On Wed, 10 Oct 2001 10:49:47 +0200, "peterl" <pvl@ioi.dk> wrote:
>Hvis man skulle falde for fristelsen og købe brugt i Tyskland, løber man tit
>ind i at motorcyklerne maksimalt har 100hk, selv for maskiner der herhjemme
>har mere.
>Er der tale om en neddrosling, eller hvordan er det begrænset. Er det noget
>man kan "fjerne" igen når man kommer hjem med herligheden???
Ja man kan altid fjerne droslingen,spørgsmålet er blot hvor besværligt
(læs dyrt) det bliver for det er meget variabelt.Min ex.- CBR600 var
droslet til 98 hk fra 100 (totalt til grin) og her var der kun tale om
en stykke vinkeljern på gaskablet og det tog ca. 5 min at fjerne
![Blink](images/smileys/wink.gif)
).For andre cykler er droslingen en noget mere alvorlig sag,hvor
tænding/karburator/udstødning/knastaksel/gearing kan være involveret
og så kan det godt blive en dyr affære.Nemmest er at finde en cykel
der ikke er droslet,men ellers er det beskrevet i cyklens
fahrzugsbrief hvori droslingen består.Man kan ofte tage en snak med
sælger og hvis han tilbyder at lev. uddroslet så kan man næsten med
sikkerhed gå ud fra at droslingen er en simpel sag,hvis ikke bør det
mane til forsigtighed.
-M