|
| 4 cyl til 2 cyl ?? Karburatorsprit !! Fra : jesper_m_h | Vist : 1167 gange 50 point Dato : 31-01-03 12:29 |
|
Jamen HVAD NU
Har lige hentet dyret hos enghave motor Køre perfekt står ude natten over, så skal jeg ind til byen og så sker det ca 1 Km. kørsel stanser for rødt (jeg gør altsår og så går den BARE ud død stopper intet liv i motoren !!! trykker på starteren og giver lidt gas, pyha den går i gang igen MEN nu lyder den som en VTwin det er altsår en RF600RR vi taler om her den har sku da 4 propper og ikke kun 2.
Tilbage til enghave motor og få at vide at jeg sku da skal have sprit i benzinen på denne årstid ??? på så "ny" en cykel ???
Hvad er symptomerne på is i karburatorene for det kommer vel i alle eller.
Hvor meget sprit skal der i (min tank rummer 17 L.)
Ja jeg køre hele året det handler kun om påklædning
| |
| Kommentar Fra : joker |
Dato : 31-01-03 12:49 |
|
Symptomerne vil være som du selv skriver over. Dårlig motorgang, uhensigtmæssig slukning af motor, hakken og sprutten. Det er sandsynligvis pga. kulden. Selvom det er en ny cykel, så bliver vejret jo ikke varmere af den grund En motorcykel kan tage koldt luft ind og er mere udsat end en bil, så derfor vil man skulle bruge det længere tid end på en bil.
Du kan se på flasken med karburator sprit hvor meget der skal i, i forhold til benzinen
| |
|
Rart at vide at det ikke er et ukendt fenomen.
Jeg prøver med sprit i benzinen og ser om det hjælper.
Under hvike temperature er det tilrådeligt at bruge sprit ???
Hvad kan jeg sprøjte / Smørre el system med for at undgå fugt problemer ???
| |
|
Betyder det at der skal sprit i hver gang jeg tanker ???
Og hvad med EL systemet. Hvad kan man gøre for at beskytte det ???
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 31-01-03 14:19 |
|
Antagelig nej, men måske jo - lige så snart temperaturen er under "en eller anden temperatur" (gæt 5°C). Jeg havde det samme bøvl i en gammel bil på et tidspunkt, men efter spritkuren kunne den køre et års tid igen, inden det gik galt.
Elsystemet skal tørres grundigt. Kabler tyller mv smøres med silikone - men det skal være hel tørt.
| |
|
Hej Jesper....
Brugt mc.er (og så fra Enghave, hmm) Dårlig motrogang og han anbefaler sprit ??
Efter min opfattelse er det en cykel han har taget i bytte i handlen med en ny og derfor ikke gjort meget ved den andet end måske pudse den.
Der er garanteret vand i dine karburatore det er derfor man tilsætter karburatorsprit/alm. sprit i benzinen for det trækker stille og roligt vandet ud af dem og sikkert også grunden til at han har sagt det til dig så han mekaniker ikke skal bruge tid på at rense karburatore.
Mvh.
Gsx1300R Hayabusa
| |
|
Hovsa.
Min skyld !!!
Cyklen er IKKE fra Enghave men det er dem der har lavet servicen på (50 000 Km.)den da den ikke var helt på toppen da jeg fik den.
De har justeret motoren Ventiler og karburatore, sat et K&N luftfilter i og juster jetkittet det har alt i alt givet ca 3 hester og en håndfuld moment mere.
Så de har haft karburatorene af og Renset og justeret dem.
Jeg kan tydeligt mærke foreskæld på før og efter.
Det fremgård da også af dyno kortne, dem kan man se på min side her http://groups.msn.com/fastone600/mincykelenrf600r.msnw?Page=1
det der undrede mig er at, medens jeg køre og den starter perfekt så er det at den lige pludslig uden varsel ikke lyder som den plejer men nærmest som en VTwin og så kan den ikke holde tomgangen og den mister alt trækkraft.0
Jeg har prøvet at komme sprit i når jeg tanker. Men vejret har ikke lade mig teste om dette har hjulpet. på de symptomer jeg har beskrevet
Jeg glæder mig til at det bliver køre vejr igen.
