/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
peugeot 406 er sløv.
Fra : smutter50
Vist : 1623 gange
500 point
Dato : 28-05-07 17:28

Min peugeot 406 er meget sløv i 2. gear. Der sker ligesom ikke noget, når man træder på speederen. Det går faktisk meget godt i 1. 3. og 4. Bilen har kørt 174.000 og er fra 1997.
Samtidig står køleren på ca. 100 grader. Den har altid stået på 90, og mangler ikke kølervædske.



 
 
Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 28-05-07 17:42

Hvis det er en diesel er det måske turboen er defekt, eller kan også være din luftmængde måler.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : smutter50


Dato : 28-05-07 17:48

Det er ikke en diesel...

Kommentar
Fra : Teil


Dato : 28-05-07 17:50

Turbo ? i en 406-er.
Køleren er nok tilstoppet, derfor de 100 gr.

Kommentar
Fra : dova


Dato : 28-05-07 17:53

Altså nu skulle man jo ikke mene, at en bil kun bliver sløv i 2. gear

Men bilen virker sløv og bliver varmere end den plejer, uden at mangle kølervæske.

Formoder du også har tjekket, at den ikke mangler motorolie ?


Hvad med noget så simpelt, om den "hænger" lidt i bremserne ??
Det går jo ud over trækkraften og motoren vil blive varmere fordi den skal slæbe noget mere.


Er det forresten benzin eller diesel.

hvis det er benzin kan en for mager blanding medføre effekttab og varmere motor.





mvh dova

Kommentar
Fra : smutter50


Dato : 28-05-07 18:01

Der er ikke turbo på, den får sammen benzin som den plejer (95 blyfri), og der er olie på.
Den klikker lidt i ventilerne (16 V).

Kommentar
Fra : dova


Dato : 28-05-07 18:24

Citat
Den klikker lidt i ventilerne


Er det noget den er begyndt på samtidig med effekttab og varmere motor??

Det er vel ikke din tandrem der er blevet så slap, at den er "hoppet en tak"


mvh dova

Kommentar
Fra : Teil


Dato : 28-05-07 19:48

Vandpumpen kan også være skyld i den høje temp.
Tag et mål på kompressionen.

Kommentar
Fra : taunusanden


Dato : 28-05-07 22:11

Jeg har hørt om et par stykker, hvor deres peugeot kørte på "nød program", så bliver den sløv.

Begge gange skulle den en tur på autoriseret værksted og have deres computer halløj koblet til for at rette fejlen. Ved ikke helt om det passer.. Men det skulle ikke undre mig

- Anden

Kommentar
Fra : kogalejy


Dato : 28-05-07 22:12

Hvis den ikke koger, betyder temperaturen ikke noget, det er jo blevet sommer. Jeg synes at du skal køre på værksted og få kontrolleret tænding og accellerationspumpen, det kan være den får for lidt når den i 2. gear skal op i omdrejninger. Mvh. K.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 500 point
Dato : 29-05-07 11:44

Du må lige fortælle lidt mere.
Hvor gammel ?
Er den med indsprøjtning ?

Er de 100 ° målt med et rigtigt termometer, eller er det bare bilens instrument ?
Har du nogensinde brugt kølertætner ?
falder temperaturen hvis du lukker fuldt op for kabinevarmen , med fuld blæser ?

rigtig glucolblanding i en trykkøler, koger ikke ved 100°.

Godkendelse af svar
Fra : smutter50


Dato : 17-06-07 16:44

Tak for svaret transor. Omend lidt sent. Har været på værksted. Du "ramte" tættest. Ny køler, og målt med computer...



Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste