|
| Peugeot ..god eller dårlig? Fra : ans | Vist : 4948 gange 200 point Dato : 07-06-07 20:03 |
|
Min søn tænker på at købe sig en anden bil.
Han har i dag set på en Peugeot 206 1,4 XR
Den er indregistreret 1. gang november 2003 og har kørt 35.000 km
Er det et dårligt eller godt køb, jeg tænker ikke på prisen (som jeg ikke har oplyst) men om det er en god bil. Min søn ser jo allerede sig selv sidde i den og han kan sikkert ikke i nat.
Jeg ønsker erfaringer fra andre, som evt. har eller har haft en lignende bil. Hvor ofte skulle den på værksted, udgifter til reservedele m.v.
| |
|
Jeg har forresten selv kørt Peugeot 206 sx 1,6 90HK fra 2000 til 2004 hvor jeg solgte den og købte en Peugeot 206 S16 1,6 110HK fra 2004 som jeg stadig kører i. Jeg har aldrig fået de store værksteds regninger, men overholder også alle de service den indkaldes til. Olie, gear og aircon eftersyn. Delene til bilen er heller ikke så dyr. Der kører jo mange rundt af dem og det trækker jo prisen ned. Og forresten så er den også kanon fin at bygge anlæg ind i. *GG* Altså hvis man er en "brian" som skal ha noget musik i dytten.
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 07-06-07 20:16 |
|
Tja bilmodellen er god nok. Men vi ved jo ikke hvordan den har været behandlet.
Vigtigst er rustbeskyttelse og olieskift mindst hver halve år , også-eller især- fordi den har kørt så lidt. Hyppige små ture er det værste for motorolien. Kondens og syredannelse bliver aldrig dampet af, når den ikke får nogle rimelige ture med gennemvarm motor.
| |
| Kommentar Fra : CLAN |
Dato : 07-06-07 21:23 |
|
Har aldrig ejet et Fransk Køkken, så jeg kan ikke udtale mig om mærket... eller modellen - i hvert tilfælde ikke hvad angår "personlig erfaring".
Det er der så til gengeld mange andre som kan... se:
http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt.asp
og det gælder alle bil modeller. Husk bare at tage alt med et gran salt... mandagsbiler findes indenfor alle mærker.
Direkte om Peugeot 206
http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt_modeller.asp?BilmodelId=204
Kigger man i oversigten... ja så er der mange som brokker sig... i forhold til andre, men man bør også huske på, at det er en meget solgt bil. Derfor flere input.
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 07-06-07 21:38 |
|
Rigtigt 206 er en af de mest solgte biler i dk.
statistiken på fejl burde derfor regnes i forhold til antal solgte biler.
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 07-06-07 21:39 |
|
Peugeot/franske er generelt dyrere i reservedele end andre......
Når det er sagt kan du jo håbe på du ikke får brug for nogle......
Det er en superbil....
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 07-06-07 22:05 |
|
refi
Du skriver det er en superbil, taler du af erfaring
Jeg vil lade min søn læse tråden. Lige nu har han vist andet at lave, han havde glemt, at han havde en mælk liggende i sin bil, en meget sur mælk. Der er gået hul på mælkekartonen, så nu STINKER bilen og lugten er ikke til at få væk.
Nå men det har jo ikke noget med dette spørgsmål at gøre, så hvis stanken ikke forsvinder, så opretter jeg et nyt spørgsmål.
Når min søn har læst tråden vender jeg tilbage.
| |
| Kommentar Fra : helge.t |
Dato : 07-06-07 22:11 |
|
Jeg købte en ny 206 sw i 2004.
Der var problemer med den lige fra starten: ved start gik motoren i stå efter 2 minutters kørsel, fejl på kontrol- og advarselslamper, vand i baglygte, centrallåsen gik i baglås.
Den var på værksted adskillige gange med samme problem før det blev løst.
206 er meget lav, og er ikke nem at komme ind og ud af (måske ikke noget problem for yngre mennesker). Desuden er frihøjden meget lav, så man skal være opmærksom når man kører på markveje og ved indkørsler hvor man passerer en kantsten.
Peugeot virker for mig ikke så robust bygget som en del andre mærker, men mere spinkelt og slatten.
Jeg synes heller ikke at den holder prisen så godt som de andre biler jeg har haft.
Bevares der er da nogle gode detaljer, men for mit vedkommende: en gang Peugeot og aldrig mere.
Mvh
Helge
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 07-06-07 22:14 |
|
JA......
Svigersønnen har sin 3die 300 (nu 307)
Datteren kørte 406 (nu 407)......
De giver meget sjældne problemer, men er desværre ikke billige NÅR de skal have lavet det der nu af og til skal laves....
De har ALDRIG haft større reparationer i de 10-12 år de har haft dem..... (bortset fra alm. slidtage)
406eren havde gået 250000 da den blev skiftet.....
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 08-06-07 08:51 |
|
Har en gammel 106 rally, der aldrig er blevet skånet. Har skiftet bagtøj og paraplylejer. Ellers er resten udstødninger, bremser og den slags.
