|
| Kommentar Fra : bibsamie |
Dato : 08-02-10 22:50 |
|
der er nyt batteri på vognen og rigelig med strøm på det.
per
| |
| Kommentar Fra : Beestone |
Dato : 08-02-10 23:23 |
|
Hej Per -
Det lyder som om det kan blive dyrt.
Ikke fordi der skal udskiftes dyre dele, men mere fordi der godt kan gå en del timer med at finde den elektriske drillepind du har i Van'en.
Det lyder mest som en 12V forbindelse fra en fordelerboks eller sikringsboks der har en dårlig forbindelse, så motorstyringen, eller tændingen mister strøm.
Evt er det et føderelæ til motorstyringen som svigter.
Det kan være helt tilfældigt at du har de 2 andre fejl oveni, nemlig en afbrudt ABS hjul sensor og en afbrydelse i et kabel til en airbag eller selestrammer pyro enhed.
Begge disse 2 fejl er uhyre almindelige på alle bil modeller, men de har ikke noget at gøre med at motoren går ud.
| |
| Kommentar Fra : tararam |
Dato : 09-02-10 07:43 |
|
Ja, det lyder som en strømfejl.
Prøv lige først at tjekke strømfordelerdæksel indeni, Det er nemt at se om strømmen har "sprunget" den forkerte vej istedet for ud til tændrørerne. Er der sortbrændte pletter indeni?.
Det gør mange gange at advarselslamper som normalt ikke lyser, pludselig begynder at lyse.
Jeg havde samme problem, kunne ikke starte og mange advarselslamper lyste. Jeg fik et nyt strømfordelerdæksel på, og herefter ingen problemer mere.
| |
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 09-02-10 16:10 |
|
Irrede forbindelser i det electriske, grundet den meget saltgus, som er på de større veje i vinter.
Bare et bud, til at begynde med, hvis du selv vil prøve at finde en årsag.
| |
| Accepteret svar Fra : Cortina01 | Modtaget 300 point Dato : 09-02-10 18:18 |
|
Start med batteriet. Selvom det er nyt, er der ingen garanti for, at kablerne er ordentligt spændt fast og har rene forbindelser. Er det ok, må næste trin være generator og dens forbindelser. På ialtfald nogle Escort modeller går kablet fra generatoren over til starteren, og derfra op til batteriet. Der er meget ofte ir og dårlige forbindelser på starteren, da den sidder udsat for fugt og kulde / varme.
Når det er kontrolleret, er der en række hovedsikringer i en sort boks ved batteriets pluspol. En eller flere kan være blevet udskiftningsmodne, også selvom de giver periodisk gennemgang. Og sidst men ikke mindst: Et grundigt kig på den indvendige sikringsboks. Vip den ned, så du har adgang til relæer og print ovenpå. Er der fugt / korrosion f.eks. fra en utæt frontrude eller tæring i torpedoen ? Det er en klassisk ( og kedelig ) fejl på nogle af dem. Er sidstnævnte tilfældet, kan du godt begynde, at tænke i ny - eller evt. brugt - sikringsboks.
| |
|
det er sikringsboksen der render vand ind i dem og de brander af
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|