|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Honda Reservedele - Fy for sat** Fra : Lasse Madsen |
Dato : 01-10-01 20:27 |
|
Hej alle sammen
Jeg vil gerne høre om jeg er blevet "snydt" af den lokale biks, jeg har en
Honda CB250RS fra 83' en fornem model :)
Jeg skulle bruge følgende til kaliberen:
Gummimanchet - honda best. nr: 45109-425-003 pris 96,50kr excl moms !
for et stykke gummi der har kostet 10øre at producere.
Gummi-?pakning? honda best. nr. 45215-533-004 pris 148,50kr excl moms !
DET ER KUN EN ALM. GUMMI RING ! ! !
Stifter - honda best. nr. 90683-GR1-003 - pris 20,- excl. moms ! STK !
Det er alt sammen til kaliberen men kan det virkelig passe at hondas
reservedele er så dyre for såmeget INGENTING !
Honda ( eller min forhandler ) burde skamme sig over at tage så mange penge
for sådan en smule !
Jeg havde også bestilt en bremsearm til min MC den kostede 300,- excl moms !
det er et ALM stykke metal !
Jeg vil gerne høre om det er helt ude i skoven med de priser, evt. hvor jeg
kan henvende mig og få delene billigere
m.v.h.
Lasse Madsen
| |
albert (01-10-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : albert |
Dato : 01-10-01 20:57 |
|
> Honda ( eller min forhandler ) burde skamme sig over at tage så mange
penge
> for sådan en smule !
>
Som Ex Suzuki og Yamaha ejer må jeg dog opmuntre dig og sige
at priserne på reservedele til min Honda CBR1000 er VÆSENTLIGT
lavere end til alle de andre mcere jeg har haft, så det KAN altså
blive være . . . . bare spørg 'prilla ejer
mvh Albert
| |
Thomas Makro (02-10-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 02-10-01 18:59 |
|
On Mon, 1 Oct 2001 21:56:43 +0200, "albert" <albert@albertsmc.dk>
wrote:
>Som Ex Suzuki og Yamaha ejer må jeg dog opmuntre dig og sige
>at priserne på reservedele til min Honda CBR1000 er VÆSENTLIGT
>lavere end til alle de andre mcere jeg har haft, så det KAN altså
>blive være . . . . bare spørg 'prilla ejer
Jeg har samme erfaring. Før Vifferen havde jeg en Suki, og der var
dyyyyre reservedele. Heldigvis fandt jeg ud af at man kunne handle i
udlandet
En tændspole kostede dengang 1000 kr i DK, i Tyskland gav jeg 436 kr.
Altså under halv pris...
--
M.v.h.
Thomas Makro
http://home.worldonline.dk/~pcmakro/
| |
Uffe Ibh Iversen (01-10-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Uffe Ibh Iversen |
Dato : 01-10-01 21:12 |
| | |
Buck (02-10-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Buck |
Dato : 02-10-01 18:11 |
|
siden hedder www.davidsilverspares.co.uk
de bor i england, og så er det jo toldfrit inden for EU
dem kan jeg også varmt anbefale.
Skriv en e-mail til sales@davidsilverspares.co.uk og spørg hvad stumperne
koster.
Dertil ligger du 17,5% moms og et beløb til fragt/porto. (De bruger UPS, så
du kan beregne prisen på www.ups.com hvis du ca. kender vægten).
--
/Buck
CB550F1 ´75
"Uffe Ibh Iversen" <Uffeibh@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:9pailp$ip$1@sunsite.dk...
> Hej
> Prøv evt. at skriv til www.davidsilverspares.com
>
> Uffe
>
>
| |
Hellfire (01-10-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hellfire |
Dato : 01-10-01 21:23 |
|
Ca. 400,- for en sikringsboks. Lidt plastic, lidt kobberklemmer, et par
ledninger og et multistik. Føj satan. Men det er jo reservedelene
producenterne lever af
Henrik
'zuki GSX250ES (Ex CB250RS '86 og '85)
"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote in message
news:9pag0v$2i5h$1@news.cybercity.dk...
