Kim Persson <5th@image.dk> skrev i en
news:3bbf12fa$0$259$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> [..............................Hvis man derimod kober den i sverige
> koster den 81.900 Svenske kroner, omregnet til dkk vil det sige 63.140
> dkk med en kurs pa 0,77
> Hvilket vil sige at man har sparet omkring 3000kr og de gode
> toldmyndigheder kan vel nappe tillagge den hojere afgifter end en
> dansk solgt mc.
Holddakæftja!
Jeg havde ikke bemærket at svenskekronen atter var helt dernede - Måske
noget temmelig øjeblikeligt p.g.a. Manhattan-balladen og at deres krone
(måske) ikke er lænket til Euroen!?
Men sagen er klar nok: Med den kurs er Sverige afgjort blevet et
net-indkøbscenter! Hvad med dækpriser m.m.m.???
> Grunden til alt dette, er fordi jeg lige sad og argede mig lidt over
> at Carl Andersen ikke importerer ZZR600, hvor jeg sa lige kom til at
tanke
> pa at man bare kunne hente en ny i sverige, hvor deres importprogram
er en
> hel del storre en vores.
Hvor stor er momsen derovre??
Import af nyt stuff i den prisklasse er stadig hæmmet af regler til
kompensation af momsforskellen landene imellem, hvoved at der skal
svares dansk moms (med efterfølgende svensk tilbagebetaling).
Er den svenske moms betragtelig lavere, skal man indkalkulere denne
forskel i sine vurderinger; imens at en næsten ens moms udglatter
problemet!
Omkring dansk indregistrering:
At købe en ny motorcykel, der ikke er solgt herhjemme i et par år, givet
T&S frie hænder til selv at fastsætte et prisniveau, som de beregner
afgiften af
Derved kan man ikke være sikker på at gøre en god handel på den måde
For brugte sager gør denne regel sig ikke gældende, hvorfor det måtte
være så meget desto fornuftigere og enklere at købe en let brugt model
til import + indregistrering
--
Armand.