|
|
Det kaldes en konstruktiv ændring. Hvis det er tydeligt at se og det kan godkendes, kan din kammerat risikere at skulle betale afgift af det.
| |
|
Citat Det kaldes en konstruktiv ændring. Hvis det er tydeligt at se og det kan godkendes, kan din kammerat risikere at skulle betale afgift af det. |
Hvor meget kan sådan afgift blive?
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 29-05-07 22:57 |
|
Citat Er det lovligt at ændre på vangerne, selv om de er blevet styrket ekstra, med ekstra stål? |
Nej, det er det ikke, og for det første skal det som nævnt godkendes som en konstruktiv ændring......men værre er det, at eftersom det er i en bærende del af bilen, kan det meget vel tænkes, at man vil forlange bilen underkastet en del tekniske undersøgelser for at finde ud af, om stabiliteten/bæreevnen er blevet forringet i karosseriet....og det er en langsommelig, dyr og besværlig affære.....sådan en bil skal han blive langt væk fra, for det vil kun gi' problemer.
mvh dova
| |
|
Citat Hvis vangerne bliver ændret skal den til syn og godkendes |
Er det et krav, eller kan han vente til den bliver indkaldt til periodisk syn?
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 29-05-07 23:14 |
|
Altså, hvis man stoppes i sådan en bil, risikerer man at blive kaldt til syn såfremt det opdages der er ændret noget....men ellers kan man til periodisk syn gøre opmærksom på, at der er foretaget ændringer der skal forsøges godkendt.......men altså, lyt nu efter:
Bilen bliver íkke bare "sådan lige" synet og godkendt med en konstruktiv ændring i vangerne......og hvis der så forlanges undersøgelser/målinger på den, og det så ikke kan godkendes....hvad så......
Og så har han spildt måske 20000 kr, for så meget koster det nemt at få bilen gennem sådan en proces og blive testet.
Og muligvis kan bilen bygges om igen til oprindelig konstruktion alt efter hvordan ændringerne er lavet, men ellers.....ja så står din kammerat med en bil der måske kun er lige til ophug...
| |
| Kommentar Fra : e.c |
Dato : 29-05-07 23:23 |
|
Konstruktive ændringer som ikke er godkendte....................godtages ikke af forsikringsselskaberne.
Altså - du kan risikere at betale hele skaden selv, ved uheld.
| |
| Kommentar Fra : Niederhof |
Dato : 30-05-07 00:33 |
|
Skidt med at skulle betale skaden - det kan jo højest rende op i 2 biler eller lignende - - MEN tænk på hvad erstatning til de skadelidte kan komme op i - OG forsikringsselskaberne kan måske være hårde at hive kontanter ud af, men når de ved de står med en at sende regningen videre til, så er det en h-e-l-t anden sag..... SÅ betaler de bare, OG sender regningen videre (og husker at opfriske kravet, så det ALDRIG forældes)
Kort sagt : hold jer langt væk fra den slags.....
| |
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 30-05-07 07:22 |
|
Hvis bilen skal bruges til STOCK-CAR, er det i orden,så køb den, men kør aldrig til syn med den.
Der er vel dele der kan bruges til ophug?
| |
| Godkendelse af svar Fra : michael_30 |
Dato : 31-05-07 19:25 |
|
Tak for svaret Nordsted1.
Har tjekket hos synsmand. Den skal godkendes af fabrikanten, altså af VW i Tyskland. Så min ven finder en anden Golf 4
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|