/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Stærk blæst
Fra : Pein


Dato : 30-10-01 22:11

I radioen her til morgen hørte jeg (delvist) at det blev frarådet at køre
med høje lette køretøjer og motorcykler over een eller anden bro. Tror det
var Øresund.

Jeg synes jeg har kørt MC i al slags vejr, og selvom stormvejr kan være
ubehageligt, har jeg aldrig følt det var direkte farligt. Bortset fra
vinterkørsel, hvor stærk sidevind på isglat vej kan være et problem.

Er der nogen her i gruppen der har prøvet at blive blæst omkuld eller
noget lignende på MC?

/Pein



 
 
Finn (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Finn


Dato : 30-10-01 23:14


"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse
news:rHED7.3298$Ip2.81798@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen her i gruppen der har prøvet at blive blæst omkuld eller
> noget lignende på MC?
>
> /Pein

Nej men når der kommer modkørende lastbiler
skal man holde godt fast i styret for ikke at
blive smidt af cyklen
Finn
>
>



Christian Stidsen (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Christian Stidsen


Dato : 31-10-01 01:50


> Er der nogen her i gruppen der har prøvet at blive blæst omkuld eller
> noget lignende på MC?

Jeg har prøvet pludselig at befinde mig i den gale side af vejen på grund af
et pludseligt kraftigt vindstød.
- det nåede ikke at blive farligt, men havde den modkørende bil været
tættere på havde jeg nok fået en tur over styret...

Det var under kørsel på en ganske almindelig landevej, og der var hverken
lastbiler, læhegn, huse eller andet der kunne få skylden - marker så langt
øjet rakte!

M.v.h.

Christian Stidsen

--
FZS600
Dengang MVX250F



Mikkel Christensen (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 31-10-01 08:17

Pein <niels@pein.dk> wrote in article
<rHED7.3298$Ip2.81798@news010.worldonline.dk>...
>
> Er der nogen her i gruppen der har prøvet at blive blæst omkuld eller
> noget lignende på MC?
>

Jeg har en enkelt gang kørt som passager bag på en SV650 fra Aalborg ->
Århus den direkte vej på Autobahnen. Der var temmelig kraftig sidevind, og
det var sgu egenligt ikke ret behageligt. Muligvis var det bare mere
ubehageligt (for mig...)fordi det ikke var mig der kørte, men vi blev
kastet rundt i det inderste spor og føreren måtte kæmpe en hel del for at
holde os på ret kurs.

En anden gang på MZen kom der pludseligt et vindstød mens jeg var på vej
til Støvring. Forgaflen blev strukket godt ud og det føltes som om den var
ved at lette
Herefter 50 meter med gyngehestlege og ben flagrende til alle sider

Men direkte blæst omkuld... nej.

--
Mikkel

boe (31-10-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 31-10-01 08:38

"Pein" <niels@pein.dk> wrote in message
news:rHED7.3298$Ip2.81798@news010.worldonline.dk...

> Er der nogen her i gruppen der har prøvet at blive blæst omkuld eller
> noget lignende på MC?

Nej, jeg synes også det er overdrevet at sammenligne mc'er med tomme
lastbiler og campingvogne i denne forbindelse. Men jeg har såmænd heller
ingen tro på, at der ligger nogen som helst statestik, endsige praktiske
forsøg, til grund for advarslen. Man har nok bare kigget på en mc og tænkt,
at den ser lidt let ud - det må vi hellere advare imod. Der har vel været en
cyklist med i beslutningsprocessen.

Til gengæld burde kørsel i VW-rugbrød (de gamle) forbydes i sidevind

Bo, VF1000F



Anders Majland \(Rep~ (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 31-10-01 08:44

> I radioen her til morgen hørte jeg (delvist) at det blev frarådet at køre
> med høje lette køretøjer og motorcykler over een eller anden bro. Tror det
> var Øresund.

Jeg har prøvet at "snegle" mig over broen umiddelbart efter at deres
advarsel ophørte, men det stadig blæste temmeligt kraftigt. Det var ikke
nogen sjov oplevelse, men så længe men er fandens opmæksom på suget fra
lastbiler og ved ankerblokke mm. kan det da stadig lade sig gøre at køre
over. Nu er min knallert jo heller ikke det mest stabile køretøj med meget
lille efterløb og en vindskærm som på en goldwing ...

/A


Jakob Barfod (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Barfod


Dato : 31-10-01 11:01

"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse
news:rHED7.3298$Ip2.81798@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen her i gruppen der har prøvet at blive blæst omkuld eller
> noget lignende på MC?

Tja - det vildeste, jeg har oplevet af den slags var på en fransk motorvej
med fuld oppakning, bagsædepagager og ca. 160 km/t. Det var pænt blæsevejr,
men ikke vanvittigt. Et sidelæns vindstød flyttede os momentant over i en
anden kørebane og blæste tanktasken ned på siden af tanken - og den sad
ellers godt fast! En eller anden rygradsreaktion fik mig til at korrigere på
den rigtige måde, for ellers var vi endt i autoværnet. Hold k*ft for et
chok - og godt der ikke var biler ved siden af.

Derudover synes jeg også, det kan være småubehageligt på Storebæltsbroen i
stærk blæst. Men ikke så meget, at man ikke kan afpasse hastigheden efter
forholdene!

--
Jakob
GSX750F (som er tifold mere stabil end den gamle CB500 '75)

P.S. Det minder mig om dengang, vi la' nede i Biscayen, vinden kulede op og
kokken kom farende ind fra kabyssen... - Nå, der har vi jo Klump.



Henrik Nielsen - Rap~ (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 31-10-01 11:22

Jeg har heller ikke oplevet noget faretruende ved at køre i kraftig blæst.
Dog vil jeg sige at det nok kan give problemer om vinteren, hvis det er
glat.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



ped (31-10-2001)
Kommentar
Fra : ped


Dato : 31-10-01 12:21

Pein wrote:

> Er der nogen her i gruppen der har prøvet at blive blæst omkuld eller
> noget lignende på MC?
>

Jeg var engang ved at blive flået af vejen af et vindstød i det centrale
Tyrkiet. I højlandet kan der på varme sommerdage opstå små hvirvelstorme, der
ikke umiddelbart ser ud af så meget - blot nogle græsstrå eller lidt støv der
hvirvler rundt, men du milde hvor de kan rykke.