> Hej alle sammen
>
> Jeg vil gerne høre om jeg er blevet "snydt" af den lokale biks, jeg har en
> Honda CB250RS fra 83' en fornem model :)
>
> Jeg skulle bruge følgende til kaliberen:
>
> Gummimanchet - honda best. nr: 45109-425-003 pris 96,50kr excl moms !
> for et stykke gummi der har kostet 10øre at producere.
>
> Gummi-?pakning? honda best. nr. 45215-533-004 pris 148,50kr excl moms !
> DET ER KUN EN ALM. GUMMI RING ! ! !
>
> Stifter - honda best. nr. 90683-GR1-003 - pris 20,- excl. moms ! STK !
>
> Det er alt sammen til kaliberen men kan det virkelig passe at hondas
> reservedele er så dyre for såmeget INGENTING !
>
> Honda ( eller min forhandler ) burde skamme sig over at tage så mange
penge
> for sådan en smule !
>
> Jeg havde også bestilt en bremsearm til min MC den kostede 300,- excl moms
!
> det er et ALM stykke metal !
>
> Jeg vil gerne høre om det er helt ude i skoven med de priser, evt. hvor
jeg
> kan henvende mig og få delene billigere
>
> m.v.h.
> Lasse Madsen
>
>
>
| |
Ib Jakobsen (01-10-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 01-10-01 22:54 |
|
Lasse Madsen wrote:
> Hej alle sammen
>
> Jeg vil gerne høre om jeg er blevet "snydt" af den lokale biks, jeg har en
> Honda CB250RS fra 83' en fornem model :)
>
> Jeg skulle bruge følgende til kaliberen:
>
> Gummimanchet - honda best. nr: 45109-425-003 pris 96,50kr excl moms !
> for et stykke gummi der har kostet 10øre at producere.
Og støbeformen har fabrikken sikkert fået foræret. Eller købt for en femmer.
>
>
> Gummi-?pakning? honda best. nr. 45215-533-004 pris 148,50kr excl moms !
> DET ER KUN EN ALM. GUMMI RING ! ! !
>
Jamen, så kan man da bare lave den selv.
>
> Jeg havde også bestilt en bremsearm til min MC den kostede 300,- excl moms !
> det er et ALM stykke metal !
Som bare lige er modificeret lidt. Sat en riflet plade på, bukket lidt i facon,
påsvejst en pasning til ophænget og forchromet. Det kan ikke koste ret meget:
>
> Jeg vil gerne høre om det er helt ude i skoven med de priser,
Efter mere end 20 år i den branche er der intet der kan forbavse mig.. Jo ,det
skulle lige være f.eks et styremodul til en airbag, kr.6500 plus moms.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen
NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn
| |
Jørgen Gerdorf (02-10-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jørgen Gerdorf |
Dato : 02-10-01 00:15 |
|
Prøv f.eks. hos udenlandske reservedelsforhandlere, måske på disse web-adresser:
http://www.allbikespares.co.uk/partslist.html
http://www.sayjes.dk/hondaframe.html
http://www.davidsilverspares.co.uk/
http://home3.ecore.net/classic-bikes/honda/honda_index.htm
Prøv også LOUIS i Tyskland, han har visse dele til CB250RS og priserne i
Tyskland er meget lavere end i Danmark og så har LOUIS en formidabel
postordreservice. http://www.louis.de
Endelig kunne du prøve og høre hvad priserne er hos Agusta Motor ApS,
Frederiksborgvej 222, 2400 København NV, Tlf. 39 67 82 31.
Venlig hilsen
Jørgen Gerdorf
DKW RT250/2 (1955)
Honda CB500T (1976)
Lasse Madsen wrote:
> Hej alle sammen
>
> Jeg vil gerne høre om jeg er blevet "snydt" af den lokale biks, jeg har en
> Honda CB250RS fra 83' en fornem model :)
>
> Jeg skulle bruge følgende til kaliberen:
>
> Gummimanchet - honda best. nr: 45109-425-003 pris 96,50kr excl moms !
