/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Fuck, Fuck - another one bites the dust
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 16-10-01 08:54

Fuck, fuck,fuck, fuck

Så blev det "min tur"

Ganske kort, en bilist svinger ud foran mig og jeg blokerer forhjulet. Jeg
bremsede ikke engang særlig hårdt, men vejen var _meget_ fedtet, så jeg gik
i jorden med ~60km/t...

(Bilisten der kørte ud foran mig standsede ikke engang op...)

Jeg samlede mig og maskinen op og kørte på arbejde, men nu sidder jeg og
overvejer om jeg skal tage omkring skadestuen for venstre arm virker ikke
rigtigt.

Pas på jer selv derude

/Anders Majland


 
 
Brian aka Hekto (16-10-2001)
Kommentar
Fra : Brian aka Hekto


Dato : 16-10-01 09:19

Hej Anders!

Surt, surt, surt!

Fik du ikke nummeret eller noget andet, så du kan melde ham???
Han er jo rent faktisk flugtbillist, da han har været involveret i et
færdselsuheld; men ikke er standset. Det bliver slet ikke bedre af at du
måske også er kommet til skade med armen.

Hvordan ser Leonardo'en ud??

/Brian
SF100cc

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:9qgpgn$85r$1@sunsite.dk...
> Fuck, fuck,fuck, fuck
>
> Så blev det "min tur"
>
> Ganske kort, en bilist svinger ud foran mig og jeg blokerer forhjulet. Jeg
> bremsede ikke engang særlig hårdt, men vejen var _meget_ fedtet, så jeg
gik
> i jorden med ~60km/t...
>
> (Bilisten der kørte ud foran mig standsede ikke engang op...)
>
> Jeg samlede mig og maskinen op og kørte på arbejde, men nu sidder jeg og
> overvejer om jeg skal tage omkring skadestuen for venstre arm virker ikke
> rigtigt.
>
> Pas på jer selv derude
>
> /Anders Majland
>



Anders Majland \(Rep~ (16-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 16-10-01 22:05

> Men hvad fanden er det for en billist? Det er både uhørt og ulovligt.
----
> Han er jo rent faktisk flugtbillist, da han har været involveret i et
> færdselsuheld;

Jeg er ikke sikker på at han har opdaget at jeg "forsvandt" bag ham og nej
jeg har ikke været omkring politiet (endnu). Efter at have tilbragt det
meste af dagen på skadestuen orkede jeg ikke mere. Specielt da jeg ikke fik
navne på vidner og kun selv kan huske at det var en lys sedan.

Men inden jeg/vi kaster al skyld på bilisten så må jeg nok hellere
efterrationalisere lidt ...

(For de lokalkendte krydser jeg roskildevej fra syd ved Aalholm plads i
Valby)

Jeg kommer med ~60km/t (i 60zone) op til lyskrydset og der er grønt. I god
tid inden jeg kører ud i krydset har jeg kigget forbi det og opad vejen på
den anden side og der er frit. Kort før krydset skifter jeg min opmæksomhed
til bilerne i krydset og specielt en modkørende venstresvingende
varevogn/lastbil, som jeg vil være sikker på bliver holdende. Da jeg er
forbi ham og næste ovre krydset kigger jeg frem igen. Der er nu kommet en
bil på vejen som jeg ikke havde set før. Jeg formoder at han er kommet ud
fra en en indkørsel til højre for mig og han kører meget langsomt (gæt
20km/t). Jeg får blokeret mit forhjul og går i dørken stadig med de
50-60km/t og kurer vel en ~10-15meter. Det tager mig måske 20 sek at finde
ud at hvad vej der er opad og kommer ud fra under scooteren og op at stå. Da
er den lyse/hvide sedan væk. Sandsynligvis drejet til venstre ad en sidevej
(Kan måske
forklare hans lave fart) Gutten fra lastbilen kommer løbende og hjælper med
at trække scooteren ind på fortovet. Umiddelbart efter kommer bussen og den
flok "vidner" der stod ved busstoppestedet er væk. Jer var så rundt på
gulvet at jeg heller ikke fik navnet på ham der hjalp mig op.... Hmm Måske
jeg skulle gå ned til busstoppestedet imorgen ved samme tid og spørge dem om
de så noget ...

a) Hvordan er det med reglerne for at køre ind på en vej. Er der ikke noget
med at man oftest vil få (en del af) skylden de første 300meter på en vej
man drejer ind på ? Gælder det også ved kryds ? For så havde sedan'en jo
vejen inden jeg kom ind på den og var jeg så kørt op bag i ham havde jeg
alligevel fået skylden.

b) Jeg burde sagtens kunne have nået at bremse ned. Jeg tror ikke at jeg
bremsede på hverken fodgængerfeltet eller henover et kloakdæksel, men jeg
kunne ikke rigtigt se på vejen hvor jeg havde kurret så det var at vurdere.
Men vejen var våd og glat og mine dæk var iskolde (kun 2km hjemmefra)

> måske også er kommet til skade med armen.

Den er heldigvis ikke brækker men jeg skulle bruge venstre hånd til at løfte
højre hånd op til gashåndtaget da jeg 1 time efter uheldet besluttede at jeg
ville checkes (Jeg kørte selv scooteren ned til Søborg MC og tog en taxa til
skadestuen)

> Hvordan ser Leonardo'en ud??