Jeg har et par gange kørt over Storebæltsbroen, hvor der har været 50 km/t
hastighedsbegrænsning for høje, lette køretøjer, og jeg syntes ikke det
virkede specielt hårrejsende. Jeg afpasser dog bevidst min plads i trafikken,
så jeg ikke har nogen i banen ved siden af når jeg passerer pylonerne - just
in case - og så læner jeg mig frem over tanken og holder iøvrigt farten oppe.
Jeg ville ikke have betænkeligheder ved at køre ud i dag.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
GPZ 1100


Lasse Lundberg (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 31-10-01 16:39

jeg synes nok at det er farligt at krydse storebælt med vinden på 20 m/s og
vindstød der var være...ingen problem på landevejen hvor vi bare slidede
lidt til den ene eller den anden side....men på broen....puha...nej så
vender jeg om og tager færgen istedet !....lastbiler kastede os ½-1 meter
ved bare 30-50km/t, og pylonerne, der var jeg sq ved at stå af...det var i
øvrigt på vej hjem fra mosten sidste år...nogen der kan huske det ?

Lasse
CBR1000f



Armand (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-10-01 17:13


Pein <niels@pein.dk> skrev i en
news:rHED7.3298$Ip2.81798@news010.worldonline.dk...
>
> Er der nogen her i gruppen der har prøvet at blive blæst omkuld eller
> noget lignende på MC?

Indenfor Fredericia volde er gaderne helt lige og løber nord/syd hhv.
øst/vest, og bebyggelsen et generelt tæt, på mindst to etager samt tæt
på vejbanen.
Min lillebror er under syd/nord kørsel indenfor voldene, blevet
overrastet af et kraftigt vindstød, der kom fra hans venstre (vest) lige
som at motorcyklen stod stille ved et af indre by's kryds.
Resultat: Ned på højre side
Hvorfor jeg husker det? Det var på min Ninja!

--
Armand.






Martin Sørensen (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 31-10-01 17:22

> Jeg synes jeg har kørt MC i al slags vejr, og selvom stormvejr kan være
> ubehageligt, har jeg aldrig følt det var direkte farligt. Bortset fra
> vinterkørsel, hvor stærk sidevind på isglat vej kan være et problem.

Da jeg var ude at køre lidt i søndags, blæste det også ret meget, dog ikke
helt så slemt som idag. Jeg synes ikke det er sjovt, når vinden pludselig
ændrer intensitet, og man lige pludselig skal hælde sig til den anden side..
Man risikerer nemt at flytte sig 1 meter til siden, når der kommer et
kraftigt vindpust.

Nogle nævner også, at selvom de er blevet blæst over i den anden vejbane,
synes de stadig ikke, at blæsevejr er det store problem. Jeg ville nu nok
sige, at hvis der befandt sig en bil derovre, så kunne det hurtigt blive et
problem.

Jeg har ikke været ude at køre idag, jeg synes det blæser lige lidt for
meget. Man kunne jo knapt holde balancen som fodgænger nogle steder.
- Det ser faktisk lidt sjovt ud som alle folk går i zig-zag, især over
Limfjordsbroen.

signing off.. Martin Sørensen



RpR (31-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 31-10-01 18:26

> Jeg har ikke været ude at køre idag, jeg synes det blæser lige lidt for
> meget. Man kunne jo knapt holde balancen som fodgænger nogle steder.
> - Det ser faktisk lidt sjovt ud som alle folk går i zig-zag, især over
> Limfjordsbroen.

Ja, jeg måtte tage knallerten idag på grund af blæsten, og følge med
trafikken i den sidevind må nok kaldes livsfarligt :(
Det mest skumle er når man kommer et sted hen hvor der er læ, og der så
kommer et hul, <woooosh> så flytter den sig altså :[

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Lasse Madsen (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Madsen


Dato : 31-10-01 19:10

Jeg var også ude at lufte Hondaen i søndags ligsom Martin jeg kørte en tur
på motorvejen fra Frederikshavn til sæby ... pludselig kom der sidevind som
bare fanden og jeg var lige ved at køre galt ...
mc'eren skiftede bane på motorvejen udforan en overhalende bil ! jeg kørte
kun 90km/t fordi jeg var ved at blæse til helvede .... men alligevel blev
jeg blæst over i den anden bane !

værre var at jeg gik i stå (ingen benz) på motorvejen 3km fra Sæby
traffikcenter
så måtte man jo bare trække

M.v.h.
Lasse Madsen



RpR (31-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 31-10-01 21:43

> så måtte man jo bare trække

*hulk*

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Christian Stidsen (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Christian Stidsen


Dato : 31-10-01 23:24

> værre var at jeg gik i stå (ingen benz) på motorvejen 3km fra Sæby
> traffikcenter
> så måtte man jo bare trække

hehe - har prøvet det en enkelt gang!
Det var en tidlig morgen inde midt i byen - heldigvis stod en venlig sjæl i
en indkørsel og havde tilfældigvis en reservedunk liggende i garagen!
Men den slags mennesker mødte du vel ikke på motorvejen ??

Christian

--
FZS600



Jakob Viggo Hansen (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Viggo Hansen


Dato : 01-11-01 19:50

On Wed, 31 Oct 2001 22:23:36 -0000, "Christian Stidsen"
<christian@stidsen.net> wrote:

>> værre var at jeg gik i stå (ingen benz) på motorvejen 3km fra Sæby
>> traffikcenter
>> så måtte man jo bare trække
>
>hehe - har prøvet det en enkelt gang!
>Det var en tidlig morgen inde midt i byen - heldigvis stod en venlig sjæl i
>en indkørsel og havde tilfældigvis en reservedunk liggende i garagen!
>Men den slags mennesker mødte du vel ikke på motorvejen ??
>
>Christian
>
>--
>FZS600
>
>

Det er måske off-topic i denne tråd om blæst, men jeg har faktisk som
MCist oplevet at komme trækkende på Motorvej, med en tom tank.

Pludselig holder en bil ind foran mig, og en venlig sjæl med en fyldt
reservedunk springer ud.
Tak for det.

Det var sgu da imponerende!

Jakob Viggo


Pein (02-11-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 02-11-01 23:21

"Jakob Viggo Hansen" wrote ...
> Det er måske off-topic i denne tråd om blæst, men jeg har faktisk som
> MCist oplevet at komme trækkende på Motorvej, med en tom tank.
>
> Pludselig holder en bil ind foran mig, og en venlig sjæl med en fyldt
> reservedunk springer ud.
> Tak for det.
>
> Det var sgu da imponerende!
>
Han var sikkert motorcyklist. Jeg har før gjort noget lignende i bil.

/Pein
Honda XL600V TransAlp
Yamaha DT125R
og en eller anden tilfældig lille madkasse



RpR (03-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 03-11-01 00:29

> Han var sikkert motorcyklist. Jeg har før gjort noget lignende i bil.