> for et stykke gummi der har kostet 10øre at producere.
>
> Gummi-?pakning? honda best. nr. 45215-533-004 pris 148,50kr excl moms !
> DET ER KUN EN ALM. GUMMI RING ! ! !
>
> Stifter - honda best. nr. 90683-GR1-003 - pris 20,- excl. moms ! STK !
>
> Det er alt sammen til kaliberen men kan det virkelig passe at hondas
> reservedele er så dyre for såmeget INGENTING !
>
> Honda ( eller min forhandler ) burde skamme sig over at tage så mange penge
> for sådan en smule !
>
> Jeg havde også bestilt en bremsearm til min MC den kostede 300,- excl moms !
> det er et ALM stykke metal !
>
> Jeg vil gerne høre om det er helt ude i skoven med de priser, evt. hvor jeg
> kan henvende mig og få delene billigere
>
> m.v.h.
> Lasse Madsen
| |
Asger Steffensen (02-10-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 02-10-01 16:34 |
|
"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote in message
news:9pag0v$2i5h$1@news.cybercity.dk...
> Hej alle sammen
>
> Jeg vil gerne høre om jeg er blevet "snydt" af den lokale biks, jeg har en
> Honda CB250RS fra 83' en fornem model :)
>
> Jeg skulle bruge følgende til kaliberen:
>
> Gummimanchet - honda best. nr: 45109-425-003 pris 96,50kr excl moms !
> for et stykke gummi der har kostet 10øre at producere.
>
> Gummi-?pakning? honda best. nr. 45215-533-004 pris 148,50kr excl moms !
> DET ER KUN EN ALM. GUMMI RING ! ! !
>
> Stifter - honda best. nr. 90683-GR1-003 - pris 20,- excl. moms ! STK !
>
> Det er alt sammen til kaliberen men kan det virkelig passe at hondas
> reservedele er så dyre for såmeget INGENTING !
>
> Honda ( eller min forhandler ) burde skamme sig over at tage så mange
penge
> for sådan en smule !
>
> Jeg havde også bestilt en bremsearm til min MC den kostede 300,- excl moms
!
> det er et ALM stykke metal !
>
> Jeg vil gerne høre om det er helt ude i skoven med de priser, evt. hvor
jeg
> kan henvende mig og få delene billigere
>
Du er ikke blevet snydt (i hvert fald ikke direkte ![Glad](images/smileys/glad.gif) . Originale dele er
dyre, der er en god avance, for noget skal forhandlere jo tjene på.
Prøv at finde delene uoriginalt, det er oftest billigere. Kvaliteten følger
*som regel* prisen.
For nylig var jeg nødt til at købe originale gummiringe til min bagcaliber.
68,- ex. moms, jeg skulle bruge fire, du kunne da klare dig med en.
Til min gamle Yamaha som jeg ikke kunne få uoriginale dele til har jeg
betalt små 800,- kr for en toppakning (det er faktisk to pakninger), og 32
kr for ventilsegl (der skal bruges 8).
En knastkæde til den kostede ca. 1400,-
Ud over højere avance er MC-dele også dyrere sfa. styktallet de produceres
i. Der kører væsentlig færre CB250RS end der kører Fiat 127 (uden
sammenligning i øvrigt), derfor behøves færre reservedele, men
produktionsudstyret skal jo udvikles alligevel.
Mvh.
Asger
ZX-10
| |
Armand (02-10-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 02-10-01 20:34 |
|
Lasse Madsen <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en
news:9pag0v$2i5h$1@news.cybercity.dk...
>
> Jeg vil gerne høre om jeg er blevet "snydt" af den lokale biks, jeg
> har en Honda CB250RS fra 83' en fornem model :)
> Jeg skulle bruge følgende til kaliberen:
> Gummimanchet - honda best. nr: 45109-425-003 pris 96,50kr excl moms !
