|
| Kommentar Fra : Olesen-50 |
Dato : 22-03-08 20:42 |
|
Citat hvem/hvor får vi fat i nogle der kan fragte den til værksted og hvad koster sådan noget ca. |
Du kan stadig få Falck til at hente bilen.... ring og spørg på km pris (det er sikkert pebret) eller
Totempo, Dansk autohjælp... mv alle hjælper gerne mod betaling
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 22-03-08 21:26 |
|
Selv om du har fuld spænding på batteriet, er det jo ikke sikkert det har kapasitet til den belastning der er, når starteren aktiveres, og kan derfor godt få startrelæet til at klikke.
Prøv at få en venlig sjæl (nabo) til at give dig lidt strøm via et par startkabler, så vil det hurtigt kunne be eller afkræftes, at dit BAT er FLAT.
Sunowich er inde på en afprøvningsmulighed, prøv den indtil din nabo kommer!
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 22-03-08 21:33 |
|
Har lyset eller radio stået på hele natten så har du ikke strøm nok om morgenen.Gør som "severino" siger. Starter den ikke med hjælpe batteri, så kan det være starteren der er defekt.
alimak
| |
|
Vi har prøvet at få strøm fra svigerfar--- og det virkede ikke. Den har dog heller aldrig haft problemer med at starte, heller ikke når det har været koldt. Lyset og dørerne mv. har heller ikke været tændt.. så den er bare helt død...
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 22-03-08 22:37 |
|
Så må du gå systematisk frem, og finde ud af hvor langt hend i strømkredsen du kan få forbindelse.
Hvis du ikke har forstand på det, så er der kun den dyre løsning, hvis du ikke kender andre der har den tekniske indsigt.
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 22-03-08 22:43 |
|
Du kan tage en hammer og prøve og slå et par gange på starteren .Det plejer at hjælpe.Starter den efter det, så bør du køre på værksted og bytte starter.
Hvis du ikke bytter den selv.
alimak
| |
| Kommentar Fra : Smokei |
Dato : 22-03-08 23:11 |
|
Citat Ok så er det jo nok starterrelæ eller starter eller noget nymodens crap der skal en computer til at finde frem til |
Jeg har haft det samme problem med en hyundai sonate. Så det er mekanikeren. Men hvis du ikke
har gjort det så lad være med at tæske på starteren med en hammer for det er ikke den.
Er enige med Sunowich
MVH Smokei
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 22-03-08 23:27 |
|
Din bil er af nyere dato, og har givetvis indbygget en computer, der registrere fejl. Så du må have en fejllampe der lyser!
Du skal have tilsluttet en fejltester der kan fortælle hvilken fejl det drejer sig om.
Sådanne fejltestere kan man være heldig, at købe for et par hundrede kroner. Så kan man selv se hvad fejlen er, og så gribe en mekanikker i at påstå værre ting end der er reelt!
Jeg har købt min fejltester på QXL for ca 200 kr.
| |
|
Citat Bilen er med automat gear og må derfor ikke trækkes/bugseres efter anden bil |
øhhh, er du helt sikker på det, jeg har haft mange biler med automatgear, og de måtte da gerne bugseres, der er bare lidt begrænsninger på hvor langt. (de skal køle ned)
på min gamle volvo 440 var det noget med 50 KM ved maks 50 KM/T
| |
| Kommentar Fra : Smokei |
Dato : 23-03-08 10:27 |
|
Citat Det er godt "smokei" ved hvad det ikke er. Han / hun er nok synsk. |
Citat Du kan tage en hammer og prøve og slå et par gange på starteren .Det plejer at hjælpe |
| |
|
smokei - flere af dem som yder autohjælp har stående på deres hjemmeside at biler med automat gear ikke må bugseres - det står også i vores instruktionsbog ligesom man ikke må skubbe den igang. ?? så jeg har ikke lyst til at "afprøve" det ....
| |
|
motoren går slet ikke i gang - man kan ikke tænde for den. Det laver en meget volsom hak lyd og det er det ... men det er ikke fra motoren. Derfor skal vi ha fat i en som kan fragte bilen til værkstedet... men hvem gør det når man ikke har abonnement?? og kan man melde sig ind nu og så få hjælpen eller??