God bil, træls garanti (efter pressen at dømme). Har tidligere kørt 205 diesel hvilket jeg var særdeles tilfreds med.
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 08-06-07 10:14 |
|
Ja....
Erfaringer er atltid godt, men UANSET hvilket fabrikat man vælger, vil der ALTID være både dårlige og gode erfaringer....
Hvor meget man så lægger i disse er jo op til en selv....
Generelt tror jeg at mindst 50% af alle fejl på biler skyldes brugeren selv.....
Nyere biler (op til 15 år) er bestykket med følsomt elektronik og bør behandles derefter....
Nogle har en ide om at har man en bil skal man bare dreje nøglen og så ellers drøne derudaf i 20 år....
Det er desværre ikke virkeligheden
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 08-06-07 10:42 |
|
Nix Refi, der tro jeg ikke du har ret. Menigmand Danmark har ikke en kinamands chance for at pille i en moderne motor. Og at dømme efter de fejl, folk er plaget af med nye biler, tror jeg ikke på at kunderne har haft en kvart chance for at have indflydelse derpå. Se bare el-fejl. Fejl i computere, ubalance både her og der.
Derimod skraber man efterhånden nok tingene i selve produktionsleddet, for at billiggøre (konkurrere). Husk på een sparet krone engros = over tre kroner endetail (pga afgifter). Ligeledes er bilerne så fyldte med elektronik at mekanikerne får det sværere og sværere. Og i dag reparerer man ingenting. Man udskifter. Det udhuler så kvalitetet af mekanikerne, der efterhånden er rene udskiftningsteknikere. Og kan de ikke finde fejlen i service-manualen eller se den på computeren, kan de ikke finde ud af det.
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 08-06-07 10:47 |
|
Iøvrigt er erfaringsgrundlaget fra andre mennesker ikke meget værd.
Fiat har ry for at ruste af helvede til (fordi årgang 1971 - 1972 Fiat 128 var noget rigtigt skrammel). At Marina'er, Allegro mv rådnede lige så hurtigt - never mind.
Citroen skal man sleet ikke købe (fordi gamle BX'ere der begyndte at halte kunne blive fælt dyre)
En Opel Kadett kan man trygt købe (fordi bedstefar havde hans B-model 1,1 i mange år og der var aldrig noget galt)
osv osv
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 08-06-07 10:57 |
|
Citat Det autoriserede Peugeut-værksted har jeg konsekvent holdt mig fra. |
Vi gør det modsatte, han har danmarks bedste service.
Hurtig rep. ikke en masse vrøvl og undskyldninger.
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 08-06-07 10:58 |
|
Ja - som sagt meningerne er mange.....
Tror de bedste erfaringer man kan gøre er ENS EGNE
Der kører stadig en masse af dem vi kalder "rustbunker" rundt der aldrig har fået lavet rust og stadig ikke er rustne
Med hensyn til elektronikken i nyere biler har du da ret - man kan INTET selv......
Næh...
Biler i 60erne - det var biler - der kunne hobbymekanikeren lave DET HELE selv.....
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 08-06-07 11:06 |
|
Jow jow
Og Mascot var en fin bil! Men bremserne kunne man adskille hver fjortende dag, for at smøre og justere (hvis man gerne ville bremse).
Egentlig er bilerne idag ganske ukomplicerede og rimelig vedligeholdelses-frie, sammenlignet med de gamle biler. Eksempelvis kører man rask væk 15000 eller mere mellem service, hvor biler i "gamle" dage fik service for hver 5000. Lejer er engangssmurte, istedet for nipler og glidelejer. Motorer kører idag snildt både 400 og 500000 km inden der bliver vrøvl, imod gamle motorers måske 150000 - så skulle de renoveres. Ligeledes er der også sket en del på brændstoføkonomien, hvor bedstefar måske fik 11 - 12 km/literen ud af hans 45 hestes kadett, med 70 km/t og vi andre kører længere i vores 125 hestes 106'er ved den dobbelte fart. Og meget længere i vores højtryks diesel toyota.
Næh, vi er bare blevet lidt forkælede......
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 08-06-07 12:24 |
|
Sønnen bruger sin frokostpause til at se på "vidunderet" igen.
Jeg har brugt lidt tid på at undersøge hvor meget forsikringen ville koste på en Peugeot 206.
Han kører pt i en Golf, der snart er 20 år gammel. I det år han har haft den, har der ikke været noget i vejen
Men det han betaler i forsikring på Golfen, kun ansvar, er dyrere end det han skal betale i forsikring med kasko på Peugeoten. Samme forsikringsselskab.
Jeg lader sønnen læse tråden, når han kommer hjem og vender tilbage.
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 08-06-07 12:32 |
|
Jow jow. Så'en en er nu heller ikke nogen ring' bil. Min fatter havde sådan en fin gammel Golf II'er. Men ingen havde fortalt ham der skulle skiftes tandrem. Ikke så godt.
