|
| Accepteret svar Fra : Sunowich | Modtaget 310 point Dato : 14-02-08 23:09 |
| | |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 14-02-08 23:12 |
| | |
| Kommentar Fra : brokke44 |
Dato : 15-02-08 05:52 |
|
Når du ikke selv har den store erfaring, SKAL du (for din egen skyld) hyre en fagmand til at gennemgå båden før købet.
Der er alt for mange skræmmende spor ved bådsalg til, at du bør stole for meget på sælger.
Der findes flere konsulenter på området - søg dem i fagbogen - eller spørg hos et bådsalgsfirma. De har som regel en sådan konsulent tilknyttet. Du kan også selv kontakte en professionel på f.eks. et bådværft og få dem - mod betaling - til at gennemgå båden.
Udgiften er godt givet ud og kan spare dig for mange ærgrelser senere.
Sammenlig det med at købe brugtbil - ville du købe en "gammel" bil af en privatmand?
| |
| Kommentar Fra : alka |
Dato : 15-02-08 07:00 |
|
Kan du få én der har nogle års erfaring med en motorsejler/sejlbåd, kan han også være en god vejleder. Har både stået længe, motoren ikke været brugt, kan fx pakninger være et problem, når motoren kommer rigtig i gang når den bliver driftsvarm. Er der ir omkring slanger/samlinger på motoren, kan det være et faresignal. Hvis båden som helhed fremgår pæn og velholdt, kan det godt være et tegn på, at båden er OK - i forhold til årgangen. Hvor mange ting er skiftet? Hvor gamle er sejelene, bumm, mast, tovværk osv. Det er dyrt at udskifte.
| |
| Kommentar Fra : dabj |
Dato : 15-02-08 10:37 |
|
Hej CADmageren.
Hvad er det for et "skiv" og hvilken motor??
Enten udtrykker du dig forkert eller også er der noget helt galt.
Båden er tæt under vandlinien??? hvad med over vandlinien??? det er faktisk her lækager bliver dyre.
Hvis båden sælges som beset og uden garanti får det godt nok mine hår til at stritte.
Hvad med osmose???
Hvad med sejl?? er de i orden og hvor gamle er de??--nye koster mellem 20 og 30.000,-
Er der gæld i båden???
Som andre også har sagt--du må have hjælp!!!!
Få fat i een fra bestyrelsen i den lokale sejlklub (ikke sælgers) prøv eventuelt i Lynæs, han vil kunne hjælpe dig med at anvise en konsulent/sagkyndig.
Prøv evt. at se her nederst på siden
http://www.danmarkstursejlerforening.dk/html/medlems_service.htm
prisen er rimelig, men det er jo nemmere med en lokal.
Held og lykke
Med sejlerhilsen
dabj
| |
| Kommentar Fra : trimare46 |
Dato : 15-02-08 15:23 |
|
det er ret dyrt at få en konsulent med ud at kigge på båden, men hvis du vil ofre det er det lars oudrup du skal have fat på. han er rigtig god til den slags. du kan nemt finde ham på nettet. og hvis det kniber så gå ind på danske flerskrogssejlere. der kan du finde hans adresse og telefonnummer.
men en båd fra 74 er der normalt ingen problemer med. det er først når man kommer et stykke op i firserne at der begynder at blive problemer med osmose og sjusket arbejde.
og til den pris kan det jo ikke gå helt galt.
husk nu at du skal have src certifikat til en vhf radio og det er heller ikke nogen dum ide at tage et duelighedsbevis.
måske ses vi derude på vandet.
en flerskrogssejler
| |
|
Hej Med jer. Fandt en ven, der kendte en bådkyndig.
Han kunne ikke finde nogle fejl ved båden, så nu prøver jeg lykken
| |
| Godkendelse af svar Fra : CADmageren |
Dato : 18-02-08 21:54 |
|
Tak for svaret Sunowich.
Tak for de gode svar fra jer alle. Glæder mig vildt meget til det bliver rigtig forår, så skivet kan komme i vandet.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|