/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
øv-av dumme 4 benet
Fra : Brian XJ


Dato : 10-10-01 23:09

Så kom min tur til at kigge lidt på asfalten.
Bilen kom fra højre, holdte og ventede fra en anden bil fra venstre (min
modkørende), da den var kørt forbi, begyndte bilisten at køre ud til/over
fortovet (kom dog ikke ud på vejen - det nåede jeg at se inden jeg lå helt
stille!)
Skader: blinklys glas, ridser, en skadet sidedæksel på motoren og en
fodhviler i højre side.
Mig selv; var sikkert heldig, for lidt hovedpine og en lidt øm skulder/arm
kan gøre det. Hastighed 40-50 km da det skete i byen! Men gud hvor det går
hurtigt. Det der er mest ærgerlig er, at hvis og hvis og hvis.... (bilen
kørte jo ikke ud foran mig!)



mvh
Brian
XJ600 87
1. hele sæson på mc !

PS er der nogen har har nogle stumper til sådan en (ok ok ok forkert sted at
spørge)
bljsoft@yahoo.com




 
 
bo (11-10-2001)
Kommentar
Fra : bo


Dato : 11-10-01 02:59

lige et opklarende spørgsmål ...
når du ikke ramte bilen, hvad var det så der skete?
bo v - vs750 intruder

"Brian XJ" <bljsoft@yahoo.com> wrote in message
news:hD3x7.440$TU1.7452@news.get2net.dk...
> Så kom min tur til at kigge lidt på asfalten.
> Bilen kom fra højre, holdte og ventede fra en anden bil fra venstre (min
> modkørende), da den var kørt forbi, begyndte bilisten at køre ud til/over
> fortovet (kom dog ikke ud på vejen - det nåede jeg at se inden jeg lå helt
> stille!)
> Skader: blinklys glas, ridser, en skadet sidedæksel på motoren og en
> fodhviler i højre side.
> Mig selv; var sikkert heldig, for lidt hovedpine og en lidt øm skulder/arm
> kan gøre det. Hastighed 40-50 km da det skete i byen! Men gud hvor det går
> hurtigt. Det der er mest ærgerlig er, at hvis og hvis og hvis.... (bilen
> kørte jo ikke ud foran mig!)
>
>
>
> mvh
> Brian
> XJ600 87
> 1. hele sæson på mc !
>
> PS er der nogen har har nogle stumper til sådan en (ok ok ok forkert sted
at
> spørge)
> bljsoft@yahoo.com
>
>
>



Niels S. (11-10-2001)
Kommentar
Fra : Niels S.


Dato : 11-10-01 06:59

bo skrev

> lige et opklarende spørgsmål ...
> når du ikke ramte bilen, hvad var det så der skete?

Lyder som en klasisk forhjulsblokering?

Æv sådan noget gør ondt
Men når det skulle være så var det da godt at der ikke skete mere med dig
selv, og at det var i den rigtige ende af sæsonen.

Go' bedring (begge 2)

--
Niels S.
VFR800FI
Medlem af VFR klub Danmark (www.vfr.dk)



Henrik Nielsen (11-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 11-10-01 08:52

Træls, godt der ikke skete jer noget alvorligt.

Hvis du bor i Jylland omkring Farsø, så findes der en Yamaha ophug. Jeg kan
sende adressen når jeg kommer hjem.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Lars Stokholm (11-10-2001)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 11-10-01 11:49

Ja, sådan noget er surt, men godt at der ikke skete dig mere.
Nu er det jo ikke altid at man kan tænke koldt i situationen, men jeg læste
en undersøgelse lavet af en Amerikansk MC sikkerhedsforening om det at man
har en tendens til at smide cyklen før man rammer bilen. De havde lavet
nogle beregninger og simulationer ud fra virkelige MC ulykker og de nævnte
en række eksempler. I et af dem var der 2 på MC'en da en lastbil kører ud
foran dem. Føreren siger bagefter at han valgte at smide cyklen i håb om at
bremse ned. Han ramte lastbilen med 45km/t, altså ubehageligt tæt på de
50km/t som man siger er den sikre død, og han kom da også slemt tilskade men
overlevede dog. Simuleringen viste at havde han valgt at bremse optimalt
helt til den bitre ende, og altså holdt sig på hjulene, havde han ramt
lastbilen med 10km/t, altså en noget mere "behagelig" hastighed.
Men som sagt, i situationen har man jo ikke ligefrem lang tid til at
overveje om man nu skal det ene eller det andet... Men det er da værd at
tænke over.

