Steffler <steffen.hansen@dba.dk> skrev i en
news:3BDD2746.10609@dba.dk...
> bo thomsen wrote:
> >
> > jo højere 1. gear er jo mere skal du file med koblingen,
> > og den kan godt være svære kontrolere ved langsom kørsel
> > i sving og uvendinger
> Men mon ikke det højere moment fra 1 literen skulle minimere
> koblingsfilen ?..
Min tidligere XS1100, var modificeret med XS 750-bagtøj, hvorved hele
gearingen (kun?) blev flyttet svarende til afstanden imellem 4. og 5.
gear
(kørte i 4. som den tidligere gjorde i 5.!). Og dét kunne godt være
irriterende højt ved for mange stop'n go's - Også til trods for dens
gode bundtræk!
Hvis det til overflod er en YZF-SP gearkasse, der i forvejen er udlagt
med meget højt 1.gear (til Close-Ratio gearfølgen), kan det godt tænkes
at blive ulideligt i daglig trafik. Alene R (eller i dette tilfælde:
P) -modellernes C.R. gearkasser kan være tunge i 1.gear/bytrafik, og i
fald at det er FZR'erens primær-gearing (krumpeter til koblingsskål!)
der forårsager den angivelige forhøjelse, vil det jo medføre et dobbelt
løft af 1.gearet
--
Armand.