Ikke for kønt Den blevet noget ridset på højre side. Der er specielt
gået udover kåben ved foreste blinklys og udstødningen. Der er dog ikke
slebet hul hverken plastik eller på udstødningen, men den røret er trykket
noget ind inden selve potten... Desuden er vindskærmen knækket og det
bagerste blinklys ligeså .... Men potentielt værst af alt så kørte den ikke
ligeud. Jeg håber at det blot er styret der er blevet vredet i forhold til
forgaffel og at den kan rettes eller styres skiftes ...

Jeg smider nok nogle billeder på min hjemmeside en af dagene hvor jeg bedre
kan betjene en mus...

Jeg har bedt Søborg MC om at kigge på styret. Vindskærmen kan jeg leve med
vinteren over og resten er i princippet kun kosmetisk. Skulle det ridsede
skiftes var det nok en udgift i størrelsesorden 15000kr (Lidt plastik og en
udstødning er dyrt når det er til en Aprilia) men selvom jeg har kasko på
den tror jeg nok jeg æder den selv for ikke at rykke ned (Og skifter ikke
det "kosmetiske" nu) Desuden risikerer jeg at en taksator erklærer den
totalskadet da den på grund af dens relative høje kilometertal (36000km)
ikke har den store handelsværdi.... (FDM har fornyligt skrevet om
problematikken for bilejere - men den er den samme for mc'ere) Skønner
taksatoren at reperationen bliver for dyr sidder man i saksen og skal betale
afgiften igen hvis den skal ud og køre ...

Men sidst men ikke mindst er jeg glad for at jeg næsten altid er kørende i
et komplet sæt tøj incl handsker og støvler. Min Rukka jakke har fået
flænset en forlomme (jeg havde mine nøgler deri) og nogle gode skrab på
skulder albuer og en af sømmene er ved at gå op. Rukka bukserne fik jeg
lavet et hul i på ~2x5cm på indesiden af låret (Sikkert fra et skarpt hjørne
på skjoldet på udstødningen) og de har også fået nogle "slidmærker" og
enkelte sømme er ved at gå. Mine tynde 20dm sommerhandsker holdt. Specielt
højre håndflade er slidt meget tyndt men syningerne holdt. Snørrebåndet på
højre støvle blev slebet over men jeg beholdt skoen på.

Så tøjet har nok en stor del af æren for at jeg kun har en hudafskrabning på
højre albue (Uden at der gik hul på jakken der) og en overarm og skulder der
er noget "baldret" ....

Mvh
Anders Majland - Lidt klogere 7-9-13









Anders Vinther (16-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Vinther


Dato : 16-10-01 22:23

"Anders Majland (Replace DOT with . when replying by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message
news:yg1z7.1804$5v1.207827@news010.worldonline.dk...
> a) Hvordan er det med reglerne for at køre ind på en vej. Er der ikke
noget
> med at man oftest vil få (en del af) skylden de første 300meter på en vej
> man drejer ind på ? Gælder det også ved kryds ? For så havde sedan'en jo
> vejen inden jeg kom ind på den og var jeg så kørt op bag i ham havde jeg
> alligevel fået skylden.

Kender ikke noget til en 300 meter regel - fik mc pappet for et par måneder
siden, så teorien er ikke helt gammel...

Jeg formoder han har ubetinget vigepligt fra den vej han er kommet fra. Det
betyder - såvidt jeg ved - at han kun må køre frem såfremt han kan gøre det
uden at være til 'fare eller ulempe' for andre trafikanter. 'Ulempe' er
defineret som at han ved at køre frem tvinger andre trafikanter til at
reagere, dvs. sætte farten ned, skifte vejbane el.lign. 'Fare' taler vist
for sig selv, og det kan vel ikke diskuteres i denne situation at
vedkommende skabte en farlig situation? Eller var der tale om manglende
orientering fra din side i kørselsretningen?

Under alle omstændigheder plejer man at sige at det er op til
forsikringsselskaberne at fastlægge hvis skylden er, så kan du finde frem
til vidner og den potentielle synder, kunne du muligvis få noget ud af det -
hvis forsikringsselskabet da ikke totalskader den, som du selv har nævnt...

Mvh.

Anders V.
- Der (endnu?) ikke har være nede at ligge -



Anders Majland \(Rep~ (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 17-10-01 16:14

> Kender ikke noget til en 300 meter regel - fik mc pappet for et par
måneder
> siden, så teorien er ikke helt gammel...

Der er forsikringsselskaberne måde at dele skyld på... Drejer du ind på en
"tom" vej og derefter blive påkørt bagfra af en der ikke var på vejen da du
drejede ud, får du ikke skylden for at have kørt ud foran ham da han skulle
have været extra opmærksom det første stykke på en ny vej... Jeg ved ikke om
de også bruger den "regel" når den bagfrakommende reelt kører på samme vej
eller de kun bruger det når han også er drejet ind på en vej.

Eksemplet jeg fik forelagt var en der satte igang efter en parkering. Han
blev påkørt af en der var drejet ind på vejen ved et kryds noget før. Da den
første påbegyndte at køre ud fra sin parkering var den anden ikke på vejen
og den anden fik hele skylden...

/Anders Majland





Brian Sørensen (16-10-2001)
Kommentar
Fra : Brian Sørensen


Dato : 16-10-01 22:34

Da jeg blev taget bagfra (!) ... af et fjols på motorcykel (!!!!!!!!) var
der en del polemik om SF100'en var totalskadet; men der er en bagatelgrænse
på 15.000, hos TopD ihvertfald. Op til dette, reparerer de bare.

