|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Batteriproblemer Fra : JM |
Dato : 13-11-01 18:29 |
|
Jeg har fået problemer med mit batteri, der ikke længere vil holde på
strømmen.
Efter en opladning går det dødt hvis cyklen står stille i flere dage.
Hvis jeg ikke monterer kablerne efter opladningen, er der ingen problemer.
Der er altså et eller andet der tapper batteriet for strøm.
Hvordan finder jeg ud af hvad problemet skyldes?
Mvh
Jesper
Bandit 600S
| |
Michael K.S. (13-11-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K.S. |
Dato : 13-11-01 19:07 |
|
On Tue, 13 Nov 2001 18:28:40 +0100, "JM" <j.madsen@oncable.dk> wrote:
>Jeg har fået problemer med mit batteri, der ikke længere vil holde på
>strømmen.
>Efter en opladning går det dødt hvis cyklen står stille i flere dage.
>Hvis jeg ikke monterer kablerne efter opladningen, er der ingen problemer.
>Der er altså et eller andet der tapper batteriet for strøm.
>Hvordan finder jeg ud af hvad problemet skyldes?
Først indsætter du et amperemeter i kredsen f.eks fra minuspolen (et
digitalt multimeter koster 40,- i Harald Nyborg) og verificerer at
noget tapper batteriet for strøm (og hvor meget) når tændingen ikke er
på.Derefter begynder den egentlige fejlsøgning og der er ingen vej
udenom,du må afmontere de enkelte ledninger og se hvornår strøm-
"drænet" forsvinder,men hvis du nu indledningsvis tager nogle store
grupper af gangen f.eks i form af større multistik burde det vel kunne
lykkes.
-M
| |
Armand (13-11-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-11-01 23:55 |
|
Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:tao2vt4qf36v5pa3vvi9ib658h9v83m5qa@4ax.com...
>
> ....................men hvis du nu indledningsvis tager nogle store
> grupper af gangen f.eks i form af større multistik
Jup!
Eller til en start: Sikringerne én for én!
--
Armand.
| |
Rasmus Rosenquist (16-11-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus Rosenquist |
Dato : 16-11-01 19:28 |
|
> Først indsætter du et amperemeter i kredsen f.eks fra minuspolen (et
> digitalt multimeter koster 40,- i Harald Nyborg) og verificerer at
> noget tapper batteriet for strøm (og hvor meget) når tændingen ikke er
> på.Derefter begynder den egentlige fejlsøgning og der er ingen vej
> udenom,du må afmontere de enkelte ledninger og se hvornår strøm-
> "drænet" forsvinder,men hvis du nu indledningsvis tager nogle store
> grupper af gangen f.eks i form af større multistik burde det vel kunne
> lykkes.
Jeg er enig i processen, men vil lige tilføje, at det ikke er en god ide at
dreje starteren, mens amperemeteret er indkoblet......
Rasmus
| |
JBH (14-11-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : JBH |
Dato : 14-11-01 21:45 |
|
Typisk fugt i et stik eller en kontakt. Kan sikkert allerede ses som grøn
"IR" hvis du chekker stikkene en for en. Start med dem som mest sansynligt
har fået fugt/vand og som står med strøm på hele tiden. Typisk kunne være
stik ved blæsermotor/kølertermostat tændingslås. osv
Rens med sprit/kontaktrens og efterbehandl med en god fedt. Fyld evt hele
stikket så det sprøjter ud når stikket monteres.
mvh
JBH
JM skrev i meddelelsen <3bf15801$0$25361$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Jeg har fået problemer med mit batteri, der ikke længere vil holde på
>strømmen.
>Efter en opladning går det dødt hvis cyklen står stille i flere dage.
>Hvis jeg ikke monterer kablerne efter opladningen, er der ingen problemer.
>Der er altså et eller andet der tapper batteriet for strøm.
>Hvordan finder jeg ud af hvad problemet skyldes?
>
>Mvh
>Jesper
>Bandit 600S
>
>
| |
|
|