|
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 10-11-08 17:56 |
|
Det er IKKE tændspolen på en benziner, men platinerne der giver impulsen, og skal indstilles efter antallet tændrør.
På en diesel, må der være en impulsgiver, der styres af omdrejningerne.
| |
| Accepteret svar Fra : Beestone | Modtaget 300 point Dato : 10-11-08 18:10 |
|
På mange typer tællere til diesel, anvender man vekselspændingen fra generatoren til at tælle på.
Tælleren har en justering så man kan indstille visningen til det korrekte omdrejningstal, da det er meget forskelligt hvilken hastighed generatoren snurrer med på forskellige bil/motor typer.
Biltema har en diesel-tæller artikel 32-180 der fungerer på denne måde. Du kan downloade pdf filen med beskrivelse her :
http://www.biltema.dk/Archive/Documents/Technical_docs/all/32/32-180.pdf
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 10-11-08 18:41 |
|
Nu er det sådan at platink0ontakt er forbundet til tændspolen i det klassiske tændingskredsløb.
Så det er det samme og de har altid eksakt samme (veksel) spænding.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|