"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in message
news:h1ew7.17950$lk7.287412@news.get2net.dk...
>
> > Hvad gik så i stykker denne gang, materiel eller pilot?
>
> Ingen ting
![Blink](images/smileys/wink.gif)
Jeg kørte jo ret forsigtigt, for 14 dage er muligvis ikke
nok
> til at skuldren er helt på toppen.
>
> Men Per tog nogle af de dyre ture. Af de spørgsmål der står ubesvarede hen
> er bl.a. hvorfor jeg lod ham låne knallerten, men ok jeg ville jo gerne
lige
> prøve en tur for at teste hvor langt der er til jeg kan køre igen, og jeg
> kan ikke selv starte den i tiden, så han skulle jo lokkes lidt. Næste
> spørgsmål er hvorfor jeg så også lånte ham mit pæne crosstøj ? Fuck hvor
var
> det mudret bagefter, men det kan vel vaskes.
Tøjet er vasket og KX´eren overlevede. Husk nu jeg væltede kun den ene
gang
>
> Banen har ikke været brugt i lang tid, og stod under vand på de lave
steder.
> Da cyklen var blevet varm, lokkede vi Per ned ad en lang mudder/sten
skrænt
> som endte i et 1/2 m dybt mudder hul. Det gik meget godt første gang, og
han
> vendte og tog turen tilbage igennem mudderet og op ad skrænten uden de
store
> problemer. Men så lavede han den fatale fejl, at køre gennem højt græs,
hen
> over noget han trode var jævnt, men til alles store morskab var der gemt
en
> 1/2 meter dyb 5 m lang vandpyt i græsset
![Blink](images/smileys/wink.gif)
hold da kæft hvor så det godt
> ud. Men vi fik da bjerget både ham og cyklen. Og nu da han var våd, gik
det
> hele over i det stadie hvor ordet ligemeget er det mest brugte. Så
> mudderpølen og skrænten blev gentagne gange forceret med hanen i bund (og
vi
> snakker altså 65 2 takts heste), og det så ret imponerende ud med mudder i
3
> m højde omkring en brølende cykel.
Hvad der er knap så fedt er at køre forsigtigt ned ad skrænten ned i mod
mudderhullet hvor man forsøger at motorbremse i 1. gear samtidig med at man
bremser forsigtigt på bagbremsen. Og hvad sker der lige før man er nede og
klar til at give gas får man låst baghjulet, lortet springer i hold og man
holder nu ude i mudderhullet med en død motor. Der er så kun en ting at
gøre...ned med stængerne. Vandet står så højt at det når ind i støvlerne,
men hva´skidt.... de er så utætte at det hurtigt løber ud igen. Det var mine
udrangerede Frank Thomas støvler der blev misbrugt og den venstre støvle gik
helt i stykker så sålen fra svangen og frem ikke havde forbindelse med selve
støvlen. Forestil sig engang hvor meget en støvle der gaber vidt åben i
kørselsretningen gennem et mudret vandhul tager ind!!!!
Og tænk så på engang at det med at gå i stå midt ude i det mudrede vandhul
sker tre gange....Og sidste gang var det kæden der hoppede af og satte sig
fast!!! Hvor nemt er det lige at sætte kæden på igen når man holder der i
midten af det sorte hul og der ikke er nogen der sådan lige har lyst til at
gi´ en hånd med. Jeg måtte egenhændigt slæbe den op på tør grund og vriste
kæden fri og montere den igen. men sjovt...DET VAR DET!!!!!
> Far Lund kom også ud for at lege med, på en af hans offroadere. Han var
dog
> ikke så imponeret af at alt skulle være vådt, så han sneg sig uden om de
> dybe huller. Men vi fik ham da lokket til at køre op ad mudderskrænten på
> hans XL125 med blankt bagdæk. Men op kom den da. Det eneste problem var at
> han styrtede på en grusbakke, og fik en stor bule på det ene ben (gæt på
om
> min mor var tilfreds med at jeg kørte med et brækket kraveben, og min far
> kom humpende hjem
> Kawa'en lignede mest af alt noget militæret havde camufleret men den blev
> hurtig fin igen.
En tur i gennem det store rene vandhul fik da renset det værste af inden
den blev læsset op i traileren
> Mads Lund
> KX500 Mud monster
>
>
>
>