> for et stykke gummi der har kostet 10øre at producere.
> Gummi-?pakning? honda best. nr. 45215-533-004 pris 148,50kr excl moms
!
> DET ER KUN EN ALM. GUMMI RING ! ! !
Importørerne tager virkelig fat når det kommer til reservedele !!!
For hele motorbranchen (= også auto-) gælder det dog at gummi-stuff er
uhyrligt dyrt og det er jo især det der faldt dig for brystet.
Din eneste trøst må være at det ikke er en Aprilia at du har, for deres
reservedelspriser er helt ud i skoven (noget med 600 kr for et
bremsegreb til en af de racermodeller, som folk vitterligt kører RR på,
og derfor knækker et greb i ny og næ) =
--
Armand.
| |
mig (08-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : mig |
Dato : 08-06-02 11:10 |
|
Prøv eventuelt http://www.mc-butikken.dk/. Jeg har lige modtaget en kobling
fra dem, som jeg skal have skiftet i næste uge. Meget spændende om folks
nedgørende ord om uoriginale dele står mål. De originale plader kostede
1600, uoriginale : 361 !!!!!
"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse
news:9pag0v$2i5h$1@news.cybercity.dk...
> Hej alle sammen
>
> Jeg vil gerne høre om jeg er blevet "snydt" af den lokale biks, jeg har en
> Honda CB250RS fra 83' en fornem model :)
>
> Jeg skulle bruge følgende til kaliberen:
>
> Gummimanchet - honda best. nr: 45109-425-003 pris 96,50kr excl moms !
> for et stykke gummi der har kostet 10øre at producere.
>
> Gummi-?pakning? honda best. nr. 45215-533-004 pris 148,50kr excl moms !
> DET ER KUN EN ALM. GUMMI RING ! ! !
>
> Stifter - honda best. nr. 90683-GR1-003 - pris 20,- excl. moms ! STK !
>
> Det er alt sammen til kaliberen men kan det virkelig passe at hondas
> reservedele er så dyre for såmeget INGENTING !
>
> Honda ( eller min forhandler ) burde skamme sig over at tage så mange
penge
> for sådan en smule !
>
> Jeg havde også bestilt en bremsearm til min MC den kostede 300,- excl moms
!
> det er et ALM stykke metal !
>
> Jeg vil gerne høre om det er helt ude i skoven med de priser, evt. hvor
jeg
> kan henvende mig og få delene billigere
>
> m.v.h.
> Lasse Madsen
>
>
>
| |
Moller (08-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Moller |
Dato : 08-06-02 11:52 |
|
"mig" <mig@her.dk> wrote in message
news:3d01d841$0$696$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Prøv eventuelt http://www.mc-butikken.dk/. Jeg har lige modtaget en
kobling
> fra dem, som jeg skal have skiftet i næste uge. Meget spændende om folks
> nedgørende ord om uoriginale dele står mål. De originale plader kostede
> 1600, uoriginale : 361 !!!!!
Nu hendviser du til en Dansk forhandler, men har du tjekket prisen i
tyskland ??? loui og de andre gutter ???
Danske Reservedelspriser er sindsygt høje, i forhold til vores
nabolande, selv MZ og jawa dele kan med fordel købes i udlandet, selv om de
virker grinagtigt billige herhjemme i forhold til andre mærker.
VH
Lars Molnit,
P.S. Har lige bestil komplet sports Tun Udstødning til MZ'en pris, med
fragt og det hele + udskiftning af alle beslag 8-900Kr. slå den :)
Næste køb er nok en komplet cyll. med stempel og det hele med ekstra
skylle kanaler 2795Kr. i duskland... sprit ny :) og så gir den godt og vel
næsten 25% ekstra power :) hæhæ
| |
![](/images/tree/0.gif) Jacob Stegelmann (08-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jacob Stegelmann |
Dato : 08-06-02 12:02 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:adsnkk$gut$1@news.cybercity.dk...
> VH
> Lars Molnit,
> P.S. Har lige bestil komplet sports Tun Udstødning til MZ'en pris, med
> fragt og det hele + udskiftning af alle beslag 8-900Kr. slå den :)
>
> Næste køb er nok en komplet cyll. med stempel og det hele med
ekstra
> skylle kanaler 2795Kr. i duskland... sprit ny :) og så gir den godt og vel
> næsten 25% ekstra power :) hæhæ
Det er jo rene knallert priser!!!!
en (org) udstødning til min babygixxer skulle efter sigende koster 5500 kr
!!!!
--
Jacob -m. lappet udstødning
| |
![](/images/tree/0.gif) Jørgen Winther (08-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jørgen Winther |
Dato : 08-06-02 18:44 |
|
"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:adsnkk$gut$1@news.cybercity.dk...
> Næste køb er nok en komplet cyll. med stempel og det hele med
ekstra
> skylle kanaler 2795Kr. i duskland... sprit ny :) og så gir den godt og vel
> næsten 25% ekstra power :) hæhæ
Mon ikke du kunne finde en komplet MZ i god stand _med_ den ønskede cylinder
og det hele for omtrent samme pris? Det forekommer mig, at tyskerne har et
lidt andet forhold til gamle motorcykler, end vi i Danmark er nødt til at
have...
--
Jørgen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Moller (08-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Moller |
Dato : 08-06-02 23:35 |
|
"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> wrote in message
news:QnrM8.25740$N46.984286@news010.worldonline.dk...
>
> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> news:adsnkk$gut$1@news.cybercity.dk...
> > Næste køb er nok en komplet cyll. med stempel og det hele med
> ekstra
> > skylle kanaler 2795Kr. i duskland... sprit ny :) og så gir den godt og
vel
> > næsten 25% ekstra power :) hæhæ
>
> Mon ikke du kunne finde en komplet MZ i god stand _med_ den ønskede
cylinder
> og det hele for omtrent samme pris? Det forekommer mig, at tyskerne har et
> lidt andet forhold til gamle motorcykler, end vi i Danmark er nødt til at
> have...
Øh, herhjemme koster et lig af en MZ i 250ccm klassen mellem 3 og 8000
Kr... tror du så at der ville være en specielombygget spritny cyll + stempel
og det hele på, når de dele i sig selv koster 2795Kr.... jeg kan få en
komplet spritny alm. cyll. + stempel til det halve i tyskland... hos Rødmose
herhjemme kan du få en gammel lager oldsag cyll + stempel til omkring
2000-3000Kr...
Har tjekket de gamle brugte maskiner i tyskland, og nej, det kan ikke
betale sig at hive en hjem... pga. fragt osv.. + afgift, gør dem dyre end
hva de koster på det danske markede... fordelen ved at hente en brugt tysk
maskine, kan først betale sig, når der er meget at spare, sådan at transport
osv... ikke blir dyre. og skal der spares meget skal der være en høj brugt
pris herhjemme.
Grunden til at der så laves så mange tun dele nu til MZ'erne er pga. det
berømte MZrace kørsel, som foregår i UK, men jeg mener også det foregår
visse steder i tyskland også.
Men som lille regnestykke... så kan en råtunet MZ fås for disse beskedne
beløb.
1. stks. brugt MZ ETZ 250 eller 251 ca. 3-4000Kr..
+ Tun udstødning og det hele 8-900Kr.
+ tun cyll. osv... 3000Kr..
+ det løse til at sænke forgaflen og bagenden + 17" forhjul i stedet for
18"
for under 10.000Kr... har du en sjov lille MZ racer, som man kan tæske i
total smadder, og bare grine når noget går i stykker :)
hmmm, det dersens RD350 Read ventil + Boost porten,(det lille hul i
stemplet) ses på flere ombygget MZ'er... gad vide hvor meget det gir :)
VH
Lars Molnit
>
> --
> Jørgen
>
>
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jørgen Winther (09-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jørgen Winther |
Dato : 09-06-02 00:08 |
|
"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:adu0q5$8lm$1@news.cybercity.dk...