/Brian
Anders Majland (Replace DOT with . when replying by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:yg1z7.1804$5v1.207827@news010.worldonline.dk...
> > Men hvad fanden er det for en billist? Det er både uhørt og ulovligt.
> ----
> > Han er jo rent faktisk flugtbillist, da han har været involveret i et
> > færdselsuheld;
>
> Jeg er ikke sikker på at han har opdaget at jeg "forsvandt" bag ham og nej
> jeg har ikke været omkring politiet (endnu). Efter at have tilbragt det
> meste af dagen på skadestuen orkede jeg ikke mere. Specielt da jeg ikke
fik
> navne på vidner og kun selv kan huske at det var en lys sedan.
>
> Men inden jeg/vi kaster al skyld på bilisten så må jeg nok hellere
> efterrationalisere lidt ...
>
> (For de lokalkendte krydser jeg roskildevej fra syd ved Aalholm plads i
> Valby)
>
> Jeg kommer med ~60km/t (i 60zone) op til lyskrydset og der er grønt. I god
> tid inden jeg kører ud i krydset har jeg kigget forbi det og opad vejen på
> den anden side og der er frit. Kort før krydset skifter jeg min
opmæksomhed
> til bilerne i krydset og specielt en modkørende venstresvingende
> varevogn/lastbil, som jeg vil være sikker på bliver holdende. Da jeg er
> forbi ham og næste ovre krydset kigger jeg frem igen. Der er nu kommet en
> bil på vejen som jeg ikke havde set før. Jeg formoder at han er kommet ud
> fra en en indkørsel til højre for mig og han kører meget langsomt (gæt
> 20km/t). Jeg får blokeret mit forhjul og går i dørken stadig med de
> 50-60km/t og kurer vel en ~10-15meter. Det tager mig måske 20 sek at
finde
> ud at hvad vej der er opad og kommer ud fra under scooteren og op at stå.
Da
> er den lyse/hvide sedan væk. Sandsynligvis drejet til venstre ad en
sidevej
> (Kan måske
> forklare hans lave fart) Gutten fra lastbilen kommer løbende og hjælper
med
> at trække scooteren ind på fortovet. Umiddelbart efter kommer bussen og
den
> flok "vidner" der stod ved busstoppestedet er væk. Jer var så rundt på
> gulvet at jeg heller ikke fik navnet på ham der hjalp mig op.... Hmm Måske
> jeg skulle gå ned til busstoppestedet imorgen ved samme tid og spørge dem
om
> de så noget ...
>
> a) Hvordan er det med reglerne for at køre ind på en vej. Er der ikke
noget
> med at man oftest vil få (en del af) skylden de første 300meter på en vej
> man drejer ind på ? Gælder det også ved kryds ? For så havde sedan'en jo
> vejen inden jeg kom ind på den og var jeg så kørt op bag i ham havde jeg
> alligevel fået skylden.
>
> b) Jeg burde sagtens kunne have nået at bremse ned. Jeg tror ikke at jeg
> bremsede på hverken fodgængerfeltet eller henover et kloakdæksel, men jeg
> kunne ikke rigtigt se på vejen hvor jeg havde kurret så det var at
vurdere.
> Men vejen var våd og glat og mine dæk var iskolde (kun 2km hjemmefra)
>
> > måske også er kommet til skade med armen.
>
> Den er heldigvis ikke brækker men jeg skulle bruge venstre hånd til at
løfte
> højre hånd op til gashåndtaget da jeg 1 time efter uheldet besluttede at
jeg
> ville checkes (Jeg kørte selv scooteren ned til Søborg MC og tog en taxa
til
> skadestuen)
>
> > Hvordan ser Leonardo'en ud??
>
> Ikke for kønt Den blevet noget ridset på højre side. Der er specielt
> gået udover kåben ved foreste blinklys og udstødningen. Der er dog ikke
> slebet hul hverken plastik eller på udstødningen, men den røret er trykket
> noget ind inden selve potten... Desuden er vindskærmen knækket og det
> bagerste blinklys ligeså .... Men potentielt værst af alt så kørte den
ikke
> ligeud. Jeg håber at det blot er styret der er blevet vredet i forhold til
> forgaffel og at den kan rettes eller styres skiftes ...
>
> Jeg smider nok nogle billeder på min hjemmeside en af dagene hvor jeg
bedre
> kan betjene en mus...
>
> Jeg har bedt Søborg MC om at kigge på styret. Vindskærmen kan jeg leve med
> vinteren over og resten er i princippet kun kosmetisk. Skulle det ridsede
> skiftes var det nok en udgift i størrelsesorden 15000kr (Lidt plastik og
en
> udstødning er dyrt når det er til en Aprilia) men selvom jeg har kasko på
> den tror jeg nok jeg æder den selv for ikke at rykke ned (Og skifter ikke
> det "kosmetiske" nu) Desuden risikerer jeg at en taksator erklærer den
> totalskadet da den på grund af dens relative høje kilometertal (36000km)
> ikke har den store handelsværdi.... (FDM har fornyligt skrevet om
> problematikken for bilejere - men den er den samme for mc'ere) Skønner
> taksatoren at reperationen bliver for dyr sidder man i saksen og skal
betale
> afgiften igen hvis den skal ud og køre ...
>
> Men sidst men ikke mindst er jeg glad for at jeg næsten altid er kørende i
> et komplet sæt tøj incl handsker og støvler. Min Rukka jakke har fået
> flænset en forlomme (jeg havde mine nøgler deri) og nogle gode skrab på
> skulder albuer og en af sømmene er ved at gå op. Rukka bukserne fik jeg
> lavet et hul i på ~2x5cm på indesiden af låret (Sikkert fra et skarpt
hjørne
> på skjoldet på udstødningen) og de har også fået nogle "slidmærker" og
> enkelte sømme er ved at gå. Mine tynde 20dm sommerhandsker holdt. Specielt
> højre håndflade er slidt meget tyndt men syningerne holdt. Snørrebåndet på
> højre støvle blev slebet over men jeg beholdt skoen på.
>
> Så tøjet har nok en stor del af æren for at jeg kun har en hudafskrabning

