Tak skal I have. Jeg havde godt nok "frygtet" at jeg skulle have
pillet motoren ud og have den skilt af, men én gang skal jo være den første.
Jeg må hellere se om jeg kan få den trukket eller noget ud til mit
opbevaringssted. Det er bare skidt at det lige skulle ske at den splint røg
ind lige nu.
Er det jeres mening at hvis nu jeg er i besiddelse af en Haynes
rep.manual samt alle diagrammer over motoren og har bare lidt motorsnilde,
at det kan lade sig gøre at skille en Honda CB af?! Den skulle ikke være
sååå slem igen?!
Mvh. Martin (Hvis sæson lige er sluttet!
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in <9q53ab$2k0i$5
@news.cybercity.dk>:
>
>MaLLeSiTe <no@email.com> skrev i en
>news:3bc5b756$0$11602$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>>
>> Mit spørgsmål er så: Er der olieomløb inde i det hul, altså er det
>> en del af oliens vandring igennem motoren, eller er det bare et tomt
>hul
>> inde i topstykket. Det jeg tror og håber er, at der kun kommer olie
>ind fra
>> det lille hul hvor den der stang der driver omdrejningskablet kommer
>nede
>> fra cylinderen, men jeg vil bare være sikker?!
>
>Som allerede beskrevet af Jarnbak, så går tællermekanismen jo direkte
>ned på knastakslen => masser af oliegennemstrømning omkring hele den
>støbning hvori hullet er "boret"
>
>> ................................Jeg vil selvfølgelig ikke køre
>> på den hvis splinten ryger med rundt i systemet. Jeg skal have den
>> skilt af til vinter, så det kunne være godt hvis nu jeg kunne køre...
>
>Det bedste der kunne ske ville være at den "kom med rundt i systemet" og
>derved endte i bundkarret; men risikoen for at den undervejs kommer i
>klemme imellem knastkæde og tandhjul på vej igennem kam-tunnelen
>foreligger, ligesom at den kan komme i klemme overalt i
>ventil-vipparm-knast mekanikken =
>Selvfølgelig kan det også ske at den blot lægger sig stille og roligt i
>en krog; men det ér altså uhyggelige lyde og store rep.-summer at du
>satser med ved
>at køre videre
>
>--
>Armand.
>
>
>
>
>
>
>
>