|
| ford escort Fra : a_krogsh | Vist : 1110 gange 300 point Dato : 23-03-03 15:01 |
|
jeg har købt en ford escort xr3i 1.6 med indsprøjtning men den har det problem at den går på tre cylindre når den bliver varm. jeg tror det er cylinder 3 der ikke er med. jeg ville blive frygtelig glad hvis nogen kunne hjælpe mig.
| |
| Kommentar Fra : CLAN |
Dato : 23-03-03 15:16 |
|
Det kunne godt skyldes et tændings-problem, prøv at fjerne tændrørskablerne, et efter et indtil du finder den cylinder som 'mangler' (du hører ingen forandring i motorgangen). Er du heldig, så er det kun et tændrør, som skal skiftes, men det er komplet umuligt at komme med en løsning her. I dette tilfælde skal der lyttes, afprøves osv. og det er jo lidt svært via en computer
Hygge...
Søren
| |
| Kommentar Fra : a_krogsh |
Dato : 23-03-03 15:24 |
|
jeg har prøvet det med kablerne og det er cylle 3. men der er gnist på og tænrør kabler og roter er ny. jeg tror det måske ku være en af de forpulede hydrauliske ventil løftere der er i sådan en
| |
| Kommentar Fra : CLAN |
Dato : 23-03-03 15:31 |
|
Tjow' jow' det kan du ha' ret i men så må du tage en komp. test for det kan også være en toppakning der er smuttet, hvis det er toppakningen kan du se det ved at tage proppen af din køler (når motoren er stoppet), start 'dyret' og hvis hele dynen sprutter op... ja så er det din toppakning.
Hvis komp. testen viser fuldt tryk, så er det din indsprøjtning som har fået nykker, og i bedste tilfælde drejer det sig kun om en stoppet dysse.
Fortsat go' fejlfinding
| |
| Kommentar Fra : a_krogsh |
Dato : 23-03-03 15:48 |
|
ok jeg vil prøve hvordan renser man sådan en dyse er det ikke någet fintfølende noget. hvis det var dysen ville det så ikke være hele tiden det er kun når den er varm.
| |
| Kommentar Fra : CLAN |
Dato : 23-03-03 16:01 |
|
Jo du har ret i at det er mærkeligt det først sker 'når den er varm' derfor hælder jeg mest til teorien om en sprængt toppakning (det er dyrt) og i værste tilfælde et revnet topstykke. Hvis det er et af disse tilfælde vil din udstødning også 'dampe' med hvid røg.
I første omgang vil jeg køre motoren varm, tage en kompressionstest. Du kan også prøve en køle-systems test (pumpe det op, fjerne tændrøret fra cyl. 3 og med en lygte se om du får vand ind i cylinderen.
For at udføre de omtalte tests skal du ind og 'låne' på et værksted, med mindre du har en ven med dette udstyr liggende i skuffen derhjemme (jeg tvivler).
Jeg er desværre bange for du må en tur forbi værkstedet og få kigget på dit problem, det er ikke let her i gennem, man skal helst stå med krydderen begravet i maskinrummet og hænderne dybt begravet i alle mulighedderne - ikke bare så'n lige her via PC'en... desværre, men du har da fået et par muligheder, jeg er desværre bange for du er løbet ind i et større problem, men 'X' fingre for jeg tager fejl, for dem jeg har remset op er ikke af de billige.
Hygge...
Søren
| |
| Godkendelse af svar Fra : a_krogsh |
Dato : 23-03-03 16:17 |
|
jeg må nok til at sætte nig lidt ind i sagerne men jeg er i lære som mekaniker hos ford så jeg skal nok finde ud af det.
mange tak for hjælpen.
| |
| Kommentar Fra : CLAN |
Dato : 23-03-03 16:21 |
|
*LOL * betragt det som en lille 'svendeprøve' jeg er selv maskinist og har mest forstand på skibsdiesler.
Hvis du bor tæt på Grenaa så kan vi jo prøve at kigge på 'dyret' sammen
marquardsen@email.dk
Hygge... håber det kun er et indsprøjtningsproblem, det er nok det billigste, af det vi har været igennem.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|