|
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 30-07-09 22:53 |
|
Citat Jeg har selv mistanke til stikket der forbinder lambdasonden med ledningsnettet, da jeg har konstateret at der står vand i stikket efter vask |
Ja så kan den jo ikke registrere..............der skal ikke kunne komme vand ind i noget stik ved en alm. vask med undervognsskyl.
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 31-07-09 00:42 |
|
når / hvis der ikke er nogle problemer når motoren / undervognen er tør,..
kunne du jo "teste" lambdasonden ved at sprøjte vand på med en forstøverdunk,
hvis det ikke ændrer noget, fortsætter du bare med at spraye vand på
de andre "tændingsdele",... tændrørskabler, fordelerdæksel, osv. indtil
motoren begynder at opføre sig som du beskriver,..
så er der en stor chance for at du finder fejlen,
men når motoren er skiftet ud,.. er der mange dele der har været afmonteret,
og genmonteret,.. der kan være ledninger og stik som har været irret / rustet,
stelledning som ikke er spændt ordentlig mm.
mange gange kan det hjælpe at rykke stik og samlinger fra hinanden og 'smøre' dem med
silicone spray, WD40 osv.
ps. på mange lambdasonder sidder en gummi / tætningshætte, der kan revne,
som fx denne :
http://www.thansen.dk/product.asp?c=2965211340&n=-1716758709&pn=-1716758390
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 31-07-09 08:23 |
|
Hold siliconespray og især WD40 væk fra elekteriske samlinger.
De indeholder opløsningsmiddel som i længden kan ødelægge gummitætninger , og silicone mellem elektriske kontakter kan danne SiO2 ,som giver dårlig forbindelse.
Men du kan smøre med siliconeolie fra flaske eller fedt fra tube,.
WD 40 er et tyndt petroleumsprodukt, som ikke kan holde fugt ude.
| |
|
Halløjsa
Tak for input. Jeg prøver lige at afvente til symtomerne er væk og så prøver jeg at tætne stikket der kommer fra lambdasoneden ordentlig, derefter vil jeg så prøve med vand igen, så må jeg jo se hvad der sker. Til forbedring af forbindelsen i stik plejer jeg at bruge gangske almindelig syrefrit fedt, som jeg ved hjælp af en lille skruetrækker, presser en smule op i hunstikket af, det plejer at hjælpe og holder både fugt og evt. ir væk. Det er vel rimelig klart for de fleste, at smørremidler (silicone WD40), som jo er ledende eller ætsende ikke har noget at gøre i forbindelse med elektriske kredsløb, og stik.
| |
| Accepteret svar Fra : rocoolsen | Modtaget 200 point Dato : 01-08-09 16:11 |
|
Har haft en Palio msd samme problem, der kom vand ind ved tændrørne.
Vi kom siliconefedt på hætterne, på topstykket (sidder ad H til) men så kunne den tåle vask.
Men giv også tændspolen en tur. Vi bruger det på rallybiler, der skal kunne tåle en spand vand i motorrummet.
| |
|
Tak for svaret rocoolsen.
Det var stikket til lambdasonden der var problemet. Jeg tætnede ledningernes indgangssted i stikkene med silicone, og tapede samlingen, der efter er der ingen problemer.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|