> højre albue (Uden at der gik hul på jakken der) og en overarm og skulder
der
> er noget "baldret" ....
>
> Mvh
> Anders Majland - Lidt klogere 7-9-13
>
>
>
>
>
>
>
>





Jakob Barfod (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Barfod


Dato : 17-10-01 09:37

"Anders Majland (Replace DOT with . when replying by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:yg1z7.1804$5v1.207827@news010.worldonline.dk...
> Men sidst men ikke mindst er jeg glad for at jeg næsten altid er kørende i
> et komplet sæt tøj incl handsker og støvler. Min Rukka jakke har fået
> flænset en forlomme (jeg havde mine nøgler deri) og nogle gode skrab på
> skulder albuer og en af sømmene er ved at gå op. Rukka bukserne fik jeg
> lavet et hul i på ~2x5cm på indesiden af låret (Sikkert fra et skarpt
hjørne
> på skjoldet på udstødningen) og de har også fået nogle "slidmærker" og
> enkelte sømme er ved at gå. Mine tynde 20dm sommerhandsker holdt. Specielt
> højre håndflade er slidt meget tyndt men syningerne holdt. Snørrebåndet på
> højre støvle blev slebet over men jeg beholdt skoen på.
>
> Så tøjet har nok en stor del af æren for at jeg kun har en hudafskrabning

> højre albue (Uden at der gik hul på jakken der) og en overarm og skulder
der
> er noget "baldret" ....

Hej Anders.

Kedelig oplevelse - been there, done that!

Husk lige, at uanset om du melder selve uheldet til din kaskoforsikring
eller ej, så er det din indboforsikring/husforsikring, der dækker skaderne
på tøjet. Check lige, om du har sådan een (om størrelsen af en evt.
selvrisiko) - og så er det ellers bare at få byttet til ny beklædning
hurtigst muligt!

--
Jakob
GSX750F (næsten rask)
DMCN#479



Anders Majland \(Rep~ (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 17-10-01 16:00

> Jakob
> Husk lige, at uanset om du melder selve uheldet til din kaskoforsikring
> eller ej, så er det din indboforsikring/husforsikring, der dækker skaderne
> på tøjet.

Jeg havde ringet efter papirerne inden jeg tog på skadestuen og jeg har
heldigvis ingen selvrisiko på indboforsikringen. Spørgsmålet er så hvor
meget de vil dække da jakken er fra 98' og selvfølgelig nu er en udgået
model.....

Nogen der har erfaring med hvordan man afskriver tøj ?
(En cykel afskriver man typisk med 10% om året)

Jeg skal også lige have checket hjelmen ordenligt. Jeg tror ikke at den har
været i berøring med asfalten.

Desuden må jeg hellere advare mod støvler med snørebånd. Mit snørebånd blev
slidt over så det var held at jeg beholdt støvlen på ...

Mvh
Anders Majland





Pein (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 17-10-01 21:26

Anders Majland ...
>
>Nogen der har erfaring med hvordan man afskriver tøj ?
>
Jeg har i en lignende sag fået dækket mit tøj 100% godt og vel selvom det
var flere år gammelt.
Og hjelmen var de også ret large med.

/Pein



Anders Majland \(Rep~ (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 17-10-01 16:14

> Jeg er ikke sikker på at han har opdaget at jeg "forsvandt" bag ham og nej
> jeg har ikke været omkring politiet (endnu).

Så har jeg humpet en tur omkring Valby Politi, og forelagt den præcis samme
historie som jeg skrev her.

Han anbefalede at jeg ikke anmeldte det, da han ville garantere at det
eneste der med sikkerhed ville komme ud af det var en bøde til mig for at
have kørt for stærkt efter forholdende (selvom jeg ikke havde overskredet
den skiltede hastighed) ... For selv om _jeg_ skulle være heldig at finde et
vidne der kunne huske nummeret ville jeg få fandens svært ved at bevise at
han var skyld i ulykken. Det kunne jo være at der havde været god plads til
ham at køre ud (relativt for kbh. myldretidstrafik) og når han umiddelbart
efter skulle til venstre har han jo lov til at holde stille og spære vejen.
Så var det jo bare mig der havde været uopmærksom den tid det tog at krydse
Roskildevej (maks 2-3 sek.) og "panikbremset".

Det diskuterede vi noget, og jeg gik derfra uden et sagsnummer ... Men jeg
har glemt navnet på den vagthavende jeg talte med - jeg er måske alligevel
lidt rystet efter igår ...

Mvh
Anders Majland





jan@stevns.net (17-10-2001)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 17-10-01 22:00

"Anders Majland \(Replace DOT with . when replying by email\)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev :

>Men inden jeg/vi kaster al skyld på bilisten så må jeg nok hellere
>efterrationalisere lidt ...
>
>(For de lokalkendte krydser jeg roskildevej fra syd ved Aalholm plads i
>Valby)
>
>Jeg kommer med ~60km/t (i 60zone) op til lyskrydset og der er grønt. I god
>tid inden jeg kører ud i krydset har jeg kigget forbi det og opad vejen på
>den anden side og der er frit. Kort før krydset skifter jeg min opmæksomhed
>til bilerne i krydset og specielt en modkørende venstresvingende
>varevogn/lastbil, som jeg vil være sikker på bliver holdende. Da jeg er
>forbi ham og næste ovre krydset kigger jeg frem igen. Der er nu kommet en
>bil på vejen som jeg ikke havde set før. Jeg formoder at han er kommet ud
>fra en en indkørsel til højre for mig og han kører meget langsomt (gæt
>20km/t).

