Undgå så vidt muligt biler der er lavet rust i.......når først svejseren har været i gang, går det stærkt med mere rustangreb
Der skal ikke være nævneværdig forskel på motorgangen om motoren er kold eller varm. Blot vil den lyde lidt mere "blød" når den bliver varm.
At den "lyder som en fiskekutter" kunne tyde på, at den ikke går ordentligt på alle cylindre når den er kold, men selvfølgelig har en 5-benet en lidt anderledes motorgang .
Men åbn hjelmen, kig på motoren når du starter bilen i kold tilstand og lader den gå i tomgang.....hvis den er rolig og ikke står op "hopper" er den ok.
Kig efter om den er fri for oliespild, om motorrummet ser pænt ud.
Hvis bilen ellers er blevet passet, ville jeg ikke være bekymret over kilometerantallet på sådan en model......der skal nok være et par hundrede tusind km i den endnu
Det mest bekymrende ved den er om du kan holde rusten af den.
Ja og så vægtafgiften
Den koster så vidt jeg lige husker i udgaven med automatgear 10240 kr om året i vægtafgift, men det ved du sikkert allerede.
mvh dova