Hej Hans.
Jeg havde samme " syndrom" på min cb900. Her opdagede jeg det i
koblingshuset, generatordæksel. Jeg har ikke gjort noget synderligt ved det,
andet end at skifte pakninger + flydende pakniger, ny olie + olie/luft
filter.
Hvorfor det kommer ved jeg ikke. men jeg har en mistanke til at det hører
sig til ved ældre motorcykler????
TEORI:
Når motoren er varm, og man slukker motorcyklen , eller parkerer den,
bliver den varme stilleståendemotor påvirket af den kolde luft. Når kulde og
varme mødes dannes der kondens. Hvis der er tilpas med kulde kan der dannes
kondens på indersiden af motorvæggen, og da motoren er tæt må vandet jo
trækkes med rundt med olien. Derved får du dene grå masse.
En blanding af olie og vand..............
Lyder det helt hen i skoven???
Brian. W
" med en rødglødende bagskive!"
Det er ikke noget der har generet motorgangen.
"HANS LYNGBÆK BALDRIAN" <baldrian@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:%nZD7.311$TS5.7143@news.get2net.dk...
> Efterlyste et råd fra gruppen angående kondens i motoren...
>
> Der danner sig en fedtet grå-hvid masse som sætter sig på øjet og kanterne
> iøvrigt, så jeg ikek kan checke oliestanden.
> Rådet var at kører en lang tur og det hjalå første gang.
> Efter en tur på 200 KM d.d. er "fedtemadden" endnu tykkere... Hvad kan det
> mon være?
> Jeg skiftede olie og filter i August... og kører Motil 5100 SAE10W40.
> Topping med samme olie.
>
> Hvad er det der fedter --- og hvordan får jeg det ud?
>
> Motoren er IKKE vandkølet (oliekølet)- det er en kawa z900
>
> Hans
>
>