Klaus Johansen <k.l.j@vip.cybercity.dk> skrev i en
news:9s3mum$vov$1@news.cybercity.dk...
>
> > Spar penge og byt til en mer-ydende model
> > Tænk lige selv over hvilken af to Kawa 7½'ere, identiske i pris og
> > stand; men hvoraf den ene var tunet for 20.000,- kr, at du ville
> > have købt i sin tid :-/
> Ja Ja jeg ved det men for det første har jeg ikke rigtig $$$ til det
> og for det andet er det en efter min mening en o.k. motorcykel selvom
jeg
> hellere ville ha´ en 1200 Bandit S så hvis du alligevel har nogle
> forslag hører jeg dem gerne
Ak ja, det er dyrt at være fattig!
Og alligevel: hvis du er rede til at bruge det som en effektiv tuning
vitterligt koster, så har du også råd til alternativet :-|
Jeg er af den opfattelse at en portning af topstykket umiddelbart er dér
hvor man får mest ud af pengene. En ordentlig 4/1'er og efterfølgende
grundig inddysning (incl. jetkit?) i rullefelt med CO-tester er næsten
en selvfølge!
Indsat: Mads Lund's budget fra strenge: "opboring af mc" (hvor jeg har
bragt samme argumenter for dagen):
--------
..........................................så koster en opboring ca
6000 + montering. En portning ligger i området 5000, Tvangsstyrede
karburatorer fra 4000 men normalt omkring 8000. Udstødningen er vel
skiftet
? ellers er det ca 5000 oven i.
Og disse modifikationer vil give 10-30% afhængig af model. Så regn trygt
med
ca 1000 kr pr hk du vil have.
-------------
Du er altså på vej mod op til 15.000,- kr!
Hvad var det du sagde at GPZ'eren havde kostet?
Hvilken kraftigere brugt motorcykel kan man (ikke) få for GPZ
7½'er-brugtpris +15-20.000,- kr??
Endelig vil jeg være hård og påstå at den gamle luftkølede traver ikke
er værd at beholde over en længere årrække, og at udgiften derfor vil
være bedre at gemme til økonomien rækker til en 40 - 50.000,- kr's
vandkølet model á 900'er Ninja, VFR 750 m.fl!!!
--
Armand.