Har hjulpet en MC til nærmest benzintank på min Honda Express da jeg havde
den =D
Hældte en liter i hans Honda fra min Honda, så slap han da for at trække
15km =)
Men den osede noget, har nok været min 2-taks olie

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Martin Sørensen (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 03-11-01 00:42

> > Han var sikkert motorcyklist. Jeg har før gjort noget lignende i bil.
> Har hjulpet en MC til nærmest benzintank på min Honda Express da jeg havde
> den =D
> Hældte en liter i hans Honda fra min Honda, så slap han da for at trække
> 15km =)
> Men den osede noget, har nok været min 2-taks olie

Jo, men det er da bedre end ingenting.. Har da også oplevet at nogle havde
taget noget benzin fra min dunk med olieblandet benzin til at fylde på
plæneklipperen. Den osede da også noget, men ellers sagde den ikke noget til
det.

Sålænge det ikke er omvendt (benzin uden 2t-olie i en 2takter), så går det
nok.

signing off.. Martin Sørensen



RpR (03-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 03-11-01 03:04

> Sålænge det ikke er omvendt (benzin uden 2t-olie i en 2takter), så går det
> nok.

Ja tak, en kammerat havde en Piaggio scooter af en art, og elektronikken var
gået i den, så oliemåler virkede ikke, men den holdt da i 14 dage hvor han
kørte ca 5km til og fra arbejde med de 60km/t den ny engang kunne. Så gik
lejerne ved krumtappen, utroligt at den ikke satte sig inden =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Morten Dybdal (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 01-11-01 05:45

Lasse Madsen wrote:

>Jeg var også ude at lufte Hondaen i søndags ligsom Martin jeg kørte en tur
>på motorvejen fra Frederikshavn til sæby ... pludselig kom der sidevind som
>bare fanden og jeg var lige ved at køre galt ...
>mc'eren skiftede bane på motorvejen udforan en overhalende bil ! jeg kørte
>kun 90km/t fordi jeg var ved at blæse til helvede .... men alligevel blev
>jeg blæst over i den anden bane !
>
Mon ikke typen af MC har noget at sige? Jeg kæten engang fra århus til
vejle i en storm, det var på min brors GSX1100EF, og den flyttede sig
ikke over en halv meter sidelæns, uanset vindstødenes styrke. Faktisk
opdagede jeg at jo hurtigere jeg kørte, jo mindre betød vindstødende.


--
Morten Dybdal





Henrik (02-11-2001)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 02-11-01 14:11

Absolut uden at ville anbefale det eller lyde friskfyragtig har jeg gjort
samme erfaring på en tilsvarende kraftig maskine. Ved stormende kuling og
delvis sidevind skråt imod over Storebæltsbroen føltes det sikrere jo
hurtigere det gik. Følte mig faktisk mest sikker ved 150-180 km/t. Undrede
mig en del over det, men konkluderede, at jo stærkere fartvind - jo mindre
relativ indflydelse får sidevind og vindstød, herunder fra passage af biler
og bropiller. Har gjort lignende erfaringer senere. Logik eller hvad mener
andre?

Mvh. Henrik

-------------------------------------
"Morten Dybdal" <morten@dm-data.dk> skrev i en meddelelse
news:3BE0D347.5060901@dm-data.dk...
> Mon ikke typen af MC har noget at sige? Jeg kørte engang fra århus til
> vejle i en storm, det var på min brors GSX1100EF, og den flyttede sig
> ikke over en halv meter sidelæns, uanset vindstødenes styrke. Faktisk
> opdagede jeg at jo hurtigere jeg kørte, jo mindre betød vindstødende.
> --
> Morten Dybdal



RpR (02-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 02-11-01 16:08

> Logik eller hvad mener
> andre?

Man kunne jo næsten forestille sig at når mc'en nu bevæger sig med en god
fart, så vil det tryk der kommer fra fartvinden sørge for at den bliver i
sit spor, så den er mindre overfølsom for sidevind.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Claus Rittig (02-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 02-11-01 16:55

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3be2b6a3$0$741$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Logik eller hvad mener
> > andre?
>
> Man kunne jo næsten forestille sig at når mc'en nu bevæger sig med en god
> fart, så vil det tryk der kommer fra fartvinden sørge for at den bliver i
> sit spor, så den er mindre overfølsom for sidevind.

Eller måske har det noget at gøre med de noget kraftigere gyro-kræfter fra
hjulene ved høj hastighed?
Hvad mener du Rasmus?

Rittig



RpR (02-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 02-11-01 16:55

> Eller måske har det noget at gøre med de noget kraftigere gyro-kræfter fra
> hjulene ved høj hastighed?

Det var jo egentligt også muligt, sjovt jeg ikke har tænkt på det. Nok al
det snak i vinden =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Martin Sørensen (02-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 02-11-01 16:57

> > Man kunne jo næsten forestille sig at når mc'en nu bevæger sig med en
god
> > fart, så vil det tryk der kommer fra fartvinden sørge for at den bliver
i
> > sit spor, så den er mindre overfølsom for sidevind.
> Eller måske har det noget at gøre med de noget kraftigere gyro-kræfter fra
> hjulene ved høj hastighed?

Eller måske det hele kombineret med at man ved højere hastigheder hurtigere
kan kompensere for den skiftende sidevind.

signing off.. Martin Sørensen



ya (02-11-2001)
Kommentar
Fra : ya


Dato : 02-11-01 17:14

Hej alle! Henrik skrev:

> ...Følte mig faktisk mest sikker ved 150-180 km/t. Undrede
> mig en del over det, men konkluderede, at jo stærkere fartvind - jo mindre
> relativ indflydelse får sidevind og vindstød, herunder fra passage af biler
> og bropiller. Har gjort lignende erfaringer senere. Logik eller hvad mener
> andre?

Hmm... uerfaren som jeg er vover jeg at foreslå: større gyro-effekt på
hjulene ved højere hastigheder?

Jeg kunne også godt tænke mig at høre om folks erfaringer med uønsket
overførsel af kroppens bevægelser til styretøjet. I den amerikanske NG
er der blevet fremlagt en påstand om at et for fast/krampagtigt greb om
styret ville medvirke til at overføre vindens påvirkning af kroppen til
styretøjet og dermed uønskede udslag. Kommentarer?


-imko

Allan jørgensen (02-11-2001)
Kommentar
Fra : Allan jørgensen


Dato : 02-11-01 23:10

hm, da jeg kørte over broen med kæresten bag på med 130 km/t og det blæste
en halv pelikan der var der ingen problemer udover at enten kørte vi sådan
| eller sådan / på intet tidspunkt fraveg den sin bane, det var som om
at den drejede om en akse midt på maskinen. det var kun når vi overhalede
lastbiler at man blev suget ind mod lastbilerne.
så jeg er ikke bange for blæsevejr på MC.
--
-- Allan(FZR600US)som får lov at kører til gilleleje imorgen )







Pein (02-11-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 02-11-01 23:28

"ya" wrote ...
>
> Jeg kunne også godt tænke mig at høre om folks erfaringer med uønsket
> overførsel af kroppens bevægelser til styretøjet. I den amerikanske NG
> er der blevet fremlagt en påstand om at et for fast/krampagtigt greb om
> styret ville medvirke til at overføre vindens påvirkning af kroppen til
> styretøjet og dermed uønskede udslag. Kommentarer?
>
Det er også min erfaring. Sid afslappet.

