Byt om på h/v
dvs. afmonter den højre skive + klodser (bakker om du vil)
flyt disse dele over i venstre side
(venstre skive mm. over i H/side)
hvis det HAR ændret skævbremsningen så køb et nyt sæt klodser/(bakker)
og få skiverne afdrejet, eller køb nye,..
er du ikke i stand til selv at mærke om det er i orden,…
(og det er MEGET vigtigt at bremderne nu er 100% ok,.. ellers er det HELT SIKKER,.. nyt syn,)
så kør ind til en makaniker/værksted m/br/stand
mange lader dig gerne teste dine bremser for en 50,er til ”kaffekassen”
hvis det IKKE har hjulpet, er der mange muligheder,
mest sandsynlig 'hænger' en af dine kaliber,
hvad du skal gøre,..afhængig af dine evner til at kontrollere, og rep.
det absolut BEDSTE, og mest SIKRE resultat, er at købe et sæt ombytningskalibre, (evt. nye)
under alle omstændigheder skal du ha’ de gl. afmonteret,
og så kan du prøve at presse stemplerne ud
(gøres lettest inden du afmonterer dem, ved at pumpe dem ud m/br.pedalen)
eller m/trykluft,.. (hold en spand el. lign under, det sviner)
der kan fås rep. sæt m/nye dele, (man det kan sjældent betale sig,)
hvis det ikke har løst problemet, så kontrollerer dine br./slanger,..(ja du læste rigtigt)
mange makanikere/værksteder har nemli’ en sær 'mani' med at klemme slangen
sammen (for at væsken ikke løber ud) f.eks. v/kontrol mm.
DET,.. + andet KAN bevirke at hullet i slangen bliver mindre/stoppet,
så der ikke kommer ens tryk ud i hver side,..(og bilen bremser skævt, på en stander)
jeg har haft problemet et par gange, (om end meget sjældent)
jeg ved godt at mange mener at trykket burde fordele sig ligeligt,..
det gør det som regel også,..
men et er TEORI,.. noget helt andet er PRAKSIS,..
(det finder man ud af på den hårde måde når man har rodet med biler i en årrække)
er problemet der stadig,
kontrollere rørene om et/flere er klemt,..
bremser den stadig skævt,
er der følgende muligheder (sjældne)
hovedcylinderen defekt,.. ABS systemets styrebox, defekt,..
og hvad der er mere sandsynligt,.. uens dæk/type (prøv at bytte dem om)
sporingen,.. dvs. det ene hjul står længere fremme end det andet,
(dette burde dog ikke kunne ses på en prøvestand),.. derimod på vejen når du kører,
hvis IKKE nogen af de nævnte muligheder hjælper,..
så skriv ind igen,.. alternativt (skift hele bilen)
men husk,..giv aldrig op,.. ”problemer” er til for at løses,
det er ’kun’ et spørgsmål om tid,..og om det er prisen værd,..