Så først denne nu - Anders - jeg går ud fra du kører af Ålholmvej op
mod Ålekistevej. Der er jo 2 baner frem over krydset i nordgåendes,
og er som du skriver en udkørsel kort efter krydset. (Kærstrupvej)
Hvis der er kommet en ud derfra, som skal til venstre lidt længere
fremme, vil han jo typisk trække ud til midten af vejen, så der burde
da egentligt have været masser af plads til dig der .......
(med mindre du kørte i den venstre vejbane)



--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil

Anders Majland \(Rep~ (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 18-10-01 20:21

Snip... en masse fornuftigt
> (med mindre du kørte i den venstre vejbane)

Lige præcis - Umiddelbart inden krydset overhalede jeg en, og ham ved jeg
ikke hvor blev af. Måske trak han ind i højresvingsbanen eller også kom han
højre om mig efter at jeg var gået på røven. Så grunden til at jeg bremsede
og ikke bare trak indeom var at jeg forventede at have en bil liggende lige
bag mig til højre.

Men jeg hentede scooteren hos Søborg MC idag. De har rettet styret for mig
og så lige brugt 1,5 meter gaffa. Arm/skulder er stadig ikke god, men det er
mindre belastende at køre scooter end at køre bil. Bilen har lidt problemer
med at nå til at få i 1. 3. og 5. gear pga overarm/skulder, men lidt
forsigtig kørsel på to hjul går an

Måske jeg have et kursus hos team ctd ellerl "pure pain racing" i at "shine"
en maskine op.

/Anders Majland
/Aprilia Leonardo - let modiferet kåbe og "Gaffa" style






Anders Majland \(Rep~ (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 18-10-01 20:22

> Måske jeg have et kursus hos team ctd ellerl "pure pain racing" i at
"shine"
> en maskine op.

Og jeg kan stadig ikke ramme tastaturet ordenligt - Jeg plejer ikke at stave
helt så ringe ...

/A



Mikkel Christensen (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 19-10-01 09:02

Anders Majland (Replace DOT with . when replying by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in article
<ZVFz7.3377$5v1.306459@news010.worldonline.dk>...
>
> Måske jeg have et kursus hos team ctd ellerl "pure pain racing" i at
"shine"
> en maskine op.
>
>/Aprilia Leonardo - let modiferet kåbe og "Gaffa" style

Du ha kursus neh'?

Men jeg ved ikke helt om vi er de rigtige... Gaffastyle er jo ret populært
hos os
Og jeg kan garantere dig for at du _ikke_ vil have råd af mig hvad angår
glasfiber rep. eller maling af samme... Jeg laver ting der holder, men
måske mangler det der... sidste touch. Jeg har ihvertfald måtte lægge øre
til en del for min rep. af frontkåben på prilleren. Indrømmet, så er det
måske en smule klodset lavet, men det er sgudda en af de eneste ting der
ikke er knækket igen i år!

Men med gaffa og strips kan man lave så godt som alt. Det bliver måske ikke
så kønt, men det holder

--
Mikkel
#54 - Pure Pain Racing


Henrik Nielsen - Rap~ (16-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 16-10-01 12:16

Trist, trist. Men det er da godt du ikke kom mere til skade end du trods alt
gjorde.

Men hvad fanden er det for en billist? Det er både uhørt og ulovligt.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



RpR (16-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 16-10-01 20:17

> Fuck, fuck,fuck, fuck
>
> Så blev det "min tur"

ARGH!
Jeg blir simpelthen så HARM af at høre den slags historier! Synes der kommer
flere og flere af dem :(
Ufatteligt som jeg synes bilister kører elendigt..
Tror ikke der går en dag hvor jeg ikke kan ryste på hovedet af dem.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



jan@stevns.net (16-10-2001)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 16-10-01 20:33

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev :

>ARGH!
>Jeg blir simpelthen så HARM af at høre den slags historier! Synes der kommer
>flere og flere af dem :(

Historier som en billist så ikke en mc og kørte ud foran den - mc'en
væltede og billisten fortsatte bare ........

Hvis billisten havde set mc'en og set den vælte, mon ikke han/hun så
også stoppede op ? Andet ville da være underlig opførsel

>Ufatteligt som jeg synes bilister kører elendigt..
>Tror ikke der går en dag hvor jeg ikke kan ryste på hovedet af dem.

Tænk - næsten hver gang jeg ser en mc på landevejen hernede i
sydsjæland er det min tur til at ryste på hovedet.

Måske er det de samme tre-fire kegler, men man holder sig søreme ikke
for gode til at passere en skole med 140, vel at mærke samtidigt med
en Skolebus læsser poder af , overhale ved fuldt optrukne linier, samt
et par andre unoder, så mon ikke der er tossede vsæner nok i begge
lejre ?

De få gange jeg er ude og lufte en raket (zx-10) er det sgu' med livet
som indsats , da bilerne åbenbart er blinde som høns i mange tilfælde,
eller ganske enkelt tager fejl af farten og tror man kommer dappende
på en øvert






--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil

RpR (17-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 17-10-01 14:41

> Måske er det de samme tre-fire kegler, men man holder sig søreme ikke
> for gode til at passere en skole med 140, vel at mærke samtidigt med
> en Skolebus læsser poder af , overhale ved fuldt optrukne linier, samt
> et par andre unoder, så mon ikke der er tossede vsæner nok i begge
> lejre ?