Lars
"Brian XJ" <bljsoft@yahoo.com> wrote in message
news:hD3x7.440$TU1.7452@news.get2net.dk...
> Så kom min tur til at kigge lidt på asfalten.
> Bilen kom fra højre, holdte og ventede fra en anden bil fra venstre (min
> modkørende), da den var kørt forbi, begyndte bilisten at køre ud til/over
> fortovet (kom dog ikke ud på vejen - det nåede jeg at se inden jeg lå helt
> stille!)
> Skader: blinklys glas, ridser, en skadet sidedæksel på motoren og en
> fodhviler i højre side.
> Mig selv; var sikkert heldig, for lidt hovedpine og en lidt øm skulder/arm
> kan gøre det. Hastighed 40-50 km da det skete i byen! Men gud hvor det går
> hurtigt. Det der er mest ærgerlig er, at hvis og hvis og hvis.... (bilen
> kørte jo ikke ud foran mig!)
>
>
>
> mvh
> Brian
> XJ600 87
> 1. hele sæson på mc !
>
> PS er der nogen har har nogle stumper til sådan en (ok ok ok forkert sted
at
> spørge)
> bljsoft@yahoo.com
>
>
>



Michael K.S. (11-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 11-10-01 12:09

On Thu, 11 Oct 2001 12:49:08 +0200, "Lars Stokholm"
<lars.stokholm@privat.tele.dk> wrote:

>Ja, sådan noget er surt, men godt at der ikke skete dig mere.

Jeps ethvert crash man kan gå fra......

>Nu er det jo ikke altid at man kan tænke koldt i situationen

Faktisk nærmere sjældent,man tænker ikke men handler reflektorisk og
det er netop problemet - det er der oftest ikke tid til,at tænke altså
.

> Føreren siger bagefter at han valgte at smide cyklen i håb om at
>bremse ned.

Det er udelukkende en efterrationalisering,man "vælger" _ikke_ at
smide sin cykel,men få vil indrømme at de er væltet p.g.a. en
suboptimal reaktion

>Han ramte lastbilen med 45km/t, altså ubehageligt tæt på de
>50km/t som man siger er den sikre død, og han kom da også slemt tilskade men
>overlevede dog. Simuleringen viste at havde han valgt at bremse optimalt
>helt til den bitre ende, og altså holdt sig på hjulene, havde han ramt
>lastbilen med 10km/t, altså en noget mere "behagelig" hastighed.

Det er fuldstændig korrekt at det altid vil være en fordel at bremse
hele vejen til impact,enten det eller forsøge at styre sig ud af
vanskelighederne. Problemet er bare som sagt at man handler
reflektorisk og forsøger en masse ting på en gang,både styre og tager
en hel håndfuld af bremsen istedet for progressiv bremsning med
gradvis vægtforskydning (og ingen styreinput) og sådan noget er dømt
til at gå galt....ikke noget at skamme sig over iøvrigt,fuldstændig
naturlig reaktion.Man kan træne til man bliver grøn i hovedet i
maksimal opbremsninger,alliwl _kan_ det gå i kluddermor den dag bilen
pludselig er der.Men det _er_ det eneste man kan gøre,at forsøge at
gøre hensigtmæssigt reaktion til en del af det reflektoriske
mønster.....

-M



>Men som sagt, i situationen har man jo ikke ligefrem lang tid til at
>overveje om man nu skal det ene eller det andet... Men det er da værd at
>tænke over.
>
>Lars
>"Brian XJ" <bljsoft@yahoo.com> wrote in message
>news:hD3x7.440$TU1.7452@news.get2net.dk...
>> Så kom min tur til at kigge lidt på asfalten.
>> Bilen kom fra højre, holdte og ventede fra en anden bil fra venstre (min
>> modkørende), da den var kørt forbi, begyndte bilisten at køre ud til/over
>> fortovet (kom dog ikke ud på vejen - det nåede jeg at se inden jeg lå helt
>> stille!)
>> Skader: blinklys glas, ridser, en skadet sidedæksel på motoren og en
>> fodhviler i højre side.
>> Mig selv; var sikkert heldig, for lidt hovedpine og en lidt øm skulder/arm
>> kan gøre det. Hastighed 40-50 km da det skete i byen! Men gud hvor det går
>> hurtigt. Det der er mest ærgerlig er, at hvis og hvis og hvis.... (bilen
>> kørte jo ikke ud foran mig!)
>>
>>
>>
>> mvh
>> Brian
>> XJ600 87
>> 1. hele sæson på mc !
>>
>> PS er der nogen har har nogle stumper til sådan en (ok ok ok forkert sted
>at
>> spørge)
>> bljsoft@yahoo.com
>>
>>
>>
>


Jes Vestervang (11-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-10-01 22:09

Michael K.S. wrote:


>>Nu er det jo ikke altid at man kan tænke koldt i situationen
>
Hæ, jeg kom netop til at tænke på Mads Lunds 'oplevelse' da gasspjældene
satte sig. Istedet for dødmandsknappen prøvede han at bremse de 160 hk,
eller hvad det nu er, med forbremsen... og ham kan man vel godt kalde
rutineret :-/
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Mads Lund (12-10-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 12-10-01 07:12

> Hæ, jeg kom netop til at tænke på Mads Lunds 'oplevelse' da gasspjældene
> satte sig. Istedet for dødmandsknappen prøvede han at bremse de 160 hk,
> eller hvad det nu er, med forbremsen... og ham kan man vel godt kalde
> rutineret :-/

Det der irritere en mest efter sådan et crash er at man gik i panik. Så
snart det sker, reagere man instinktivt, hvilkket betyder at reaktionerne
går lynhurtigt, men kommer fra rygraden nærmere end hjernen. Og nogle gange
er det godt og andre gange skidt.

