|
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 30-03-10 19:28 |
|
Det med selv at lave hjulaksel til et motorkøretøj skal man passe på med. Der kræves en dyb metallurgisk indsigt. Langt ud over håndværkernivauet.
Den må ikke kunne knække.
Den skal være stærk ,elastisk, men også sej , ikke skør, stor kævrstyrke og ikke metaltræthed.
Hvis der er til en trillebør , er det en anden sag.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 30-03-10 19:28 |
| | |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 30-03-10 19:29 |
|
Hmmmm. Hvis det er hærdet eller anden form for specialstål, kan det være ualmindelig træls at lave "rynker" i.
Hvis ikke akslen kan fåes færdig, ville jeg dreje den, og lave rynkerne - sende den til hærdning og efterfølgende slibe evt lejeflader.
| |
|
Citat Den skal være stærk ,elastisk, men også sej , ikke skør, stor kævrstyrke og ikke metaltræthed.
Hvis der er til en trillebør , er det en anden sag. |
Den skal kunne bære MIN 350 kg på en aksel afstand af ca 40 cm
Jeg er dog blevet henvist til en 'specialist' der laver disse på ? opfordring
Men nærmere om andre har prøvet noget i denne stil.
Citat Hmmmm. Hvis det er hærdet eller anden form for specialstål, kan det være ualmindelig træls at lave "rynker" i.
Hvis ikke akslen kan fåes færdig, ville jeg dreje den, og lave rynkerne - sende den til hærdning og efterfølgende slibe evt lejeflader. |
sgu/ fandme dem der blev ´nakket´af en almindeligt stålbolt
Har tænkt på det, men prisen er sikkert større end en / stykke ? hærdet stål.
| |
|
Citat Den skal kunne bære MIN 350 kg på en aksel afstand af ca 40 cm |
Mellem ophæng og hul.
| |
|
Citat Mellem ophæng og hul. |
Mellem ophæng og hjul.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 30-03-10 19:47 |
|
Dette firma er et gammelt renoveringsfirma som kan det meste. (Københavnsområdet)
http://www.ingana.dk/
Prøv at høre dem hvad det koster at få lavet den axel.
| |
|
Citat Dette firma er et gammelt renoveringsfirma som kan det meste. (Københavnsområdet)
http://www.ingana.dk/
Prøv at høre dem hvad det koster at få lavet den axel. |
OK... men tror en kasse øl til den lokale, er billigere.
De kunne bare ikke lige lave det/ to day_ Påsken over.
Men lader det stå åbent.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 30-03-10 19:59 |
|
Ok - men pas nu på med at få det lavet af det rigtige materiale.
Stål er mange ting....................rigtig mange forskellige typer.
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 30-03-10 21:29 |
|
Du taler om last på 350 kg. Det er forkert enhed. Du glemmer dynamisk last. Du ved for lidt om emnet.
Hvis det er til et motorkøretøj -- LAD VÆRE -- Det er for farligt, med din baggrund. du er ude i noget af det teknologisk svære.
| |
| Accepteret svar Fra : EA_HS | Modtaget 50 point Dato : 31-03-10 11:54 |
|
Hvor svært kan det være,…
du skal bare bruge et stykke akselstål, eller kulsstofstål ’035 – 040’
enhver smed / maskinværksted, i dit lokal område,. kan klare den opgave,
du kan sikkert få en ’stump’ i den længde du skal bruge, for lidt til ’kaffekassen’
hvis du poster lidt mere i ’kaffekassen’
kan du sikkert få dem til at ’slå’ gevind i ved samme lejlighed,
| |
|
Nu skriver jeg heller hvor svært det er, men om erfaring/ pris om samme.
Jeg ved, at skal jeg købe en original aksel, koster den omkring 800, (BILLIGT)
men kan man bruge et stykke jernrør´´ fra den lokale plade-hakker,
så var det jo en billig løsning.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|