En anden "sjov" ting jeg har prøvet, var engang jeg valgte at løfte
venstre hånd for at lukke visiret midt i en kraftig acceleration. Desværre
smuttede der et gearskift imens, og den pludseligt manglende acceleration
gjorde at kroppen rykkede frem, og da jeg kun havde højre hånd på styret,
fik jeg således givet styret et skub, og MC'en slog et slag mod højre,
hvor der oven i købet stod betonklodser p.g.a. vejarbejde.
Der skete ikke noget, men sikken et chok.

/Pein



Brian Lænø (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 03-11-01 05:33


"ya" skrev
> Hmm... uerfaren som jeg er vover jeg at foreslå: større gyro-effekt på
> hjulene ved højere hastigheder?
>
> Jeg kunne også godt tænke mig at høre om folks erfaringer med uønsket
> overførsel af kroppens bevægelser til styretøjet. I den amerikanske NG
> er der blevet fremlagt en påstand om at et for fast/krampagtigt greb om
> styret ville medvirke til at overføre vindens påvirkning af kroppen til
> styretøjet og dermed uønskede udslag. Kommentarer?
>
Hold løst (afslappet) om styret, og følg mc'ens bevægelser.
En moderne mc, er næsten selvoprettende så længe dækkene er iorden.
Mc'en lægger sig automatisk op i mod vinden, hvis bare den får lov af
køreren.

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Armand (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-11-01 13:32


ya <yup@yup.org> skrev i en news:021120011713545013%yup@yup.org...
>
> Jeg kunne også godt tænke mig at høre om folks erfaringer med uønsket
> overførsel af kroppens bevægelser til styretøjet. I den amerikanske NG
> er der blevet fremlagt en påstand om at et for fast/krampagtigt greb
om
> styret ville medvirke til at overføre vindens påvirkning af kroppen
til
> styretøjet og dermed uønskede udslag. Kommentarer?

Sidste weekend måte jeg låne en SV'er for specifikt at forske i hvor
hastighedsområdet for kontrastyring ligger på så'en en ka'l. Derunder
forbavsede det mig hvor let at den var at styre blot ved et vrik med
hoften!

Nuvel - Min kørsel foregik ved lavere hastigheder, bl.a. p.g.a. faktorer
som mørke og vådt føre; men med oplevelsen in mente, vil jeg anfægte at
overførslen af underkroppens reaktioner til køretøjet må være ligeså
betydende!
I værste fald kunne man forestille sig hvorledes omtalte sidevindskørsel
"uden hænder" ville ende

--
Armand.





Christian Stidsen (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Christian Stidsen


Dato : 03-11-01 00:44


"Henrik" <henrik@diver.dk> skrev i en meddelelse
news:GYwE7.5462$Ip2.221700@news010.worldonline.dk...
> Absolut uden at ville anbefale det eller lyde friskfyragtig har jeg gjort
> samme erfaring på en tilsvarende kraftig maskine. Ved stormende kuling og
> delvis sidevind skråt imod over Storebæltsbroen føltes det sikrere jo
> hurtigere det gik. Følte mig faktisk mest sikker ved 150-180 km/t. Undrede
> mig en del over det, men konkluderede, at jo stærkere fartvind - jo mindre
> relativ indflydelse får sidevind og vindstød, herunder fra passage af
biler
> og bropiller. Har gjort lignende erfaringer senere. Logik eller hvad mener
> andre?
>

Med rimelig sikkerhed vil jeg godt vove den påstand, at det ikke er
gyro-effekten - som nævnes senere i denne tråd - der spiller ind på dette
område!
Det er noget så simpelt som ganske almindelig matematik vi skal have fat i
her!

Vinden vil til enhver tid skubbe MC'en til siden - forudsat det er sidevind
naturligvis!
Lad os antage, at MC'en flyttes sidelæns med en fart på 2 m/s
Ved at se på det som almindelige vektorer ses det nu tydeligt, at der er
temmelig stor forskel på, hvor stor vindpåvirkningen er ved f.eks. 20 m/s og
50 m/s.
Det er det samme med et skib der bliver påvirket af strøm - jo hurtigere
skibet sejler, jo mindre føles strømmens påvirkning at være!

Gyrokræfterne har indvirkning på hjulets retningsstabilitet - ikke på om
cyklen flyttes sidelæns!

M.v.h.

Christian Stidsen

--
Sømand og MC'ist
Favoritmotor: 12 cylindre, 2 meter slaglængde, 90 cm boring!



Pein (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 03-11-01 08:47

"Christian Stidsen" wrote ...
>
> Gyrokræfterne har indvirkning på hjulets retningsstabilitet - ikke på om
> cyklen flyttes sidelæns!
>
Med al respekt..... sludder! (arhh, ikke totalt sludder).

En motorcykel skubbes jo ikke uden videre sidelæns i lodret stilling.
Dækkene rører vejen, så når der kommer et vindstød "væltes" mc'en
sidelæns.
På grund af efterløb, kronrørsvinkel og den slags, vil en motorcykel der
tiltes til venstre få sit forhjul drejet lidt til venstre helt pr.
automatik. Når forhjulet drejes til venstre, vil gyroeffekten i forhjulet
påvirke forgaflen med en kraft direkte mod højre, så dyret retter sig
delvist op igen.
Man mærker ikke at den går ned og op igen, men jo mere gyroeffekt (fra
hastigheden) jo mere kraft skal der til at tilte mc'en. Derom er der
ganske enkelt ingen tvivl. De der påpeger gyroeffekt har ret (men man skal
_ikke_ af den grund køre så stærkt som muligt).

Min erfaring siger, at kører man under 50-60 stykker, er gyroeffekten for
svag, og stærk blæst er meget ubehagelig.
Kører man meget stærkt, vil en lille retningsændring, som man trods alt
vil opleve i blæsevejr, hurtigt kunne udvikle sig, for man skal jo lige nå
at reagere.
Den "bedste" hastighed er ca. omkring 110-130 for mig.

Og så skal man være opmærksom på alle større objekter i vindsiden, f.eks.
lastbiler hvis vinden er fra højre.