Mads Lund
Ninja9RT



Jes Vestervang (13-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 13-10-01 01:56

Mads Lund wrote:

>> Hæ, jeg kom netop til at tænke på Mads Lunds 'oplevelse' da gasspjældene
>> satte sig. Istedet for dødmandsknappen prøvede han at bremse de 160 hk,
>> eller hvad det nu er, med forbremsen... og ham kan man vel godt kalde
>> rutineret :-/
>
> Det der irritere en mest efter sådan et crash er at man gik i panik. Så
> snart det sker, reagere man instinktivt, hvilkket betyder at reaktionerne
> går lynhurtigt, men kommer fra rygraden nærmere end hjernen. Og nogle
> gange er det godt og andre gange skidt.
>
Ja, og dødemandsknappen er jo en af de 'betjeningsmuligheder' som man jo
overhovedet ikke har indøvet, og derfor nok også let glemmer i tilfælde af
en nødsituation
Men hvad med koblingen, den tænkte du ikke på? Rpm-begrænserne skulle vel
nok tage det værste... Det er sgu nemt at være klog bagefter :-/
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Morten Dahl (12-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 12-10-01 08:23


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:vo15q9.cq.ln@127.0.0.1...
> Michael K.S. wrote:
>
>
> >>Nu er det jo ikke altid at man kan tænke koldt i situationen
> >
> Hæ, jeg kom netop til at tænke på Mads Lunds 'oplevelse' da gasspjældene
> satte sig. Istedet for dødmandsknappen prøvede han at bremse de 160 hk,
> eller hvad det nu er, med forbremsen... og ham kan man vel godt kalde
> rutineret :-/
> --


Øhh ja rutineret i det næste der skete, hvordan man Crasher rigtigt
spetakulært og overlevelse af samme stunt kunne mads lave et kursus om

-
Morten Dahl
- skal gerne bistå med emnet, "rundkørsler, hvilken vej er lettest"



Mads Lund (12-10-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 12-10-01 09:13

> Morten Dahl
> - skal gerne bistå med emnet, "rundkørsler, hvilken vej er lettest"

Lige igennem ?

Man skal bare passe på kantstenen.

Mads Lund



bo thomsen (12-10-2001)
Kommentar
Fra : bo thomsen


Dato : 12-10-01 15:23


> Lige igennem ?
den vej valgte jeg en nat sidste år på 4 hjul

> Man skal bare passe på kantstenen.
den overså jeg sammen med den 1 m
jordbunke der var i midten, de var igang
med at bygge lortet, og jeg var vist nok
lidt søvnig for sidste gang
man kan sige jeg fik en p-bøde
på 60 k kr. som forsikringen
heldigvis betalte de 55k af.

bo thomsen



Morten Dahl (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 19-10-01 09:59


"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse
news:mCxx7.31$4Z3.1436@news.get2net.dk...
> > Morten Dahl
> > - skal gerne bistå med emnet, "rundkørsler, hvilken vej er lettest"
>
> Lige igennem ?
>

Ja ved første tanke, men man skal IKKE gøre følgende..

1) Bruge en GSXR til denne forcering
2) og vælge du alligevel at bruge ovennævnte skal du IKKE ligge cyklen ned
på højre side først
3) har du også ignoreret punkt 2 vil du nok være i cirka denne situation, du
kommer kurende hen imod kanstenen og tænker den kommer til at gøre ondt, så
hjælper det ikke at sigte mod skiltet, det gør endnu mere ondt.

Det er både dyrt og ikke specielt tidsbesparende.

-
Morten Dahl




Brian XJ (11-10-2001)
Kommentar
Fra : Brian XJ


Dato : 11-10-01 20:48

Det regnede så vejen var jo lidt glat. Jeg så at bilen begyndte at trille,
jeg bremsede (blokerede forhjulet) begyndte at helle til venstre, (det er
altså micro sekunder der står som minde), hvad der så skete ved jeg ikke,
for jeg landede på højre side. Det var bestem ikke bevidst at jeg lagde
cyklen ned! Uerfaren.. sikkert, iverfald i sådan en situation!
Helbredet idag:
cyklen har det hverken bedre eller dårligere,
mig: Det gør sku ondt i hele mit skrov, som om man har fået 10 spring i en
T10'er! (dette er altså en rund faldskærm.)

Kan I nu køre ordentligt, hvis ikke at den er staldlet op.

mvh

en øm Brian som dog ikke har mødt Tyson.







bo thomsen (11-10-2001)
Kommentar
Fra : bo thomsen


Dato : 11-10-01 21:02


> en øm Brian som dog ikke har mødt Tyson.

nu har jeg heldigvis prøvet hverken det første eller sidste.
men det er sku lige før jeg hellere vil ligge ned på cyklen
end at møde tyson.
det er sikkert helt vildt at stå i ringen og være klar til
at møde ham men det er sikkert også alt jeg ville kunne huske
bagefter
bo thomen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177606
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409283
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste