Citat Der er ingen synlige tegn på rust når man ser på bilen og ved ikke hvordan den ser ud under bilen. |
det burde faktisk være noget af det vigtigste, ved en bil man er interesseret i at købe,..
Prøv også at læse disse link, og ’test’ fra synshallerne,
http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/disse-biler-ruster-mest
http://www.applusbilsyn.dk/nyheder/vis-nyheder/Gammel_kaerlighed_ruster_ikke_men_det_goer_biler/1/
husk på at den type rust, de forskellige ’synshaller’ interesserer sig for,
er KUN rust der direkte er farlig for færdselssikkerheden,..
omfatter altså IKKE den kosmetiske rust,
det vil på godt Dansk sige at bilen sagtens kan være ’ræverød’ af rust,
og alligevel blive synet helt uden påtale for rust,
husk samtidig at rust har det med at brede sig,
netop ’Astra’ har ikke haft det bedste ry, MHT. rust
det betyder ikke, bilen er, eller behøver at være rusten,
enhver rustbeskyttelse (fra et anerkendt rustbeskyttelses firma)
er naturligvis bedre end ingen,
(undtaget er biler der alligevel snart skal skrottes)
kik godt på bilens lak,.. er den omlakeret,.. hel, delvis, eller pletlakeret,
det KAN være for at 'skjule' rust,
den bedste sammenligning får du ved at ”gå” rundt og kikke på tilfældige Opel Astra,
der IKKE er til salg,
har du, eller din bekendtskabskreds, ikke tilstrækkelig kendskab til biler
kan udgiften til en FDM test, være godt givet ud
til sidst er der prisen,.. (især vigtig hvis bilen skal sælges / udskiftes efter et par år)
her er lidt til sammenligning,
http://www.autocom.dk/consumer/expbid.do?zz=1&eid=1403379
her kan du selv afprøve enhver bils værdi,.. inden forhandlerens evt. fortjeneste,
http://www.autocom.dk/consumer/whatiscarworth.do
http://www.autocom.dk/consumer/whatiscarworthresult.do?f=1&cat=1&mo=astra&t=2&ma=opel&at=0&l=1.6
http://www.autocom.dk/consumer/whatiscarworthresult.do?f=1&cat=1&mo=astra&t=2&ma=opel&at=0&l=1.8