Mvh. Pein



Jakob Barfod (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Barfod


Dato : 05-11-01 09:34

"Christian Stidsen" <christian@stidsen.net> skrev i en meddelelse
news:ueGE7.6025$Ip2.263146@news010.worldonline.dk...
> Med rimelig sikkerhed vil jeg godt vove den påstand, at det ikke er
> gyro-effekten - som nævnes senere i denne tråd - der spiller ind på dette
> område!
> Det er noget så simpelt som ganske almindelig matematik vi skal have fat i
> her!
>
> Vinden vil til enhver tid skubbe MC'en til siden - forudsat det er
sidevind
> naturligvis!
> Lad os antage, at MC'en flyttes sidelæns med en fart på 2 m/s
> Ved at se på det som almindelige vektorer ses det nu tydeligt, at der er
> temmelig stor forskel på, hvor stor vindpåvirkningen er ved f.eks. 20 m/s
og
> 50 m/s.

Hm... Det ville betyde, at cyklen bevæger sig lige så hurtigt til siden, om
man så kører langsomt eller hurtigt. Når man kører hurtigt, sker det bare
over et længere stykke vej. Med andre ord burde man _ikke_ føle, at cyklen
er mindre sidevindsfølsom ved høje hastigheder - for man kommer lige så
langt ud til siden på lige så kort tid.

Eller hva'?

--
Jakob



Armand (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-11-01 18:18


Jakob Barfod <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> skrev i en
news:9s5itc$jas$1@sunsite.dk...
> "Christian Stidsen" <christian@stidsen.net> skrev i en meddelelse
> news:ueGE7.6025$Ip2.263146@news010.worldonline.dk...
>
> Hm... Det ville betyde, at cyklen bevæger sig lige så hurtigt til
> siden, om man så kører langsomt eller hurtigt. Når man kører hurtigt,
> sker det bare over et længere stykke vej. Med andre ord burde man
> _ikke_ føle, at cyklen er mindre sidevindsfølsom ved høje hastigheder
> - for man kommer lige så langt ud til siden på lige så kort tid.

= Lige min opfattelse af dynamikken!
At man ved højere fart kører en længere distance og at vinklen ud til
yderpunktet derved bliver mindre, er sikkert dét der giver fornemmelse
af at
det ikke er så slemt :-/

--
Armand.





Armand (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-11-01 13:33


Henrik <henrik@diver.dk> skrev i en
news:GYwE7.5462$Ip2.221700@news010.worldonline.dk...
> Absolut uden at ville anbefale det eller lyde friskfyragtig har jeg
gjort
> samme erfaring på en tilsvarende kraftig maskine. Ved stormende kuling
og
> delvis sidevind skråt imod over Storebæltsbroen føltes det sikrere jo
> hurtigere det gik. Følte mig faktisk mest sikker ved 150-180 km/t.
Undrede
> mig en del over det, men konkluderede, at jo stærkere fartvind - jo
mindre
> relativ indflydelse får sidevind og vindstød, herunder fra passage af
biler
> og bropiller. Har gjort lignende erfaringer senere. Logik eller hvad
mener
> andre?

Jeg er af den mening at man bevæges lige langt sideværts uanset
hastigheden!
Ved en højere fart bliver vinklen på bevægelsen til siden blot mindre
end ved lavere hastighed!

Er sidevinden oppe på samme hastighed som MC'ens (á f.eks 80 km/t, der
ikke er urealistisk) vil man bevæges i noget der ligner 45° til siden
når man uforberedt kommer fri af et stykke med læ!
Den lave hastigheds voldsommere bevægelse i løbet af en kort distance
vil føles værre; men eftersom at reaktionstiden må regnes for at vælre
den samme, vil man bevæges lige langt til siden (= helt over i
modkørende bane?) !

--
Armand.





bo (03-11-2001)
Kommentar
Fra : bo


Dato : 03-11-01 15:36

> Er sidevinden oppe på samme hastighed som MC'ens (á f.eks 80 km/t, der
> ikke er urealistisk) vil man bevæges i noget der ligner 45° til siden
> Armand.

det lyder korrekt hvis man ser bort fra friktion i forhold til underlaget :)
bo v - vs750



Armand (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-11-01 12:06


bo <bo.v@inameDOTcom> skrev i en
news:3be4000b$0$25384$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Er sidevinden oppe på samme hastighed som MC'ens (á f.eks 80 km/t,
> > der ikke er urealistisk) vil man bevæges i noget der ligner 45° til
> > siden det lyder korrekt hvis man ser bort fra friktion i forhold til
> > underlaget :)

Øh? Kommer friktionen ikke først ind i billedet når man "fanger" den og
trækker køretøjet på rette spor??

Men udtalelsen tjener også kun sammenligningen med hvis man i samme vind
kører 160 km/t (vil give samme bevægelse til siden inden at man "fanger
den"; men dette vil ske under en vinkelfravigelse på kun 22½°)

--
Armand.






bo (05-11-2001)
Kommentar
Fra : bo


Dato : 05-11-01 01:06

>
> bo <bo.v@inameDOTcom> skrev i en
> news:3be4000b$0$25384$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Er sidevinden oppe på samme hastighed som MC'ens (á f.eks 80 km/t,
> > > der ikke er urealistisk) vil man bevæges i noget der ligner 45° til
> > > siden det lyder korrekt hvis man ser bort fra friktion i forhold til
> > > underlaget :)
>
> Øh? Kommer friktionen ikke først ind i billedet når man "fanger" den og
> trækker køretøjet på rette spor??

nej, friktionen fra hjulene vil da modvirke retningsskiftet, ellers ville
dit eksempel jo kunne oversættes til at en bil/mc der står stille og
påvirkes af et vinkelret vindstød vil bevæge sig 90grader til siden indtil
den "fanges"

> Men udtalelsen tjener også kun sammenligningen med hvis man i samme vind
> kører 160 km/t (vil give samme bevægelse til siden inden at man "fanger
> den"; men dette vil ske under en vinkelfravigelse på kun 22½°)
> Armand.

tjae, jeg kan godt følge dit princip, men jeg tror ikke den holder pga
friktion, gyro og stelgeometri ...
bo v - vs750



Armand (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-11-01 17:15


bo <bo.v@inameDOTcom> skrev i en
news:3be5d72c$0$225$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> tjae, jeg kan godt følge dit princip, men jeg tror ikke den holder pga
> friktion, gyro og stelgeometri ...

Tjaeh :-/
Derfor mener jeg også (svar til Pein) at sagen næsten kræver et
video-overvåget eksperiment

--
Armand.




Pein (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 03-11-01 17:51

"Armand" wrote ...
>
> Jeg er af den mening at man bevæges lige langt sideværts uanset
> hastigheden!
> Ved en højere fart bliver vinklen på bevægelsen til siden blot mindre
> end ved lavere hastighed!
>
Kim dog!
Det du påpeger gælder jo kun hvis der, som bo nævner, ingen friktion er
med underlaget, så mc'en uden videre kan glide lige så fint sidelæns.
Dette kan rimeligt godt gælde for et skib, som Christian Stidsen bruger
som eksempel, men overhovedet ikke for en motorcykel.

