|
| Peugeot 206 som bare ikke vil. Fra : Floppy70 | Vist : 9283 gange 47 point Dato : 15-12-07 15:15 |
|
Hej.Jeg har peugeot 206 fra 2002 som ikke vil starte (periodisk) når jeg sætter tænding på, kommer der godt nok lys i Instrumentbræt men der sker ikke mere det er som om bat er dårlig men har prøvet med start kabler fra en anden bil og det hjælper ikke, start motoren kører ikke rundt og der komme ikke en lyd.
Men man kan skubbe den igang, og så kan det være at der går 2-3 dage uden fejl hvor den bare starter uden fejl.
Er der en som måske ved noget om dette.......
| |
|
Der kunne været noget galt med batteriet?
| |
|
Måske du skal tjekke om de stik som skal sidde på generatoren sidder som de skal. Vi har lige brændt vores generator af, da et at stikkene var gået løs, i forbindelse med at vi skiftede kileremmen.
Så kan generatoren ikke komme af med strømmen og den brander af.
Lidt dyr fornøjelse blev det ihvertfald.
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 15-12-07 15:43 |
|
Du kan let afgøre hvor fejlen ligger.
Slå let med en skruetrækker på relæ og startmotor.
Relæ og startforsøg
Satrtmotor og startforsøg.
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 15-12-07 16:33 |
|
For guds skyld, og dit helbreds. Slå kun med den isolerede ende af skruetrækkeren.
På de fleste biler går der en direkte fed ledning fra batteritil startmotoren, uden sikring.
Hvis man får kortsluttet den til stel og batteriet er i god kondition, så sker der voldsomme ting.
Et hængende startrelæ , eller evt. opslidte kul i startmotoren er et rimeligt gæt på på fejlen.
Et autoriseren værksted vil bytte stratmotor formedelst en ca 3000 kr. til 5000kr
En god autoelektriker klarer på et par timers arbejdsløn.
Det kan også være en dårlig ledningsforbindelse til startrelæet, mest sandsynligt nede ved relæet, hvor der er det mest korrosive miljø, men det kan også være oppe ved startnøglen, eller et andet sted.
| |
| Kommentar Fra : Floppy70 |
Dato : 15-12-07 18:44 |
|
Hej det må man sige, der var meget hjælp at få fra jer, det første jeg fik kontrolleret var batteriet som havde en løs plus, fik det fastgjort og derefter havde jeg demonteret starter og renset kul sørget for at der var god forbindelse fra kraftig ledning fra batteri, så er den dag da også gået, i morgen vil jeg kontrollere ledninger til generatoren.
Om det har hjulpet ved vi først om nogle dage, men som det ser ud nu har jeg fået efterset og fundet nogle små fejl som skulle kunne lave den fejl efter jeres fine svar.
| |
|
Hmmmm.... Hvad sker der når du drejer nøglen? Klikker start relæet eller ej? Klikker den og der ik sker mere er det selve starteren, ellers er den højest sandsynligt relæet der er gået...
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 15-12-07 23:56 |
|
Har oplevet samme problem. Er sikker på, at Teil har ret. Giv startrelæet et let slag, når det driller.
Startrelæet har en kraftig ledning fra batteriet og en tynd fra "nøglen". Det KAN være sammenbygget med startmotoren.
| |
| Accepteret svar Fra : iOliver2 | Modtaget 47 point Dato : 03-02-08 14:05 |
|
Siden du nævner startermotoren ikke kører rundt er dette jo problemet.
Kontroller spændingstab til starterkredsen, (dette må max være 10%).
Er der spændingstab kan du isolere spændingstabet, og derved få konstateres hvor det er, og udbedret.
Hvis starteren er defekt skal denne udskiftes, det er sjældent det kan betale sig at renovere en starter, da timelønnen ofte kommer op i samme klasse som en ny.
Er det en ældre bil kan du prøve at anskaffe en starter fra en skrothandler. bemærk dog at timeprisen på et værksted tit bliver dyrere når det er med egene dele.
| |
| Godkendelse af svar Fra : Floppy70 |
Dato : 03-02-08 22:51 |
|
Tak for svaret iOliver2.
Men hvordan skal jeg måle spændingstab i kablet til starter / relæ.
Sidst da jeg havde fejlen slog jeg lidt på start/relæ og så kunne den starte men om det var held eller fejlen ved jeg ikke, jeg får skiftet starter/relæ næste gang den driller, hvis det er den ??
| |
| Kommentar Fra : iOliver2 |
Dato : 03-02-08 23:31 |
|
Du kan måle spændingstabet med et voltmeter/multimeter.
Mål fra - på batteriet til stel på starteren, og fra + på batteriet til + på starter.
Spændingstabet må max være 10% af batteriets spænding.
Hvis det viser sig at der er spændingstab. Kan du prøve at isolere tabet, ved at måle spændingens vej til starter, gennem sikringer mm. dvs. måle om der er spændingstab fra batteri til sikring. fra sikring til starter mm..
Inden du begynder skal du dog sørge for at der er spænding på batteriet. Et fuldt batteri har en hvilespænding på 12.66, når den er på 12.00 er det næsten tomt, oplad det så.
10% af 12.66 er 1.266 volt, som max spændingstab.
/iOliver2
| |
| Kommentar Fra : obtossen |
Dato : 10-03-08 07:56 |
|
Peugeot er noget vorherre skabte i vrede
Har selv en peugeot 306 fra 98. der er ikke det jeg ikke har skiftet på den....
| |
|
Giver Obtossen ret
Men alligevel er En 206 Griffe en lækker slæde, som en lille konebil
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|