Jeg har kun en enkelt gang oplevet en MC lave noget skruptosset, og det var
da en overhalede en bil, men enten har undervurderet farten, hans
accelerationsevne eller afstanden til modkørende, for det endte med at
vedkommende måtte smutte ind mellem ham han overhalede og den modkørende.
Til gengæld ser jeg MC'ister uden hjelm hver dag hernede i det sønderjyske.

> De få gange jeg er ude og lufte en raket (zx-10) er det sgu' med livet
> som indsats , da bilerne åbenbart er blinde som høns i mange tilfælde,
> eller ganske enkelt tager fejl af farten og tror man kommer dappende
> på en øvert

Sjovt, jeg har netop det modsatte problem, de vurderer min 45'er til at være
alt andet end en 45'er =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Adam Christensen (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 17-10-01 20:51

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
news:3bcd8a65$0$42075$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg har kun en enkelt gang oplevet en MC lave noget skruptosset

[snip - farlig overhaling]

> Til gengæld ser jeg MC'ister uden hjelm hver dag hernede i det
sønderjyske.

Det hører måske ikke med under betegnelsen "skruptosset..."?

--
Adam
SV650S



RpR (18-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 18-10-01 13:10

> Det hører måske ikke med under betegnelsen "skruptosset..."?

Helt klart, men da det kun er deres eget grødhoved det går ud over ser jeg
det ikke som en trussel for de andre traffikanter.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Pein (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 17-10-01 21:38

jan@stevns.net skrev ...

>... , overhale ved fuldt optrukne linier, samt et par andre unoder, ...
>
Enig i at der findes tossehoveder i begge lejre, men de sløve og
uopmærksomme førere opleves generelt blandt 4-hjulerne.

Men lige netop den med at overhale ved fuldt optrukne linier kan ikke
bringe mit p*s i kog. Man ser ganske mange steder, hvor linierne er
trukket ud fra overhalingsevnerne for en gumpetung madkasse, men vi andre
har jo en helt anderledes mobilitet, og kan overhale sikkert på steder
hvor de færreste bilister ville have en chance.

>De få gange jeg er ude og lufte en raket (zx-10) er det sgu' med
>livet som indsats , ....
>
Uha, det lyder ikke rart at have den fornemmelse.
Glad for det ikke er mig, for så ville jeg s*u ikke køre MC dagligt
til/fra arbejde.

Mvh. Pein



jan@stevns.net (17-10-2001)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 17-10-01 21:53

"Pein" <niels@pein.dk> skrev :

>jan@stevns.net skrev ...
>
>>... , overhale ved fuldt optrukne linier, samt et par andre unoder, ...
>>
>Enig i at der findes tossehoveder i begge lejre, men de sløve og
>uopmærksomme førere opleves generelt blandt 4-hjulerne.

Klart nok - især hvis man ser på antal piloter af hhv. det ene og det
andet transportmiddel ;-/

>Men lige netop den med at overhale ved fuldt optrukne linier kan ikke
>bringe mit p*s i kog. Man ser ganske mange steder, hvor linierne er
>trukket ud fra overhalingsevnerne for en gumpetung madkasse, men vi andre
>har jo en helt anderledes mobilitet, og kan overhale sikkert på steder
>hvor de færreste bilister ville have en chance.

Ahem *host* ..... ofte er de dobbelte striber på steder hvor
oversigten er indskrænket - så der er det sgu' ligemeget om man kan gå
fra 40-120 på 4 sekunder, eller 15 af slagsen

>>De få gange jeg er ude og lufte en raket (zx-10) er det sgu' med
>>livet som indsats , ....
>>
>Uha, det lyder ikke rart at have den fornemmelse.
>Glad for det ikke er mig, for så ville jeg s*u ikke køre MC dagligt
>til/fra arbejde.

Njaehh... der er også en lille detalje at jeg kun meget sjældent er
ude og trille på en sådan, da det ikke er min, men en legekammerat's

Og.. jeg ville ikke i dagens trafikinferno have lyst til at pløje
Køgebugt op morgen og aften , så hellere sidde buret inde i skrummelet
(Også lidt nemmere at komme til kaffen)


--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil

Niels S. (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Niels S.


Dato : 18-10-01 07:32

jan@stevns.net skrev

> Og.. jeg ville ikke i dagens trafikinferno have lyst til at pløje
> Køgebugt op morgen og aften , så hellere sidde buret inde i skrummelet
> (Også lidt nemmere at komme til kaffen)

Det gør jeg ellers _gladeligt_ hver dag. Tag nu eksempelvis mandag
eftermiddag i det sydgående spor. Ved Hundige sammenfletningen spærrede 2
lastbiler det ene spor, og ved tilkørselsbanen ved Shell tanken i Karlslunde
var en bil væltet i inderste spor. Dette gav en kø fra Ishøj til Solrød N
(ca 13 km), der blev forceret i mellem rækkerne. Da jeg nåede frem til
Karlslunde var mit smil efterhånden blevet så bredt at det nåede fra øre til
øre, og af politiet der stod ved den væltede bil fik jeg et venligt smil da
jeg dukkede frem for enden af rækkerne. Jeg sparede vel et sted i mellem 1½
og 2 timer, men tilgengæld fik jeg ingen kaffe (og den kunne jeg sikkert
have fået masser af hvis jeg havde haft bønner nok) ))))))))))))

Til daglig sparer jeg 15 min. hver vej i al den "stau" der er, og det er
rigeligt til at jeg ikke gider at sidde indeburet selvom jeg har muligheden.