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 23-03-08 16:33 |
| | |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 23-03-08 18:44 |
|
Prøv om der kommer strøm hend over + og - klemmerne på starteren?
Hvis der kommer det, kan det være kullene der er slidt, eller brændte viklinger på startmotorens anker.
| |
| Kommentar Fra : Smokei |
Dato : 23-03-08 19:03 |
|
Citat smokei - flere af dem som yder autohjælp har stående på deres hjemmeside at biler med automat gear ikke må bugseres - det står også i vores instruktionsbog ligesom man ikke må skubbe den igang. ?? så jeg har ikke lyst til at "afprøve" det .... |
Det er vi helt enige om. Jeg skrev i eet tidlige indlæg her at jeg havde det samme problem.
Den var periodisk ikke til at starte. Derfor.:
Skiftede jeg batteriet. Det hjalp ikke Kun nogle få dage for så var den gal igen. Helt Død.
Værksted. Og jeg skriver her værkstedsregningen af.:
HI-SCAN DIAGNOSEKONTROL 1 225,00 225,00
Tænding rep. 2,1 567,00 1.190,70
TÆNDRØR (BPR6ES-11) 4 35,00 140,00
STRØMFORDELERDÆKSEL 1 138,00 138,00
ROTOR 1 25,00 25,00
TÆNDKABELSÆT 1 393,00 393,00
HJÆLPEMATERIALER 1 84,94 84,94
Det er nu 1 år siden og den har kørt uden problemer siden.
Udført på eet autoiseret værksted Bilpavillionen Brøndby
MVH
SMOKEI
| |
|
Jeg har forsøgt at starte bilen igen idag sammen med min mand -- motoren er helt død den laver kun en "HRRRRR lyd" og så er det det og det er ikke fra motoren - den siger intet! oh hvis lortet så bare kunne køre ud på værkstedet.
Da motoren ikke vil state kan jeg kun se lamperne når man sætter den i hakket inden tænding, olietrykslampe, bremse, ladekontrollampe og motoradvarselslampe lyser - airbagen lyser og slår herefter fra.
Sjovt vi bruger også bilpalvillionen i Brøndby jo vores hyundai matrix er en mandags bil allerede ved 1000 km. var der problemer og noget i bagakslen måtte skiftes, problemer med bremsevæsken, udstødningen er gået og skiftet - så dryppede den kølervæske efter den havde været på værksted og måtte retur osv. osv. osv... jo det er herligt og nu holder den så lykkeligt i vores carport og siger ikke andet end som noget der sidder i klemme og er ved at smadre hele bilen... øv øv øv. Vi må nok erkende at den må fragtes til værkstedet-- havde håber at solen og det lidt lunere vejr kunne sætte fut i den igen.. men nej
Tusind tak for alle svar... hvorfor kender vi ikke en automekaniker
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 23-03-08 21:08 |
|
Det du siger kan tyde på at ikke starteren slår ind.Derfor siger jeg igen tag en hammer og bank et par gange på starteren.Er du heldig så starter den og da kan du køre på værksted.Det koster da ikke noget at prøve.Du skal ikke slå for hårdt og ikke for løst.
alimak
| |
|
Alimak- vi aner intet om biler --- hvor pokker sidder starteren, der er jo så meget når man kigger ned
| |
| Kommentar Fra : muldvarp1 |
Dato : 23-03-08 23:43 |
|
Det lyder som om starterdrevet ikke går i indgreb,det kan være akslener "beget" ind i gammelt snavs eller den er tør.
Find starteren og afmonter den ,husk at afmontere +kablet fra batteriet først.
Du kan så rense/smøre akslen på starterdrevet og så afprøve den med startkabler fra batteriet , sæt + på der hvor du afmonterede +kablet og - på metallet på starteren så kortslutter du + og det lille stikben hvor styreledningen sad på starteren,TRÆD på den eller fåen til at hjælpe med at holde den ,det kan godt give noget af et ryk når den kører rundt.
Mvh.muldvarp1
| |
|
Tak for svaret trimare46.
| |
| Kommentar Fra : muldvarp1 |
Dato : 24-03-08 16:27 |
|
Det ville være interessant at vide hvad problemet så var og hvordan du løste det.
Mvh.muldvarp1
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|