> Har tjekket de gamle brugte maskiner i tyskland, og nej, det kan ikke
> betale sig at hive en hjem... pga. fragt osv.. + afgift, gør dem dyre end
> hva de koster på det danske markede... fordelen ved at hente en brugt
tysk
> maskine, kan først betale sig, når der er meget at spare, sådan at
transport
> osv... ikke blir dyre. og skal der spares meget skal der være en høj
brugt
> pris herhjemme.
Sommetider giver de dem nærmest væk. Måske fordi "penge" stadig lyder som
noget værdifuldt i det gamle østtyskland - eller måskeaf ren nostalgi?
Men fragten kan stadig æde hele fortjenesten, det er klart - dog bliver
totalomkostningerne pr. stk. jo nok lidt mindre, hvis der importeres et
passende antal, herunder også gerne nogle, der ikke er synsklare. Er der
virkeligt ikke nogen af jer MZ-fanatikere, der arrangerer sådan noget?
> Grunden til at der så laves så mange tun dele nu til MZ'erne er pga.
det
> berømte MZrace kørsel, som foregår i UK, men jeg mener også det foregår
> visse steder i tyskland også.
Jeg synes at huske noget om et Velo Solex race engang... need I say more?
> Men som lille regnestykke... så kan en råtunet MZ fås for disse
beskedne
> beløb.
>
> 1. stks. brugt MZ ETZ 250 eller 251 ca. 3-4000Kr..
> + Tun udstødning og det hele 8-900Kr.
> + tun cyll. osv... 3000Kr..
> + det løse til at sænke forgaflen og bagenden + 17" forhjul i stedet
for
> 18"
>
> for under 10.000Kr... har du en sjov lille MZ racer, som man kan tæske
i
> total smadder, og bare grine når noget går i stykker :)
Det rene stockcar på to hjul. Men det er sikkert sjovt
> hmmm, det dersens RD350 Read ventil + Boost porten,(det lille hul i
> stemplet) ses på flere ombygget MZ'er... gad vide hvor meget det gir :)
Intet slår en dybfølt hobby
--
Jørgen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Charlie (09-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Charlie |
Dato : 09-06-02 10:11 |
|
I kan bare lade være med at køre japansk. De sælger deres motorcykler
billigt, men tager ved når man skal bruge stumper. Det gælder også biler.
Jeg blev træt af det for mange år siden og har ikke noget japansk mere.
Navne som Gasgas og KTM er gode at kende for offroad og gadecykler bliver
også lavet i Europa. Så er lejer og ligende også standart så de kan købes
engro.
Charlie
Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Y6wM8.27844$N46.998199@news010.worldonline.dk...
>
> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> news:adu0q5$8lm$1@news.cybercity.dk...
> > Har tjekket de gamle brugte maskiner i tyskland, og nej, det kan
ikke
> > betale sig at hive en hjem... pga. fragt osv.. + afgift, gør dem dyre
end
> > hva de koster på det danske markede... fordelen ved at hente en brugt
> tysk
> > maskine, kan først betale sig, når der er meget at spare, sådan at
> transport
> > osv... ikke blir dyre. og skal der spares meget skal der være en høj
> brugt
> > pris herhjemme.
>
> Sommetider giver de dem nærmest væk. Måske fordi "penge" stadig lyder som
> noget værdifuldt i det gamle østtyskland - eller måskeaf ren nostalgi?
>
> Men fragten kan stadig æde hele fortjenesten, det er klart - dog bliver
> totalomkostningerne pr. stk. jo nok lidt mindre, hvis der importeres et
> passende antal, herunder også gerne nogle, der ikke er synsklare. Er der
> virkeligt ikke nogen af jer MZ-fanatikere, der arrangerer sådan noget?