MC'en tiltes (ikke skubbes), og afhængigt af styregeometrien drejer
forhjulet derved, hvilket bringer gyroeffekten ind i billedet. Så jo
hurtigere man kører, jo større træghed i denne påvirkning fra siden, altså
mindre drejning.
På den anden side: Man får jo et skub af vindstødet og en lille drejning,
og jo hurtigere man kører, jo mere ud af retning kommer man ved denne
lille drejning inden man får korrigeret for det.

Det er muligt at disse faktorer i praksis går lige op, så din betragtning
tilfældigvis kommer til at passe, men det afhænger helt klart af
styregeometri, gyroeffekt, reaktionstid samt selvfølgelig kåbe og den
slags.

Så sidevindskørsel i kraftige vindstød er et "trade-off" mellem stabilitet
og reaktionstid, og hvis man kører så langsomt (<50) at gyroeffekten er
ubetydelig, så bliver det rigtigt træls, hvilket din mc åbenbart også har
oplevet.

Men svarene i tråden viser tilsyneladende, at der ikke er de store
problemer med kørsel i blæsevejr, og så kan disse "brobestyrere" for min
skyld godt nøjes med at advare campingvogne og tomme lastbiler, og glemme
alt om at lukke nogen bro for motorcyklister blot på grund af lidt
stormvejr.

/Pein
ps. ses på fredag Kim.



Armand (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-11-01 12:09


Pein <niels@pein.dk> skrev i en
news:cfVE7.4068$RM3.359680@news000.worldonline.dk...
> "Armand" wrote ...
> >
> > Jeg er af den mening at man bevæges lige langt sideværts uanset
> > hastigheden!
> > Ved en højere fart bliver vinklen på bevægelsen til siden blot
> > mindre end ved lavere hastighed!
> Kim dog!
> Det du påpeger gælder jo kun hvis der, som bo nævner, ingen friktion
> er med underlaget, så mc'en uden videre kan glide lige så fint
sidelæns.
> MC'en tiltes (ikke skubbes), og afhængigt af styregeometrien drejer...
> På den anden side: Man får jo et skub af vindstødet og en ......
> Det er muligt at disse faktorer i praksis går lige op, så din
> betragtning tilfældigvis kommer til at passe, men det afhænger
helt klart
> af styregeometri, gyroeffekt, reaktionstid samt selvfølgelig kåbe og
den slags.

Al snak må nødvendigvis gælde for modsvarende
vind/modeller/piloter(påklædning)/reaktionstid!
Ligesom at mit eksempel skulle gavne sammenligning imellem samme cykel
under 1:1 fart/vind -påvirkning hhv. mindre.

Sagen kræver næsten et video-overvåget eksperiment! :-/

> /Pein
> ps. ses på fredag Kim.

Jup!
Jeg har mailet med lokalpolitikeren Rasmus; men han stresser i disse
valgtider
Måske man skulle true med at bringe .pic's fra sidste års J-dag ind i
valgkampen, hvis ikek at han møder frem!?


/
Armand.





Jakob Barfod (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Barfod


Dato : 05-11-01 10:41

"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse
news:cfVE7.4068$RM3.359680@news000.worldonline.dk...
> MC'en tiltes (ikke skubbes), og afhængigt af styregeometrien drejer
> forhjulet derved, hvilket bringer gyroeffekten ind i billedet.

Pein! Du er blevet smittet! "Derved" er et Armand-ord!!!

--
Jakob



Ib Jakobsen (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 05-11-01 17:21

Jakob Barfod wrote:

> Pein! Du er blevet smittet! "Derved" er et Armand-ord!!!

Hvad er han nu også begyndt at have indflydelse på nudansk ordbog?.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn



Jakob Barfod (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Barfod


Dato : 05-11-01 18:22

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3BE6BC6A.21A6B47A@post.tele.dk...
> Jakob Barfod wrote:
>
> > Pein! Du er blevet smittet! "Derved" er et Armand-ord!!!
>
> Hvad er han nu også begyndt at have indflydelse på nudansk ordbog?.

Nejnej. Men jeg kender ikke til ret mange andre end Armand, der faktisk
_bruger_ ordet . Fornøjelse, i øvrigt.

--
Jakob



Armand (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-11-01 17:43


Jakob Barfod <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> skrev i en
news:9s5mrt$9k$1@sunsite.dk...
> "Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse
> news:cfVE7.4068$RM3.359680@news000.worldonline.dk...
> > MC'en tiltes (ikke skubbes), og afhængigt af styregeometrien drejer
> > forhjulet derved, hvilket bringer gyroeffekten ind i billedet.
> Pein! Du er blevet smittet! "Derved" er et Armand-ord!!!

*Gnække-gnække*

--
Armand.




Pein (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 05-11-01 19:11

"Jakob Barfod" wrote ...
>
> Pein! Du er blevet smittet! "Derved" er et Armand-ord!!!
>
For dælen da! Den var værre.
Jeg må hellere give Armand en øl på fredag til J-dag, og håbe derved
at..... således at.... AAAARRGHHH - på den måde at undgå et sagsanlæg.

/Pein



Jakob Barfod (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Barfod


Dato : 06-11-01 11:18

"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse
news:VBAF7.5286$RM3.486586@news000.worldonline.dk...
> Jeg må hellere give Armand en øl på fredag til J-dag, og håbe derved
> at..... således at.... AAAARRGHHH - på den måde at undgå et sagsanlæg.

I øvrigt: Duøh Pein, er der ikke noget med, at du bor på Sjælland? Hvordan
kommer du til Fredericia på fredag? Jeg regner selv med at dukke op - men
hvis termometeret viser 0 grader, overvejer jeg kraftigt at finde på noget
andet end den tohjulede.

--
Jakob



Jes Vestervang (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 06-11-01 22:30

Jakob Barfod wrote:

> "Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse
> news:VBAF7.5286$RM3.486586@news000.worldonline.dk...
>> Jeg må hellere give Armand en øl på fredag til J-dag, og håbe derved
>> at..... således at.... AAAARRGHHH - på den måde at undgå et sagsanlæg.
>
> I øvrigt: Duøh Pein, er der ikke noget med, at du bor på Sjælland? Hvordan
> kommer du til Fredericia på fredag?
>
Pein er vidst ikke nem at skræmme af mc'en


> Jeg regner selv med at dukke op - men
> hvis termometeret viser 0 grader, overvejer jeg kraftigt at finde på noget
> andet end den tohjulede.
>
Jeg tror ( != ved :) nu ikke at det bliver frostvejr før sent om aftenen,
så det bliver vel ikke et problem.

