|
| Accepteret svar Fra : hawaii7 | Modtaget 210 point Dato : 15-01-10 09:53 |
| | |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 15-01-10 09:56 |
|
Og du kan også læse her
http://www.dkfritidbil.dk/diverse/zoner.htm
Citat omfatter forbro, bagbro og komponenter (herunder beslag og/eller konsoller) til fastgørelse af - for- og bagbro, hjulophæng, støddæmpere, krængningsstabilisatorer og fjedre, - styrehus/tandstang og øvrige styretøjskomponenter, - bremsehovedcylinder, pedalophæng og betjeningsanordning for parkeringsbremse, - sikkerhedsseler og tilkoblingsanordning, samt den køretøjs-/karrosseridel (vange, ramme, panel m.v.) hvortil komponent/beslag/konsol er fastgjort; dog ikke mere end 20 cm fra fastgørelsespunkterne for komponent/beslag/konsol: 1) Der må ikke forekomme gennemtæringer, og væsentlig reduktion af godstykkelsen må ikke forekomme. 2) Ved reparation i zone B skal zone B gengives den oprindelige styrke. Den oprindelige styrke kan anses for gengivet, - når den oprindelige form og dimension af forbro, bagbro og komponent/konsol/beslag samt køretøjs-/karrosseridel i zone B er bibeholdt,og - når uoriginale svejsninger ikke forekommer i umiddelbar nærhed af fastgørelsespunkter, eller umiddelbart langs med en anden (original eller uoriginal) svejsning eller en kantbukning. Reparation af flere tætliggende tæringer skal foretages ved svejsning og med ét reparationsstykke. |
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 15-01-10 09:59 |
|
Ved reparation i zone B skal zone B gengives den oprindelige styrke. Den oprindelige styrke kan anses for gengivet, - når den oprindelige form og dimension af forbro, bagbro og komponent/konsol/beslag samt køretøjs-/karrosseridel i zone B er bibeholdt,og - når uoriginale svejsninger ikke forekommer i umiddelbar nærhed af fastgørelsespunkter, eller umiddelbart langs med en anden (original eller uoriginal) svejsning eller en kantbukning. Reparation af flere tætliggende tæringer skal foretages ved svejsning og med ét reparationsstykke.
| |
| Kommentar Fra : Beestone |
Dato : 15-01-10 21:25 |
|
Det betyder sådan generelt i store træk, at det ikke går at svejse lapper på for at rette problemet.
Der skal derfor indsvejses præformede rep. stykker.
Evt. skarringsdele fra en rustfri ophugget bil.
Det er ikke nødvendigvis en ulempe, da der så ikke går så meget tid med tilpasningen af delene der skal udskiftes.
Sagt på en anden måde : det BEHØVER ikke koste en bondegård at få det rettet.
| |
| Godkendelse af svar Fra : vvdriver |
Dato : 09-02-10 09:46 |
|
Tak for svaret hawaii7.
Tak for det gode Links.
Andre var inde på det samme, men dig først.( tak til de andre).
Bilen blev godkendt.
vvdriver (2 år mere).
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|