Hej dhmolsted -
Jeg mener også udfra din beskrivelse, at du har et problem med strømfødning til benzinpumpen, evt. en udslidt pumpe.
Den skal normalt snurre i ca. 1.5sekund i samme øjeblik du sætter tændingen på, for at lade trykket op til et startforsøg.
Herefter kører pumpen KUN når starteren drejer motoren rundt.
Eller når motoren kører selv.
Eller når du afbryder tændingen og sætter den til igen (ny 1.5sekund opladning).
Du kan derfor bruge din hørelse til på forhånd at vide om motoren vil starte
Og du kan så prøve at "lege" lidt frem og tilbage med tændingsnøglen.
Men kun for en kort periode.
De elektriske kontakter i tændingslåsen slides unødigt.
Det lyder slemt, men er almindeligvis ikke en vanvittig kompliceret opåeration at få benzintanken ned.
Det værste er, når man knækker rustne bolte til ophænget.
Her gælder det om at bevare overblikket, og så tænke et nyt hul ind ved siden af den knækkede bolt.
men i mange tilfælde kan det faktisk fint lade sig gøre at bore knækkede bolte ud, hvis du bruger et af de "dyre" Titanium bor (15-30kr stk), og køler med rent postevand.
Du skal huske at boret hele tiden skal køre vådt i vand !
En anden mulighed er at tage bestik af hvor pumpen sidder neddykket i tanken, og så helt enkelt skære et stykke plade ud under bagsædehynden, så du kan komme til indefra.
Når du er færdig, skærer du bare et nyt stykke plade til som dækker over kanten, og popnitter/skruer det fast med lidt tætningsmasse.
Du kan jo forsigtigt (med et stop monteret på boret) bore et par kighuller indefra.
Du er helt bombesikker der ikke sidder nogle originalmonterede plastdæksler indefra ?