--
Niels S.
VFR800FI
Medlem af VFR klub Danmark (www.vfr.dk)



RpR (18-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 18-10-01 13:12

> Til daglig sparer jeg 15 min. hver vej i al den "stau" der er, og det er
> rigeligt til at jeg ikke gider at sidde indeburet selvom jeg har
muligheden.

+ det er nu sjovere på 2-hjul =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Anders Majland \(Rep~ (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 18-10-01 15:12


> > Til daglig sparer jeg 15 min. hver vej i al den "stau" der er, og det er
> > rigeligt til at jeg ikke gider at sidde indeburet selvom jeg har
> muligheden.
> + det er nu sjovere på 2-hjul =)

Lige mine argumenter - og så man jeg jo leve med at statistikken siger at
det er 5 gange farligere at køre mc end bil.

Men det er så også mit første tilt (på 2 hjul siden foråret 97 og ~45000km
hvoraf det meste har været "nærkamp" i kbh. trafik) og jeg håber at der igen
går mindst 4-5år inden jeg igen bider i asfalten - og jeg også næste gang
er ligeså heldig (7-9-13).

Jeg trøster mig også lidt med at jeg trods alt slog mig mindre end min kone
der på cykel kolliderede med en anden cyklist med 10-20km/t for et par år
siden. Og da jeg ventede på skadestuen kom der også et grønt cykelbud ind
der havde taget en rutchetur- "ordentlig" påklædning gør en forskel.

/Anders



Armand (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-10-01 16:05


Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en news:9qmnmv$kme$1@sunsite.dk...
>
> > > Til daglig sparer jeg 15 min. hver vej i al den "stau" der er,
> Lige mine argumenter - og så man jeg jo leve med at statistikken siger
> at det er 5 gange farligere at køre mc end bil.

Denne faktor skal sættes op imod den tid man befinder sig i trafikken:
sparer du 15 minutter vil jeg anslå at det er mellem 1/3 og 1/2 af
den alternative transporttid, hvorved at faktoren på fem falder til
"faktor 2,5 - 3, 33"

Dertil kommer at statistikkerne opgøres udfra skadesstuernes
oplysninger, og derved dækker "kommer lettere til skade" og ikke "kommer
ud for et uheld" !
Forskellen ligger deri at en salig brandert i en bil kan ende i grøften
uden anden skade på chaufføren end måske et blåt mærke, hvorefter
han/hun diskret henter bilen dagen efter hvor branderten er sovet ud;
imens at en motorcyklist kan "snuble" i noget vådt efterårsløv og tage
til behandling på skadestuen for en forstuvet finger eller en
hudafskrabning.
Bilister har sikkert mindst en ligeså høj uheldsfrekvens; men det er
ubetydelige uheld som ingen anden end naboen hører om; imens mc-skader
ER (bekræftet af skadestuerne) flere gange farligere at blive udsat
for et uheld på. Og dertil skal betragtes at det jo drejer sig om
tilfælde pr
år, og ikke pr. distance/antal køretøjer!

Endelig kan man i statistikkerne ikke se hvor alvorlig en skade måtte
være:
Det er et faktum at dødsulykker er dobbelt så forekommende på mc, som i
bil; men efterhånden som solid påklædning er blevet reglen, snarere end
undtagelsen, må(!) skadernes omfang være aftaget i almindelighed :-/

--
Armand.
(selv i statistikken i '87)





Pein (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 18-10-01 18:21

jan@stevns.net skrev ...
>>

[Jan]
>>>... , overhale ved fuldt optrukne linier, samt et par andre unoder, ...
>>>
[Pein]
>>Enig i at der findes tossehoveder i begge lejre, men de sløve og
>>uopmærksomme førere opleves generelt blandt 4-hjulerne.
>
[Jan]
>Klart nok - især hvis man ser på antal piloter af hhv. det ene og det
>andet transportmiddel ;-/
>
Sådan regner vi _selvfølgelig_ ikke.
Det er stadig min erfaring, at _procentdelen_ af sløve og uopmærksomme
førere er klart størst blandt 4-hjulerne.


[Pein]
>>Men lige netop den med at overhale ved fuldt optrukne linier kan ikke
>>bringe mit p*s i kog. Man ser ganske mange steder, hvor linierne er
>>trukket ud fra overhalingsevnerne for en gumpetung madkasse, men vi
andre
>>har jo en helt anderledes mobilitet, og kan overhale sikkert på steder
>>hvor de færreste bilister ville have en chance.
>

[Jan]
>Ahem *host* ..... ofte er de dobbelte striber på steder hvor
>oversigten er indskrænket - så der er det sgu' ligemeget om man
>kan gå fra 40-120 på 4 sekunder, eller 15 af slagsen
>
Tvært imod. Det er jo netop meget betydningsfuldt.
Eksempel:
Mellem Søsum og Toppevad (bagvej mellem Kbh. og Stenløse) er en lille
stump skov med en svag kurve i. Dobbelt optrukne. Ok. Lidt nærmere Søsum
er en bakketop. Dobbelt optrukne. Igen ok.
Mellem disse 2 steder er 400 meter med 100% frit udsyn. På så kort
strækning kan man jo ikke nå en overhaling(?), så de dobbelt optrukne
linier er ført hele vejen igennem mellem skov og bakketop.
Men hallo. På en standard motorcykel kan man sagtens overhale fuldt
forsvarligt det sted, netop på grund af den kvikke accelleration.
Og hver gang jeg gør det, er bilisterne ved at gå ud af deres gode skind,
men jeg kører bare efter forholdene.