--
mvh Jes Vestervang - som også dukker op
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 - der skal slæbe mig de 70 km

Pein (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 06-11-01 22:05

"Jakob Barfod" wrote ...
>
> I øvrigt: Duøh Pein, er der ikke noget med, at du bor på Sjælland?
>
Jo da. knap 2 måneder endnu, så er det slut for denne gang.

> Hvordan kommer du til Fredericia på fredag?
>
Tja, ked af at sætte Jes Vestervangs tillid på prøve, men den står på bil.

Jeg er bekymret for den utætte lydpotte. Sidst jeg havde en utæt potte,
ved 90.000 km., skete der det, at på en tur ned gennem Jylland på
motorvej, brændte varmen hul gennem 2 skærmdele og et sæde. Dyrt!
Nu er det godt nok forreste del der er utæt denne gang (nu 144.000 km.),
og jeg har ikke undersøgt hvor den blæser hen, men varmen der kan udvikles
under 200 km. motorvejskørsel kan vel godt være skadeligt et eller andet
uønsket sted.
Men til/fra arbejde er kun 38 km. hver vej, så det går fint (larmer lidt
desværre).

Ok, en svag undskyldning, men jeg tager altså bilen fredag.
Jeg arbejder ca. midt i København (Midtermolen ved Langelinie), får fri
kl. 16:30 og haster direkte mod Chaufførernes klubhus, Fredericia. Regner
med at køre tilbage lørdag formiddag.
Skal du samles op et sted undervejs? Lille bil (Mitsubishi Colt), men der
er da 4 sæder (og et rat og sårn).

/Pein



Jes Vestervang (07-11-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 07-11-01 00:13

Pein wrote:

> "Jakob Barfod" wrote ...
>>
>> I øvrigt: Duøh Pein, er der ikke noget med, at du bor på Sjælland?
>>
> Jo da. knap 2 måneder endnu, så er det slut for denne gang.
>
>> Hvordan kommer du til Fredericia på fredag?
>>
> Tja, ked af at sætte Jes Vestervangs tillid på prøve, men den står på bil.
>
*tsk-tsk*


> Jeg er bekymret for den utætte lydpotte.

Nå, så er jeg da ikke den eneste der har problemer med udstødningen - der
er jo lige brækket et forrør på suzukien, så den braldrer en hel del
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Armand (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-11-01 23:59


Pein <niels@pein.dk> skrev i en
news:ZeYF7.5660$RM3.553581@news000.worldonline.dk...
> "Jakob Barfod" wrote ...
> >
> > I øvrigt: Duøh Pein, ....Hvordan kommer du til Fredericia på
> > fredag?
> Tja, ked af at sætte Jes Vestervangs tillid på prøve, men den står
> på bil.
> Skal du samles op et sted undervejs? Lille bil (Mitsubishi Colt),
> men der er da 4 sæder (og et rat og sårn).

Lige for at præcisere det:
Årstiden taget i betragtning, er der ingen der forventer at man kommer
på to hjul - Bil, tog (35 kr i taxa fra Fr.cia. banegård til
MC-chaufførerne!) eller hvad man ellers kan finde på af alternativer vil
ikke blive ugleset.

However - At komme på to hjul giver jo én et forspring i
herakiet når øllet bringer folket i mobnings-stemning

--
Armand.






Jes Vestervang (07-11-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 07-11-01 01:21

Armand wrote:

>
> Pein <niels@pein.dk> skrev i en
> news:ZeYF7.5660$RM3.553581@news000.worldonline.dk...
>> "Jakob Barfod" wrote ...
>> >
>> > I øvrigt: Duøh Pein, ....Hvordan kommer du til Fredericia på
>> > fredag?
>> Tja, ked af at sætte Jes Vestervangs tillid på prøve, men den står
>> på bil.
>> Skal du samles op et sted undervejs? Lille bil (Mitsubishi Colt),
>> men der er da 4 sæder (og et rat og sårn).
>
> Lige for at præcisere det:
> Årstiden taget i betragtning, er der ingen der forventer at man kommer
> på to hjul
>
Hva' er det da for noget pjat?!? Så længe der ikke er is på vejene er
der kun dårlige undskyldninger for at snige sig ind i et transportskur

> However - At komme på to hjul giver jo én et forspring i
> herakiet når øllet bringer folket i mobnings-stemning
>
Jeps, bilister er nogle kylinger - det er et faktum der ikke kan rokkes ved

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Jakob Barfod (07-11-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Barfod


Dato : 07-11-01 11:13

"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse
news:ZeYF7.5660$RM3.553581@news000.worldonline.dk...
> Ok, en svag undskyldning, men jeg tager altså bilen fredag.
> Jeg arbejder ca. midt i København (Midtermolen ved Langelinie), får fri
> kl. 16:30 og haster direkte mod Chaufførernes klubhus, Fredericia. Regner
> med at køre tilbage lørdag formiddag.
> Skal du samles op et sted undervejs? Lille bil (Mitsubishi Colt), men der
> er da 4 sæder (og et rat og sårn).

Hurra! Hvis jeg må vente med at bestemme mig til fredag, vil jeg enormt
gerne have muligheden for at blive samlet op - hvis nu temperaturen er bare
lidt over 0 grader, tror jeg, det bliver på motorcykel. Jeg arbejder i
Hellerup og får også fri omkring 16:30, men kan derefter enormt hurtigt
bevæge mig lige derhen, hvor du vil, for evt. opsamling. Jeg, mit
liggeunderlag og min sovepose fylder i øvrigt ikke ret meget

--
Jakob (going into e-mail mode)





Armand (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-11-01 22:43


Pein <niels@pein.dk> skrev i en
news:VBAF7.5286$RM3.486586@news000.worldonline.dk...
> "Jakob Barfod" wrote ...
> >
> > Pein! Du er blevet smittet! "Derved" er et Armand-ord!!!
> Jeg må hellere give Armand en øl på fredag til J-dag, og håbe
> derved at..... således at.... AAAARRGHHH - på den måde at
> undgå et sagsanlæg.

Omendskønt at jeg måtte vise mig at være ubestikkelig.

--
Armand.






