet tandrem sagde han 10000-12000 kr. og at motoren skulle ud. Det er nok hvis stemplerne skal skiftes?
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 30-10-10 12:32 |
|
Jeg skal ikke gøre mig klog på Opel motorer, men den har helt sikkert en motorkode der fortæller det. Når du har den kan du selv lede lidt på autoophuggernes datalager og andre lignende sider. De seriøse oplyser km tal og generel stand. Vurder så, om ikke du er bedst tjent med en komplet udskiftning, frem for, at kaste en masse penge i en motor, der måske har kendt bedre dage.
Om mekkeren skal bruge tiden på, at skille og samle, - eller lægge en komplet motor i er nok lidt det samme.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|