|
| Kommentar Fra : pims |
Dato : 07-10-07 16:01 |
|
Det lyder umiddelbart som et tændingsproblem. Tjek tændrørene og rens alle tændingskomponenter, såsom strømfordeler, tændspole, o.s.v.
Nu skriver du ikke hvilken årgang det er, men jeg går ud fra, at der er tale om et "nyere" tændingssystem og ikke med platiner, for så kunne det osse have været der, at problemet var.
Mvh. Pims
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 07-10-07 17:27 |
|
Det lyder afgjort som et tændingsproblev.
Når man giver gas, øges fylningen i cylinderen , og trykket bliver tilsvarende højere under kompressionen, når gnisten skal springe i tændrøret.
Det højere tryk giver højere overslagsspænding i røret, så gnisten hopper et andet sted.
Hvis tændrørene er gamle så forny dem.
Tag strømfordelerdæksel og tændrørsledninger og gummihætter af og ind i opvaskebalgen . vask omhyggeligt , tør det hele , gerne i bageovn ved 50 °. Smør så alt ind i silikone ( MS4 på flaske med pensel) også indvendigt i hætter og strømfordeler. Genmonter og dine trængsler er overstået.
Måske er tændrørsledninger så dårlige at de skal fornyes.
Husk at notere hvilke terminal på strømfordeler der går til hvilket tændrør.
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 07-10-07 17:29 |
|
Det kan være din mapcencor.Eller lort i benzinfilter Eller tæt tank log.Eller tændrør, tændrørs ledninger,Strømfordeler + en del andre ting.Begynd og fejlsøge.Hvis du har forstand på det.
alimak
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 07-10-07 18:12 |
|
Og skulle fejlen ikke være nogen af de ovennævnte, er det set før, at der kan opstå fejl på både tændspole og tændingsmodul.
Da Escorten er ret udbredt, kan du sikert finde de fleste dele hos autoophuggere eller f.eks. Den Blå Avis, hvis altså ikke du tager skridtet fuldt ud, og vælger nyt på.
Tændkablerne på CVH motoren er ret lette at identificere ud fra længden, og nogle er endda fortrykt med nummer.
Men det kan sagtens ligge i en gang udbrændte tændrør / tændkabler.
Held med det.....
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 07-10-07 19:22 |
|
hætte på hvad, tændrør eller strømfordeler.
Det kan godt være at ledningslængde og tændrør passer godt sammen. Men når det kommer til at sætte dem rigtigt på strømfordeleren , har jeg set at folk slet ikke kan finde ud af det.
| |
| Accepteret svar Fra : Cortina01 | Modtaget 75 point Dato : 08-10-07 00:29 |
|
Et gæt kunne være en utæt ventildækselspakning. Så render olien lige så stille ned i huller og fordybninger - hvor den altså absolut ikke har nogen gavnlig virkning.
Mht. evt. skift af tændkabler lader det sig let gøre, hvis man vel at mærke tager en ad gangen, og følger den lige fra tændspole til rør.
Hvis man bare ukritisk hiver alle fire af på en gang, kan det godt resultere i en noget forkert timing, og som regel nogle kodyle knald under startforsøg, så lidt omhu og ikke mindst omtanke er påkrævet.
Det er bare "Learning by doing it".
| |
| Kommentar Fra : pims |
Dato : 08-10-07 18:31 |
|
Der skal under ingen omstændigheder være olie i- eller omkring tændrør eller tændrørshætter, der skal til alle tider være helt tørt. Har du prøvet at skrue tændrørene ud? De skal helst være lidt brun/grålig i farven og ikke være smurt ind i olie.
Mvh. Pims
| |
| Godkendelse af svar Fra : Trilleas |
Dato : 09-10-07 16:02 |
|
Tak for svaret Cortina01.
Tak til alle jer andre for nogle gode forslag Synd at man ikke kan fordele pointene lidt.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|