> At man ikke får noget ud af det er ikke helt rigtigt. Det kommer an på
hvem,
> der monterer den.
Nej, det kommer an på hvem der justerer karburatorer samtidig.
> Min kæreste fik jetkit (uden KN filter og potte !!!) monteret på hendes
> SV'er og nu har hun de 70 HK på baghjulet som Suzuki opgiver som den
> "teoretiske" effekt.
Det havde begge mine SV'ere - komplet standard vel at mærke. Tidligt forår
havde de 70 hk, og sensommer 66. Jeg har set std. SV'ere målt til alt
imellem 62 og 72 hk på baghjulet - det afhænger især af testbænk og vejr.
Motorens tilstand bliver forbedret kraftigt når man hæver de originale nåle
en tand, og justerer ind derefter (originale dyser og alting bruges). Jeg
har aldrig set andet end forværring (i forhold til optimal std. - ikke
leveret std.) på en SV'er med en slip-on - typisk er det opsamlingen der
lider. Det er muligt at du med andre karburatorer og et komplet (forrør,
potte osv.) full-race system kan opnå et par heste mere end std., men så
taler vi også 15+ kkr.
> ...men lyden må da også godt være der, ikk' ?!
Joda. Min MIG potte lød da rigtigt godt, men den sagde dog ikke meget mere
end originalpotten - blot lyd den en smule dybere og rå end std. symaskine.
Jeg var dog træt af den mærkbart dårligere motorkarakteristik den fik, og
vil aldrig igen skifte potten på en SV'er. Måske forbedrer det nogle andre
MC'ere en tand, men ikke SV'eren. Sådan er min erfaring.
Mvh
Steen