/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Englændere
Fra : Nels Wolf


Dato : 07-11-01 20:34

Jeg har for kort tid siden været i det sydlige England for mit firma og
kørte derfor en del rundt i en lejet engelsk personbil. Efter nogen
tænderskæren (fra egne tænder og gearkassens ..) fik jeg vænnet mig til at
skifte gear med venstre hånd, men nu da jeg er kommet hjem igen kom jeg til
at tænke over; hvordan er det nu med nye _motorcykler_ i England i dag ? .
Kører de rundt med gearskiftet i venstre side som vi gør i Danmark eller
kører de stadigvæk rundt med et højreside gearskifte sådan som de gamle
modeller gjorde før i tiden??

--
Nels Wolf

(Suzuki Bandit 600)



 
 
Søren Jim (07-11-2001)
Kommentar
Fra : Søren Jim


Dato : 07-11-01 21:02


"Nels Wolf" <NelsOleWolf@hotmail.com> wrote in message > Jeg har for kort
tid siden været i det sydlige England for mit firma og
> kørte derfor en del rundt i en lejet engelsk personbil. Efter nogen
> tænderskæren (fra egne tænder og gearkassens ..) fik jeg vænnet mig til at
> skifte gear med venstre hånd,

Gør som jeg da jeg fyttet til Belfast ( N-Ireland)
købte jeg en toyota med Automatgear......
(man har rigligt travlt med at kigge til den "forkerte" side...:o/

men nu da jeg er kommet hjem igen kom jeg til
> at tænke over; hvordan er det nu med nye _motorcykler_ i England i dag ?
..
> Kører de rundt med gearskiftet i venstre side som vi gør i Danmark eller
> kører de stadigvæk rundt med et højreside gearskifte sådan som de gamle
> modeller gjorde før i tiden??
Nels Wolf

Jeg har lige købt en CBR1000F den er nøjagtig lige som de Danske Mc den
eneste forskel er Spedometeret som er i miles...og det gælder alle Mc'er
herover....

Tjep
All The Best
Søren
"og sådan er det ofte med Køer "




Toft (07-11-2001)
Kommentar
Fra : Toft


Dato : 07-11-01 21:21


Nels Wolf skrev i meddelelsen
<3be98d84$0$268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>hvordan er det nu med nye _motorcykler_ i England i dag ? .
>Kører de rundt med gearskiftet i venstre side som vi gør i Danmark eller>

Nej da - de har trods alt fundet ud af at flytte gearskiftet over i den
"rigtige" side - de har enda også fundet ud af a bruge stellet som minus
forbindelse.

MVH

Klaus med gearskift i højre side og pluspol på stellet



james (08-11-2001)
Kommentar
Fra : james


Dato : 08-11-01 11:02

> MVH
>
> Klaus med gearskift i højre side og pluspol på stellet

Jeg har en hybrid: + på stellet, gear på venstre....en overgangsmodell!

-james


Nels Wolf (08-11-2001)
Kommentar
Fra : Nels Wolf


Dato : 08-11-01 20:14


"Toft" <seidmann@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3be99700$0$210$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Nej da - de har trods alt fundet ud af at flytte gearskiftet over i den
> "rigtige" side - de har enda også fundet ud af a bruge stellet som minus
> forbindelse.
>
> MVH
>
> Klaus med gearskift i højre side og pluspol på stellet
>
>
Tak for svaret - og også tak til i andre der har svaret her i gruppen eller
direkte til mig.
Så skulle den være afklaret.

Nels Wolf



Søren L Hansen (07-11-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 07-11-01 22:19

"Nels Wolf" <NelsOleWolf@hotmail.com> skrev i en > Kører de rundt med
gearskiftet i venstre side som vi gør i Danmark eller
> kører de stadigvæk rundt med et højreside gearskifte sådan som de gamle
> modeller gjorde før i tiden??

Det er vist endda bestemt i reglementer nu om dage at det skal være på
nymodenss facon.

Søren
Triumph Thunderbird 1953




Pein (07-11-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 07-11-01 23:33

"Søren L Hansen" wrote ...
> "Nels Wolf"
> > kører de stadigvæk rundt med et højreside gearskifte sådan som de
gamle
> > modeller gjorde før i tiden??
>
> Det er vist endda bestemt i reglementer nu om dage at det skal være på
> nymodenss facon.
>
Bortset fra det, så prøvede jeg i sommers min onkels gamle Triumph med
gearskift i højre side. Det var så nemt at vænne sig til, at man skulle
tro det var løgn.

/Pein



Uffe R. B. Andersen (08-11-2001)
Kommentar
Fra : Uffe R. B. Andersen


Dato : 08-11-01 00:08

On Wed, 7 Nov 2001 23:33:15 +0100, "Pein" <niels@pein.dk> wrote:

>Bortset fra det, så prøvede jeg i sommers min onkels gamle Triumph med
>gearskift i højre side. Det var så nemt at vænne sig til, at man skulle
>tro det var løgn.

Enig. Jeg havde i mange år min BSA som 1. cykel, mens forskellige
mennesker til tider lagde lånecykler til og jeg tog stort set aldrig
fejl - og når det skete, så bestod det altid i, at jeg forsøgte at
skifte gear med bremsepedalen på BSA'en, hvilket allerhøjest gjorde
ondt i foden.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/

Preben Riis Sørensen (08-11-2001)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 08-11-01 01:19

>
> Enig. Jeg havde i mange år min BSA som 1. cykel, mens forskellige
> mennesker til tider lagde lånecykler til og jeg tog stort set aldrig
> fejl - og når det skete, så bestod det altid i, at jeg forsøgte at
> skifte gear med bremsepedalen på BSA'en, hvilket allerhøjest gjorde
> ondt i foden.
>
> --
> Med venlig hilsen - Sincerely
> Uffe R. B. Andersen -

Ja, men det er lidt værre at geare 1 gear op (uden kobling) når den
oprindelige plan er at stoppe!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk Fhv. Norton-ejer.



Niels Pein (08-11-2001)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 08-11-01 20:42

"Preben Riis Sørensen" wrote ...
>
> Ja, men det er lidt værre at geare 1 gear op (uden kobling) når den
> oprindelige plan er at stoppe!
>
Jeps, jeg har gjort noget lignende ved en tanketorsk/ukoncentreret kørsel.
TransAlp'en motorbremser ret meget, så når jeg smider den et gear ned på
vej hen til et fladt sving, er jeg vant til den bremser noget op.
En dag daffede jeg den ved en fejl et gear op i stedet. Wooahhh, det sving
blev taget kvikt.

/Pein
(der ikke har lavet det nummer hverken før eller siden)



Uffe R. B. Andersen (07-11-2001)
Kommentar
Fra : Uffe R. B. Andersen


Dato : 07-11-01 23:41

On Wed, 7 Nov 2001 22:19:21 +0100, "Søren L Hansen"
<lindholt@person.dk> wrote:

>Det er vist endda bestemt i reglementer nu om dage at det skal være på
>nymodenss facon.

Faktisk siger reglerne ikke noget om i hvilken side gearskiftet skal
side. De si'r til gengæld at der skal være en håndbetjent bremse i
højre side, samt en fodbetjent i samme side og dermed er gearpedalens
placering afgjort - vel at mærke hvis der er en gearpedal, hvilket man
jo ikke kan lave krav om.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/

Anders Majland \(Rep~ (08-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 08-11-01 07:57

> Faktisk siger reglerne ikke noget om i hvilken side gearskiftet skal
> side. De si'r til gengæld at der skal være en håndbetjent bremse i
> højre side, samt en fodbetjent i samme side og dermed er gearpedalens
> placering afgjort

Det er heller ikke længere et krav at bagbremsen er fodbetjent. I 98' troede
min kørelærer mig ikke før jeg kunne vise et par billeder af "motorcykler"
med venstrehåndsbetjent bagbremse. Amerikanerne slås derimod stadig med det.
Aprilia (og andre) har fået nogle dispensationer for at kunne importere
maskiner med 2 håndbremser...

/A



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177606
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409280
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste