|
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 14-09-09 20:40 |
|
Hvis du afbryder en dysse, ændres motorgangen. Ændres motorgangen ikke - så er dyssen uvirksom.
| |
| Kommentar Fra : iOliver2 |
Dato : 14-09-09 20:44 |
|
Eyvind
Den er død på 2 cylindere, så hvis jeg afbryder den ændres den selvf. ikke..
Kompression ligger alle omkring 10, og der ser ud til at være gnist..
Hvis jeg afbryder tændspolen er tørner med motoren, ser det ikke ud somom tændrør bliver våde..
Inden jeg begyndte at rode med det kunne den starte, og gik dårligt.. hvis jeg så gav lidt gas, i et lille halvt minut, så kørte den på alle 4, og upåklageligt.. for mig lyder det som dyser, da de jo heller ikk bliver våde..
amlupo - samme bænk som diesel dyser ?
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 14-09-09 20:47 |
|
Ja der er danoget som peger på nul eller svag gennemgang i de to dysser.
| |
| Kommentar Fra : iOliver2 |
Dato : 14-09-09 21:06 |
|
Eyvind
Også min opfattelse... Dyser kan de renses, hvorved der opnås bedre gennemgang eller er det 2 nye der skal til?
Amlupo - Det er måske et forsøg værd ja.
| |
|
Det er vel ikke bare så banalt at du har fået byttet 2 tændrørskabler ?
Dysserne kan prøves ved at tage dm alle ud og samle indstrøjtningen over motorblokker, og så få en til at køre med starteren, så kan du se dem skyde.
En / to indsprøjtningsdysser går ikke bare i stykker. Så der må være noget andet galt.
vh Ben
| |
| Kommentar Fra : iOliver2 |
Dato : 14-09-09 21:45 |
|
Hej Benjamin Hansen
Den ene har i længere tid drillet. Og nej jeg er helt sikker på at tændrørerne sidder som de skal, 1-3-4-2
Kan muligvis prøve at samle det udenfor motoren blokken..
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 15-09-09 12:13 |
| | |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 15-09-09 15:59 |
|
Er den gal med dysen på cyl.nr.2 så køb ny.
alimak
| |
| Accepteret svar Fra : Benjamin.Hansen | Modtaget 100 point Dato : 15-09-09 18:04 |
|
Hvis du køre ind til Bosch autoelektric, kan de teste dyssernes funktion. Uden at pille dem ud.
Da de kan måle mængden af uforbrændt benzin, når de stopper tændingen på en cylinder ad gangen. Dette er den letteste måde at teste dysser på.
De har ofte et stort udvalg af dysser, de kan skifte med.
Jeg har særdels gode erfaringer med en der holder til på spånebæk i Holbæk. Fantastisk service og på under 1/2 time kørte min gamle dyt perfekt i tomgang.
vh ben
| |
| Godkendelse af svar Fra : iOliver2 |
Dato : 20-09-09 21:12 |
|
Jeg fik selv løst problemet..
Tak for forslagene :)
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|