Hey Ole.
Da jeg satte min cb900 i stand, fik jeg oxo grå hår i hovedet. ( er altså
kun 25) over de forpulede karburider.... Nå men jeg skilte den ad( helt ad)
lagde alt i rensebenzin kombineret med lempel. puhh ha en blanding Rygning
STRENGT FORBUDT..... Det bliver det sku rent af hvis man vasker lidt på det.
Derefter spændte jeg en boremaskine op i et skruestik påmonteret
polerings....øhh dibedutter.....( sandpapir og smærredlærred på de der man
kan spænde på boremaskiner), og kørte hver del over med maskineriet.. Det
blev den skisme helt pæn af.........Men desværre falmer der så utrolig
hurtigt. En god idé ville nok være at lakere det til sidst. Men det skal nu
alligevel pudses hvergang du vasker den, og de er svært at komme til. DE
yderste stempelhuse sidder oxo meget udsat for vind og vejr, og de inderste
kan man ikke komme til, med mindre man piller tanken af. øvøvøv.
Brian W. Som stadig er glad for sin bold ór.
"Ole Kristiansen" <ole_k@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3bd0505e$0$42017$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> I mit restaureringsprojekt er jeg nu kommet til polering af karbunaderne.
> Suk - alu der ser ud som om det ikke har været poleret siden maskinen var
ny
> for 20 år siden!
>
> Hvordan poleres det nemmest (til højglans)?
>
> Nu vil mange sikkert foreslå autosol og knofedt, men i de mange
krinkelkroge
> der er på karburatorer er det næsten (for ikke at sige helt) umuligt.
> Findes der noget kemi der kan klare det værste?
>
> Kunne man alternativt forestille sig at jeg malede dem sølv/alu med
> efterfølgende klar lak?
>
> Forslag, ideer, råd, advarsler og medfølelse modtages med tak.
>
>
> Ole, CB900F (der endnu ikke tør tænke på polering af køleribber m.v.)
>
>