Jes Vestervang (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 06-11-01 22:22

Armand wrote:
>
> Pein <niels@pein.dk> skrev:
>> "Jakob Barfod" wrote ...
>> >
>> > Pein! Du er blevet smittet! "Derved" er et Armand-ord!!!
>> Jeg må hellere give Armand en øl på fredag til J-dag, og håbe
>> derved at..... således at.... AAAARRGHHH - på den måde at
>> undgå et sagsanlæg.
>
> Omendskønt
>
Det ord slår de vidst alle
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Jes Vestervang (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 06-11-01 22:48

Jes Vestervang wrote:

> Armand wrote:
>>
>> Pein <niels@pein.dk> skrev:
>>> "Jakob Barfod" wrote ...
>>> >
>>> > Pein! Du er blevet smittet! "Derved" er et Armand-ord!!!
>>> Jeg må hellere give Armand en øl på fredag til J-dag, og håbe
>>> derved at..... således at.... AAAARRGHHH - på den måde at
>>> undgå et sagsanlæg.
>>
>> Omendskønt
>>
> Det ord slår de vidst alle
>
Jeg vrøvler vidst lidt
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Armand (06-11-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-11-01 23:54


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:i9k9s9.cq.ln@motorcyklister.er.fornuftige...
> Armand wrote:
> >
> > Omendskønt
> Det ord slår de vidst alle

Nix!

Hva' mæ':
Dersomformedelst !?

--
Armand.



Jes Vestervang (07-11-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 07-11-01 01:22

Armand wrote:

>
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
> news:i9k9s9.cq.ln@motorcyklister.er.fornuftige...
>> Armand wrote:
>> >
>> > Omendskønt
>> Det ord slår de vidst alle
>
> Nix!
>
> Hva' mæ':
> Dersomformedelst !?
>
We have a winner!!!

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Søren L Hansen (09-11-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 09-11-01 15:04


Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
<9s9pqh$15mn$3@news.cybercity.dk>...
>
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
> news:i9k9s9.cq.ln@motorcyklister.er.fornuftige...
> > Armand wrote:
> > >
> > > Omendskønt
> > Det ord slår de vidst alle
>
> Nix!
>
> Hva' mæ':
> Dersomformedelst !?
>
Har man læst lidt for mange tegneserier med Carlt???

Kan de overhovedet skaffes i dag??
--
Søren


Armand (11-11-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-11-01 01:08


Søren L Hansen <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en
news:01c16927$343f9df0$517010ac@pc4148...
>
> Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
> <9s9pqh$15mn$3@news.cybercity.dk>...
> >
> > > > Omendskønt
> > > Det ord slår de vidst alle
> > Nix! Hva' mæ':
> > Dersomformedelst !?
> Har man læst lidt for mange tegneserier med Carlt???

ÆV!
Afsløret

> Kan de overhovedet skaffes i dag??

Ved ikke! Længe siden jeg senest har bemærket en strip (i Jyllands
Posten??)

--
Armand.




Jakob Barfod (07-11-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Barfod


Dato : 07-11-01 11:24

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:i9k9s9.cq.ln@motorcyklister.er.fornuftige...
> Armand wrote:
> >
> > Pein <niels@pein.dk> skrev:
> >> "Jakob Barfod" wrote ...
> >> >
> >> > Pein! Du er blevet smittet! "Derved" er et Armand-ord!!!
> >> Jeg må hellere give Armand en øl på fredag til J-dag, og håbe
> >> derved at..... således at.... AAAARRGHHH - på den måde at
> >> undgå et sagsanlæg.
> >
> > Omendskønt
> >
> Det ord slår de vidst alle

Utvisteligt!

--
Jakob



Danteknik (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Danteknik


Dato : 31-10-01 17:41

Kraftig sidevind på storebæltsbroen synes jeg er meget belastende !

Det værste stykke er faktisk dæmningen, ikke højt oppe.

; - )

KD Bandit 600 (der kørte meeeeget forsigtigt over broen på vej hjem fra
Bakkelukningen)


"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse
news:rHED7.3298$Ip2.81798@news010.worldonline.dk...
> I radioen her til morgen hørte jeg (delvist) at det blev frarådet at køre
> med høje lette køretøjer og motorcykler over een eller anden bro. Tror det
> var Øresund.
>
> Jeg synes jeg har kørt MC i al slags vejr, og selvom stormvejr kan være
> ubehageligt, har jeg aldrig følt det var direkte farligt. Bortset fra
> vinterkørsel, hvor stærk sidevind på isglat vej kan være et problem.
>
> Er der nogen her i gruppen der har prøvet at blive blæst omkuld eller
> noget lignende på MC?
>
> /Pein
>
>



Boldreel - RaptorMC.~ (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Boldreel - RaptorMC.~


Dato : 31-10-01 23:16


Danteknik <danteknik@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:URVD7.171$TS5.5558@news.get2net.dk...
> Kraftig sidevind på storebæltsbroen synes jeg er meget belastende !
>
> Det værste stykke er faktisk dæmningen, ikke højt oppe.
>
> ; - )
>
> KD Bandit 600 (der kørte meeeeget forsigtigt over broen på vej hjem fra
> Bakkelukningen)
>

Jeg har aldrig hørt om nogen der ligefrem er blevet blæst omkuld, men
flyttet på vejen af vindstød har jeg da prøvet.
Som regel er det ikke noget problem, det føles værre end der egentlig
er......

Vi kørte også lidt stille over broen efter Bakkelukningen (det blæste
18sek/m sagde manden ved lugen) men det var som sagt værst på dæmningen....

mvh. Boldreel
http://RaptorMC.dk



Henrik Steen Larsen (02-11-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 02-11-01 22:37

Det er blevet skrevet fra mange folk her på listen, men nu skriver jeg det
også lige.

Jeg kørte mod København over Sjællandsbroen i stærk sidevind. Jeg kørte
temmelig behersket på en CBR 600 og havde ikke ret mange tusind kilometers
erfaring (3K måske). Jeg kørte midt højre bane og før jeg vidste af det
havde var jeg næsten ude i rabatten i højre side.

Der skete ikke noget, men jeg blev temmelig forskrækket.
"Boldreel - RaptorMC.dk" <boldreel@mail.dkX> skrev i en meddelelse
news:3be07778$0$57618$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Danteknik <danteknik@get2net.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:URVD7.171$TS5.5558@news.get2net.dk...
> > Kraftig sidevind på storebæltsbroen synes jeg er meget belastende !
> >
> > Det værste stykke er faktisk dæmningen, ikke højt oppe.
> >
> > ; - )
> >
> > KD Bandit 600 (der kørte meeeeget forsigtigt over broen på vej hjem fra
> > Bakkelukningen)
> >
>
> Jeg har aldrig hørt om nogen der ligefrem er blevet blæst omkuld, men
> flyttet på vejen af vindstød har jeg da prøvet.
> Som regel er det ikke noget problem, det føles værre end der egentlig
> er......
>
> Vi kørte også lidt stille over broen efter Bakkelukningen (det blæste
> 18sek/m sagde manden ved lugen) men det var som sagt værst på
dæmningen....
>
> mvh. Boldreel
> http://RaptorMC.dk
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177606
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409280
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste