"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9s92f9$2r2s$4@news.cybercity.dk...
>
> Finn <autzen@post10.tele.dk> skrev i en
> news:3be71b4d$0$25366$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > Hvis der er meget modvind og jeg kører alm. landevejs-
> > kørsel (ca. 5000 omdr.) føler jeg at motoren går lidt ujævnt.
> > Jeg skal måske vænne mig til at køre med lidt flere
> > omdrejninger.
>
> Gu' ve' om gearingen har været lavere til den svagere ydelse?
> I så fald kan du få noget roligere omdrejninger på den ved at montere
> den originale gearing!
> GS 500'erens originale geariong er 16/39!
>
Nu ved jeg fra rasmus´s (lau´s lillebror der sku flere af hans type på fri
fode) tid på en GS500 af EU model med 34Hk at droslingen ganske rigtigt
ligger i gasspjældet og nævnt hul kommer ved "afdrosling" nu havde de ældre
GS´r jo 53hk mod de 46 i den "store" version vi har idag. Dette er i kraft
af indsugnings tragten der går meget langt op i filteret, bliver denne tragt
lige kortet ned med 10mm vil du kunne fjerne nævnte hul. Rasms fik desuden
en eller anden rabalderudstødning på (komplet sys) og den kom faktisk op at
yde 49hk på baghjulet i rydbergs bænk.
-
Morten Dahl
- der også har en 98hk drosling liggende til en ´99 GSXR750 og det kan ikke
anbefales at prøve