Små, gamle, populære modeller, der er billige at betale afgift på, og hvor dem der har kørt magen til i DK fra de var ny, er udlevede og rustet væk
Forhandler i Tyskland?
For at priserne skal være rentable at arbejde med her i DK, skal det være "skrottede" biler dernede fra, da der er stor forskel på priserne på"gadebiler" og ophugbiler dernede, selv om gadebilerne er billigere end i DK.....men ikke SÅ meget billigere, at man kan tjene noget særligt på det herhjemme, hvis man påtager sig arbejdet med at syne, betale afgift, salgsudgifter m.m..
Afgiften man kan regne sig frem til holder ikke altid, det afhænger især af bilens stand, som allerede nu ved toldsynet bliver vurderet.
Men en grov rettesnor er ca 65 % af hvad en tilsvarende bil koster på DKplader.
Hvis man vil ha' nyere biler fra udlandet, kan man kun gøre det meget billigere ved at hjemtage dem selv, og står for registreringsarbejdet.....bilerne bliver for dyre i forhold til "født på danske plader biler" , hvis de skal gennem en forhandler der også skal tjene på det.