>Og.. jeg ville ikke i dagens trafikinferno have lyst til at pløje
>Køgebugt op morgen og aften , så hellere sidde buret inde i skrummelet
>(Også lidt nemmere at komme til kaffen)
>
Fordele ved motorcykelkørsel på travle motorveje og større indfaldsveje
(daglig kørsel i normalt vejr):
1)
Det er sjovere (hvis man er motorcyklist).
2)
Man kan ikke drikke kaffe mens man kører (sikkerhedsmæssig fordel).
3)
Går trafikken i stå, kan man trille forsigtigt mellem rækkerne. Gjort
ordentligt er det ikke bare forsvarligt, men vist også fuldt lovligt.
4)
Går trafikken helt i stå og man holder bagerst, kan man nemt smutte lidt
frem i køen. Et vigtigt sikkerhedsmæssigt tiltag. Jeg nægter at holde
bagerst i en motorvejskø (eller landevej), om det så skal koste mig en
bøde at benytte nødsporet. Se nu bare hvad der skete ved
Guldborgsundtunnelen og jeg har set det samme ved Limfjordstunnelen, endda
i klart vejr.
5)
(Lidt ligesom pkt. 4) Hvis dem foran pludselig bremser hårdt op, hvilket
sker med jævne mellemrum på Københavnske indfaldsveje, så kan man på MC
bremse/styre lidt ind mellem bilerne foran, og derved mindske risikoen for
at blive involveret i et harmonikasammenstød. I Tyskland kan bilisterne
faktisk også finde ud af det trick, men de kører også bedre end danskere
generelt.
6)
Når bilisten ved siden af glemmer den blinde vinkel og trækker ind i ens
vognbane, kan man på MC bedre undgå uheld, fordi man ikke fylder så meget
i bredden, og derfor holder bedre afstand til klovnen.

Jeg anser det for at være mere sikkert at køre MC end bil på de
fortravlede Københavnske indfaldsveje i myldretiden, hvis man da kører med
hovedet placeret på skuldrene og ikke et eller andet andet sted på
kroppen.
Og så den helt store fordel: Man parkerer gratis næsten overalt i byen

Ulemper:
1) Det tager længere tid at komme i tøjet.
2) Når det er sne-/isglat er det ikke så sikkert længere (men stadig
rimeligt sjovt).

Mvh. Pein



Jes Vestervang (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 18-10-01 23:56

Pein wrote:
........................
> I Tyskland kan bilisterne
> faktisk også finde ud af det trick, men de kører også bedre end danskere
> generelt.
................
Gør de egentlig det? Jeg synes egentlig at man hører så meget forskelligt
:-/
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

bo thomsen (18-10-2001)
Kommentar
Fra : bo thomsen


Dato : 18-10-01 23:30

> > I Tyskland kan bilisterne
> > faktisk også finde ud af det trick, men de kører også bedre end danskere
> > generelt.
> ...............
> Gør de egentlig det? Jeg synes egentlig at man hører så meget forskelligt
> :-/

i dk er der mange meget jaloux mennesker, som bliver rigtigt pissed off
når mc'er udnytter at de kører mc, og derfor enda kan finde på at sætte
vores liv på spil. bare fordi at vi bestemt ikk må komme før på "arbejde"
end dem. på trods af at vores forbipassering ikk sætter dem ned i fart.
som fx en lastbil ville gøre.
bare se sverige... der skifter bilerne vognbane for at lade de hurtige
komme forbi - i dk skal de hurtigere køre uden om.
mvh
bo th



Allan Bojesen (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 19-10-01 06:00


> bare se sverige... der skifter bilerne vognbane for at lade de hurtige
> komme forbi - i dk skal de hurtigere køre uden om.
> mvh
> bo th

ja - eller indenom:-/

Allan Bojesen



bo thomsen (18-10-2001)
Kommentar
Fra : bo thomsen


Dato : 18-10-01 23:36

> >Enig i at der findes tossehoveder i begge lejre, men de sløve og
> >uopmærksomme førere opleves generelt blandt 4-hjulerne.
>
> Klart nok - især hvis man ser på antal piloter af hhv. det ene og det
> andet transportmiddel ;-/

man bliver automatisk mere "sløv/uopmærksom" når man sidder
"beskyttet" inde i en bil. og modtsat så skærpes ens trafik-"fornemmelse"
mere når man sidder udenfor og kan se ( og i A.majl. tilfælde mærke )
asfalten så tæt på.
- i en bil er man "bange" for at køre folk ned
- på mc er man "bange" for at blive kørt ned.
mvh
bo th



Tony Lorentzen (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 17-10-01 01:27

Ja jeg fik en bilist op i røven i går ... ren og skær uagtsomhed. De sidder
og sover bag rattet i stedet for at følge med i hvad der sker på vejbanen...

Hun var godt nok rystet - nok mest fordi hun sikkert havde forventet at få
en MC rocker-røvfuld(tm) )

Tony

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
news:3bcc8793$0$88329$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Fuck, fuck,fuck, fuck
> >
> > Så blev det "min tur"
>
> ARGH!
> Jeg blir simpelthen så HARM af at høre den slags historier! Synes der
kommer
> flere og flere af dem :(
> Ufatteligt som jeg synes bilister kører elendigt..
> Tror ikke der går en dag hvor jeg ikke kan ryste på hovedet af dem.
>
> --
>
> - RpR
> Moped Gallery.com - The World's biggest!
> http://www.mopedgallery.com
> FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
> ICQ: 19284098
> "4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
> --
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177606
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409282
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste