|
| Focus Fra : refi | Vist : 6065 gange 200 point Dato : 22-08-09 13:51 |
|
Ford Focus 2.0 TDI - 2004
200.000 km
Problem:
Ryster meget mellem 110-120 (kun når den trækker- slippes speeder stopper det øjeblikkeligt) - derefter ikke mere bortset fra ved kraftig opbremsning fra HØJ fart.
Den er lige monteret med nye dæk og er afballanceret - havde også problemet med de gamle dæk.
Så det er IKKE der fejlen ligger.....
Nogen der har en ide inden den ryger på værksted (dækmontøren var "rent" dækværksted)
Før i tiden ved jeg man havde sådan nogle kryds mellem hjul og motor - ved ikke om den slags stadig bruges...
Har ikke rigtig kunne finde nogen "explosionstegninger" over fortøj på sådan en djævel
| |
| Kommentar Fra : Beestone |
Dato : 22-08-09 16:48 |
|
De mest almindelige fejl til rystelser under kørsel, når hjulene belastes (acceleration og bremsning) :
1) ubalance i hjul trods gentagen afbalancering på computerstyret maskine. Disse moderne maskiner er meget hurtige og nemme at bruge, men de er ikke bedre end brugeren af maskinen.
2) skødesløs hård tilspænding af hjulbolte. Hjulbolte SKAL i langt højere grad tilspændes ensartet, end tilspændes hårdt. Brug momentnøgle og spænd til 110Nm (11kg/m) - uanset hjul type/størrelse.
Så undgår man skævvridning af fælg.
3) slag i bremseskive grundet hårdt hærdede (blå-brændte) flader på skiverne. Opstår pga manglende renlighed ved montage, eller fedt/asfalt/undervognsmasse stænk.
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 22-08-09 18:15 |
|
Ja - jeg tror i dette tilfælde nok mest på Dova.... - eller noget tilsvarende...
Fordi...
Ubalance burde IKKE give den SAMME fejl efter skift til nye dæk med ny afbalancering.
Tilspændingen burde heller ikke give fejlen da det er forskellige der har monteret før og efter.
Bremseskiver KUNNE være en mulighed da der ikke har været skiftet i perioden.
Kan da tilføje at den kører med 195/60-15 på alle hjul
I får selvfølgelig løsningen efter den har været ved Ford
Men det er jo altid rart at være lidt forberedt INDEN mekanikeren udskriver regningen
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 22-08-09 18:35 |
|
Helt enig med Dova. Vi har nøjagtigt det samme problem med vores Fiesta. Ved kraftig accelleration kommer rystelserne også i de lave gear, men ved moderat accelleration mærkes det først i området 80 - 100 km / t , hvor det til gengæld også er ret voldsomt. Over 110 km / t forsvinder det igen.
Venstre yderste kardanled knager nu også ved skarpe vendinger, såeh...... konklusionen er nok en snarlig udskiftning. Jeg tror foriøvrigt du kan bruge f.eks. Haynes manual på Escort / Fiesta m.fl. Det er vist samme fremgangsmåde ved adskillelse / samling.
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 23-08-09 11:23 |
| | |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 23-08-09 18:02 |
|
Er du uheldig må du bytte på begge sider. Men da du er så smart og sætte bilen ind hos Ford, så bruger de originale deler, og de koster skjorten, men det går an og spørge om de vil bruge uoriginale deler hvis du vil have det billigere.
alimak
| |
|
Har haft samme fejl på min bil, det var dog ikke en Ford. Men fejlen var en opslidt Bærearm/svingarm.
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 23-08-09 19:41 |
|
Jeg købte drivaksler til min mitshubishi de kostet 11000kr original.
alimak
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 24-08-09 00:53 |
| | |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 24-08-09 18:23 |
|
Ca.2000 kr.pr. side for uoriginale, Ford bruger nok originale og de koster nok over det dobbelte........ Jeg ville nok prøve at få fat i noget brugt.
alimak
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 24-08-09 19:07 |
|
Har lige fået tilbud fra Ford ( i Tyskland )
720€ for udskiftning incl. arbejdsløn...
5.500 kr - det må vel siges at være billigt....
Nu skal vi bare lige have konstateret at det også ER det der er galt - den ER kørt ned til tjek - så I hører nærmere
| |
| Godkendelse af svar Fra : refi |
Dato : 02-09-09 17:08 |
|
Tak for svaret dova.
Så kom bilen hjem....
TIP TOP og med nye trækaksler...
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|