"Armand" skrev d. 14-11-01 00:15 dette indlæg :
>
> Søren Jim <fsgbooking@hotmail.com> skrev i en
> news:nR8I7.21368$0W1.3541514@news2-win.server.ntlworld.com...
> >
> > Fandt lige denne mail
> > jeg har både haft SC21 samt SC24...................
> > Nå men 24´eren har DCBS (Dual Combined Brake System):
> > fodbremsen virker således på den bageste- samt den ene forreste
skive
> > samtidig.
>
> Jeg tror faktisk at DCBS er så komplekst, som at det virker på begge
> skiver; men kun på ét par af caliberens fire (fire af seks?) stempler,
> imens at
> forbremsen benytter de resterende!
Forbremsen alene påvirker to af tre stempler i begge sider foran (4 i
alt).
Bagbremsen alene påvirker to af tre stempler bagpå, og et stempl af tre
i begge sider foran (4 i alt).
Herudover er den venstre af de forreste kalibre ophængt i et beslag som
kan påvirke en tredie bremsecylinder, når cyklen kører (kalibren kan
bevæge sig "opad", som følge af skivens rotation/friktionen mod
bremseklodsen og kalibren, og trykker således på bremsecylinderen) -
denne tredie bremsecylinder påvirker kun et af tre stemper bagpå (1
ialt).
Herodover er der også indbygget et forsinkelseskredsløb, som regulerer
trykfordelingen for/bag rent tids/trykmæssigt på en måde, som jeg ikke
lige kan huske...
Forbremsen påvirker altså kun bagbremsen, som følge af cyklens
bevægelse, og det er således også muligt at lave en burnouts og stoppies
på en DCBS ( i modsætning til hvad mange tror).
Systemet virker i øvrigt fortrinligt..selvom det er forbedret undervejs.
Kasper
Super Blackbird (med DCBS, men uden burnouts og stoppies)
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"