|
| Vespa PX 150 ( LML STAR ) Fra : Sandvad261 | Vist : 1904 gange 200 point Dato : 18-04-09 17:41 |
|
Jeg er nu blevet den lykkelige ejer af en LML STAR 150cc som de jo nu hedder idag.
Til de små ture, er den såmænd også fin, men til og fra arbejde er den alså noget død i sværen for her taler vi om 80 km ialt, for at komme til og fra arbejde.
Så er jeg jo blevet bekendt med, at den kan tunes, og det er alså en total fremmed verden for mig, er der nogen her, der har ERFARING med det.
Det jeg søger, er oplysninger om, hvad der skal til, og hvad bliver slutresultatet. samt ca. pris
Alså et eks.
Tunsæt navn XXXXXXX Brug Alm udstødning til Cylinder XXXXXX det giger ca 20 Km/t og her er den også stærk.
Problemet er nemlig, at min går kun 80 km/t på lige vej, og kommer der så en bakke ude i horisonten, en for den sags skyld modvind, så er jeg nede på de 65-70 km/t, og så har jeg lastbilerne liggende klar til overhalning, og det er et gevaldigt sug det giver, når de ryger uden om mig, det er ikke særlig spændende..
| |
| Kommentar Fra : gøgeungen |
Dato : 18-04-09 19:34 |
|
Citat Jeg er nu blevet den lykkelige ejer af en (Vespa) LML STAR 150cc |
TVIVLER på du kan 'tune' den mere end fra fabrikken.
Ellers ville jeg rense udstødning og får karburator justeret
og ellers bare være tilfreds_ MED RESULTATET
Ellers se nærmere på deres hjemmeside, eller får en Manual til den.
PM ?
| |
| Kommentar Fra : BjornJ |
Dato : 18-04-09 22:22 |
|
Jeg prøver at avare igen. Mit først svar forsvandt, mådke dukke det op.
Mit råd er kæb en større maskine.
Jeg har selv haft en Vespa 150cc, nå den en sjælden gang kørte mere end 90 var den meget ustabil så jeg udskiftede den til en Vespa Skippper, men den er nu heller ikke for stabil.
Hvis du kan svinge benet og komme op på en motorcykkel skal du købe det i stedet.
Bjørn
| |
|
Når jeg nu ser mig omkring her på nettet, så findes der jo forskellige slags tun til en Vespa PX 150 cc, så det må jo kunne lade sig gøre.
Jeansgade skriver, at den skal ha' en anden potte og forrør samt en større dysse, det var måske løsningen med dyssen, men udstødningen er jo ud i et og med katalysator, der er ikke noget der hedder et forrør.
BjornJ du skriver, at den var " Ustabil " mener du dermed, at motoren satte ud, eller at den bare kørte dårligt ????
Jeg kan nemt svinge benet, ældre er jeg da' ikke blevet, men jeg får meget svært ved, at svinge benet over et Motorcykel, for de siger mig intet, det skal være en scooter, og da' jeg var ude og se på scooter, så var der jo mange forskellige at vælge imellem, men for mig var der alså kun VESPA, som jo så nu hedder LML, hvis man ellers render rundt med pengekassen fyldt, så er der jo Vespa GTS 300 til 65000 kr. det er for mange penge
| |
|
Jeansgade
Jeg skrev som jeg gjorde, for det med dyssen, det er måske en god ide, men så kommer vi til potten alså udstødningen, ( udstødningen ) er en samlet enhed, den kan ikke skilles op i potte og forrør.
så derfor tror jeg ikke at du havde helt styr på hvordan sådan en Vespa PX udstødning så ud.
Hej
| |
| Godkendelse af svar Fra : Sandvad261 |
Dato : 23-04-09 07:15 |
|
Tak for svaret jeansgade.
Det viser sig, at du rent faktisk havde " næsten " ret, for at sætte lidt fut i de 150 cc, så skal den ha' en anden udstødning end den orginale, en større dysse samt et andet luftfilter.
Tak for tippet.
Hej
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|