Jeg er overbevist om at det er elektrisk eller karburator problemer.
Jeg ved bare ikke om det er det ene eller det andet. men det er Ski.. surt at den er begyndt på det.
Jesper_m_h
| |
| Kommentar Fra : knudhein |
Dato : 20-02-03 14:32 |
|
Vi har i mange år brugt sprit (husk det SKAL være karburatorspit) når det er fugtigt i vejret. Om sommeren er det sjældent et problem, da luften er varmere og ikke indeholder så stor en procentdel vandmolekyler, som kan udfældes i karburatoren som is, men forår og efterår er det helt almindeligt i karburatormotorer. Bruger man ydermere et åbent luftfilter, er det ofte forstærkende på problemet.
El-ledninger behandles med et siliconeprodukt - selv har jeg brugt Motorex Protect & Shine på helt rene og tørre ledninger - selv på min MZ, som kører hele året, virker det perfekt, og det er dødlet at gøre rent igen. Min Yamaha TRX 850 kommer kun frem, når vejret er varmt nok, til at dækkene kan opnå arbejdstemperatur og så gerne på bane.
Venlig hilsen Knud Hein
| |
| Accepteret svar Fra : hjkofoed | Modtaget 50 point Dato : 21-02-03 16:32 |
|
Kaburatoris skyldes kondensvand i benzinen og optræder i perioder hvor udetemperaturen er mellem frysepunktet og 7-8 graders varme, det er uafhængigt af køretøjete stand, men påvirkes lidt af optankningemønster.
Kaburatorens dysser underafkøles fordi luftens hastighed gennem kaburatoren "tvangsfordamper" benzinen. Så længe der "gives håndtag" strømmer benzin og dermed vand så hurtigt gennem dyssen, at det ikke når at fryse. men når dyret så får en slapper, f.eks ved trafiklys eller kø, kan den irriterende isprop dannes i en eller flere dysser.
Efter 5-10 minuters kørsel er motor og kaburatorer i reglen så varme, at isningen ophører.
Har du først en isprop, så rul ind til siden, stands motoren i 2-5 min, når du herefter starter strømmer væsken atter frit i alle dysser (fordi isproppen er smeltet) og du skåner motorens lejer (undgår "skævbelastninger")
Når udetemperaturen er under 0 grader, lægger isen sig som perler i bunden af tank eller svømmerhus (OBS for meget vand kan knyse svømmeren) og når derfor ikke frem til dyssen. Ved temperaturer over 8 grader sørger omgivelserne for at dyssen ikke når ned under frysepunktet trods den afkøling som fordampningen forårsager. Så både af hensyn til din egen magelighed, og for at undgå egentlig skade på køretøjet er KABURATORsprit en særdeles god ide, idet den sænker vands frysepunkt ganske betydeligt.
Ps. Kaburatorens princip minder en del om det, der "skaber" kulden i køleskabe og frysere.
Håber du kunne bruge forklaringen.
| |
| Kommentar Fra : Myrhoej |
Dato : 18-03-03 15:32 |
|
Hej!
Ligesom biler er fænomenet mest udpræget når temperaturen ligger omkring frysepunktet; lidt over eller lidt under. Tænk på vejr med rimfrost. Således bør der ikke være problemer i hård frost, eller når temp. er et stykke over frysepunktet.
El-system: Silicone er et godt råd, hold skidtet godt tørt. Det kan være ret effektivt med pronto eller wd40 (fugtfortrænger)
| |
| Godkendelse af svar Fra : jesper_m_h |
Dato : 18-03-03 15:51 |
|
Har prøvet med sprit og alle symtomerne er væk. Så det syntes at være det der var galt
Tak for svaret hjkofoed.
| |
| Kommentar Fra : knudhein |
Dato : 18-03-03 16:47 |
|
hjkofoed har besvaret spørgsmålet mere udførligt end jeg, men meningen er vel den samme? VH KH
| |
| Kommentar Fra : knudhein |
Dato : 18-03-03 16:47 |
|
hjkofoed har besvaret spørgsmålet mere udførligt end jeg, men meningen er vel den samme? VH KH
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 18-03-03 17:22 |
|
Jeg takker og bukker beæret
H-J Kofoed
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|