Hvis ikke Peugeot'en er sagen, kunne nyere Golf ellers være et godt bud. Toyota'er er bestemt heller ikke ringe. Og de kan prale af temmelig gode værksteder. Skal det være billigt siger rygterne at Suzuki er rimelig ok. Og journalisterne testede da den lille swift med ekstra motor som rimelig underholdende, omend anstrengende at køre langt i. Her i jylland omtaler vi dem dog ikke som noget med MKG (manglende køreglæde), men som MGB (meget grim bil). LOOL
Kinesere og fjernøstlige kopibiler ville jeg holde mig fra, men det er bare min mening.
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 08-06-07 13:12 |
|
vores gamle 106-er kørte over 200.000 km med samme tandrem.
Mekanikeren fik sved på panden da han opdagede det.
Vi hører om opel vectra som lige klarer 60.000 km på en tandrem.
| |
| Kommentar Fra : e.c |
Dato : 08-06-07 16:20 |
|
Min nabo køber ikke flere Peugeot.
Han har nu en Peugeot 206.
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 08-06-07 16:29 |
|
Sønnen har ringet, nu er han blevet "lun" på en anden Peugeot.
En Peugeot 206 CC , 1,6
Den ser sådan ud http://kakaku.com/kuruma/images/car/PEUGEOT_206CC.jpg
den er sort årgang 2002 og har kørt 50.000 km
Jeg tror det ender med, at han køber en Peugeot, men jeg vender tilbage når sønnen har læst denne tråd.
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 08-06-07 16:55 |
|
CCeren er jo en åben bil
Men ellers er det den samme - med lidt større motor.....
PS.
Den er garanteret dyrere i forsikring.....
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 08-06-07 22:22 |
|
Der er ikke kun forskel på hvordan man kører bilen, men også forskel på om man selv vil klare reparationerne, som ikke altid lykkedes, eller sende bilen på værksted.
På værkstedet siger den "kloge" selvlærte, det skete pludseligt, men glemmer at sige at han/hun selv har pillet lidt.
Jeg lukker spørgsmålet senest tirsdag den 12.06 07, så har sønnen taget stilling til hvad han vil købe af bil
Om det bliver en Peugeot eller et andet mærke, ved han først på tirsdag.
God weekend
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 08-06-07 23:08 |
|
Teil
En Jaguar E-type bliver det ikke, den er mere på værksted end hos ejeren (erfaring)
refi
Jeg tror slet ikke han kan sove i nat (de næste nætter), da forhandleren havde sagt at der var 3 andre, der ville købe den. Men det skal en forhandler jo sige.
| |
|
Har selv haft en 306 som jeg kørte 380000 km i uden det store kun bremser en kat til 4500 kr har aldrig haft en bil der kørte så langt uden nået og den fik tæsk for at sige det men den var ikke meget værd efter de km godt slidt men kørte da :)
lige nu har jeg en 106 til arbejds brug, sidste år kørte den 72000 så den er oppe på 310000 km nu det skulle det så ny bagbro og bære arme da den skulle til syn men det er det første jeg har skifted på den det syntes jeg er meget flot, glemte jeg har haft dem fra nye.
ingen komfort som en audi men køre uden problemer.
| |
| Kommentar Fra : CLAN |
Dato : 12-06-07 07:38 |
|
Ohhh dear
Køb nu bare den bil, og lad sønnike få hår på brystet, og buler i panden ved egne erfaringer. Det er da fint at hjælpe, give gode råd osv. osv. men i bund og grund, så lytter de ikke meget mere når de går ind i teenager alderen... og efter (snakker om vores egne - men de ligner nu meget godt "standarden") og heldigvis... de er blevet til selvstendige individer.
Uanset hvilken "kasse" man skramler rundt i, ja så er der dyrtkøbte "hovsaer" ved alle bilmærker (mandagsbiler), og modsat er der dem, som bare køre og køre og køre, lige til den dag skrot-pressen omformer/klemmer alle bilmodeller til en firkantet blok jern/skrot... de havner alle i den form, og samme sted - uanset navn/mærke.
Mit råd... køb en bil med høj sikkerhed - glem alt andet!
Hygge i sommervarmen
Søren
| |
|
Et svært spørgsmål at svare på, for hvem der er mest attraktiv, moderen eller datteren, må vel bero på den personlige smag
| |
|
Med hensyn til lugten, skulle der ikke være noget problem, for et firma, Asset Trading fremstiller et produkt ved navn Frisk med Neutradol, og som af nogle bedemænd anvendes til at fjerne liglugt, men overdriv ikke brugen
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 16-06-07 15:26 |
|
Sønnen har truffet sit valg, det bliver en Peugeot 206 CC
Jeg afslutter spørgsmålet her.
Laika_pigen får point her og i en ny tråd kan refi hente point, det har sønnen besluttet.
Men som mor kan jeg ikke lade være med at tænke på, at det er et dårligt tidspunkt at købe en brugt bil på.
Den nye registreringsafgift er ikke tilpasset brugte biler.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|