|
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 29-07-09 13:40 |
|
Ved luft i systemet burde pedalen være svampet.
Synes jeg kan huske noget med at man med motoren i gang pumper pedalen. Så skal den hæve sig og blive hård. Så holder man tryk på og den skal lige så stille give sig. Så duer bremseforstærkeren. Men lad os lige høre en af mekanikerne.
| |
| Accepteret svar Fra : 3773 | Modtaget 210 point Dato : 29-07-09 13:44 |
| | |
| Kommentar Fra : vvdriver |
Dato : 29-07-09 13:54 |
|
Kontrol af bremseforstærker:
Med slukket motor.
Træd på bremsependalen "pump den" til pendalen bliver hård,hold pedalen nede,start motoren,nu hjælper bremseforstærkeren,og pendalen den synker lidt længere ned,så virker din bremseforstærker.
vvdriver
| |
|
1. af med slangen til bremseforstærkeren
2. start bilen
3. kontroler om pumpen suger
så ved du om det er pumpen (og det er det sikkert) eller selve bremseforstærkeren den er gal med
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 29-07-09 14:34 |
|
Der er ingen pumpe til en bremseforstærker i almindelige benzinpersonbiler. Den lever af motorens vacuum. Men der er en lille kontraventil i slangen mellem manifold og bremseforstærkeren. Hvis den ikke lukker virker forstærkeren ikke ordentligt. En tosse kan også have haft slangen af og vendt den omvendt.
Den skal åbne for luft i retningen fra bremseforstærker til motoren.
| |
|
øhhhh transor?
mon dog ikke at det er en DIESEL bil
| |
| Kommentar Fra : housegoat |
Dato : 29-07-09 14:48 |
|
Til transor:
Nu er en Nissan Patrol jo ikke en benzinpersonbil, men en pickup 4 x 4 med en 6 cyl. dieselmotor!
Til I andre:
Nu har jeg haft slangen af bremseforstærkeren - og pumpen virker så afgjort. Min finger var lige ved at blive suget ind i slangen.
M.h.t. at pumpe pedalen, så er det netop dét, jeg ikke kan (i hvert fald kun meget, meget lidt). - Den er så hård - og vandringen så lille - at der næsten ingen vandring er. Og den 'falder' ikke, når motoren bliver startet.
Så min konklusion er: bremseforstærkeren er gået sig en tur!
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 29-07-09 15:56 |
|
Selv med en dieselsviner skal man chekke at der er hul gennem slangen den rigtige vej.
Det vil da vær ærgerligt at skifte bremseforstærker for bagefter at finde ud af at det bare er en ventil, som sidder fast, eller vender forkert..
| |
|
sig mig en gang transor, er det varmen eller hvad. du plejer da ellers at læse før du svarer
Citat Min finger var lige ved at blive suget ind i slangen. |
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 29-07-09 16:39 |
|
Det er nok membran i bremseforstærkeren der er defekt.
alimak
| |
|
Citat Så min konklusion er: bremseforstærkeren er gået sig en tur! |
Du har helt ret.
Og ja, på en diesel hakker er der vaccum pumpe, som du jo har kontrolleret
| |
| Godkendelse af svar Fra : housegoat |
Dato : 23-08-09 20:26 |
|
Tak for svaret 3773 og undskyld den lange 'svartid'. - Din liste er god at få forstand af.
Mange hilsner
housegoat
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 23-08-09 20:43 |
|
Tak for det (fra en tidligere Patrol-ejer, og stadig fan af dette storslåede køretøj).
Min var en gl 3,3 TD kort. For satan den var fed, når man var i skoven, eller der var snestorm.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|