>
> > Grunden til at der så laves så mange tun dele nu til MZ'erne er pga.
> det
> > berømte MZrace kørsel, som foregår i UK, men jeg mener også det foregår
> > visse steder i tyskland også.
>
> Jeg synes at huske noget om et Velo Solex race engang... need I say more?
>
>
> > Men som lille regnestykke... så kan en råtunet MZ fås for disse
> beskedne
> > beløb.
> >
> > 1. stks. brugt MZ ETZ 250 eller 251 ca. 3-4000Kr..
> > + Tun udstødning og det hele 8-900Kr.
> > + tun cyll. osv... 3000Kr..
> > + det løse til at sænke forgaflen og bagenden + 17" forhjul i stedet
> for
> > 18"
> >
> > for under 10.000Kr... har du en sjov lille MZ racer, som man kan
tæske
> i
> > total smadder, og bare grine når noget går i stykker :)
>
> Det rene stockcar på to hjul. Men det er sikkert sjovt
>
> > hmmm, det dersens RD350 Read ventil + Boost porten,(det lille hul i
> > stemplet) ses på flere ombygget MZ'er... gad vide hvor meget det gir :)
>
> Intet slår en dybfølt hobby
>
> --
> Jørgen
>
>
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jes Vestervang (11-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 11-06-02 21:29 |
|
Charlie wrote:
> I kan bare lade være med at køre japansk. De sælger deres motorcykler
> billigt, men tager ved når man skal bruge stumper.
>
Det er nu ikke kun et japansk fænomen, bl.a. Aprilia er et godt eksempel
derpå, da de efter sigende har nogle ganske afskyelige reservedelspriser :-/
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600 - bruger ikke reservedele
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Claus Rittig (11-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 11-06-02 22:22 |
|
"Charlie" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3d031aa0$0$57510$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> I kan bare lade være med at køre japansk. De sælger deres motorcykler
> billigt, men tager ved når man skal bruge stumper. Det gælder også biler.
> Jeg blev træt af det for mange år siden og har ikke noget japansk mere.
> Navne som Gasgas og KTM er gode at kende for offroad og gadecykler bliver
> også lavet i Europa. Så er lejer og ligende også standart så de kan købes
> engro.
Jeps, japansk er simpelthen for træls, når man har prøvet noget bedre. Det
er som om mange japanske cykler er lavet for at visse dele _skal_ blive
slidt op med passende korte mellemrum, og så er forskellene fra model til
model (og nogle gange årgang til årgang) så irriterende tydeligt kun lavet
for at producenter af uoriginale dele ikke skal kunne få en forretning ud af
det.
Eksempel: Koyo er en af verdens største producenter af lejer. Ligesom SKF
laver de en helv...des masse standardlejer i ret god kvalitet. På min Kawa
KX250 sidder der nogle voldsomt underdimensionerede Koyo nålelejer i
bagdæmperens top og bund, det er de hårdest belastede lejer i
baghjulsophænget, og alligevel de mindste. Min særdeles servicevenlige
leje-leverandør har forsøgt at bestille lejerne ved Koyo, for nummeret kan
jo aflæses på de originale lejer - men nej, det er en "lukket produktion" og
lejet kan ikke købes. Nogle tilsvarende lejer fås ikke fra SKF og de andre
firmaer jeg har prøvet, jeg fandt nogle med samme mål, men nålene var for
klejne, og holdt slet ikke. Ialt er der lejer for ca. 650 kr. i
affjedringslink'et på Kawa'en, og de skal skiftes ca. en gang om året -
pånær top og bundleje, som skal skiftes for hver ca. 8-10 timers kørsel. Min
KTM har nu kørt 55 timer over tre en halv sæson, og der er ikke tegn på slid
i lejerne endnu. De er totalt servicefrie, og der er til bagafjedringen kun
2 lejer, fordi den er linkfri.
Min næste motocross racer bliver IKKE en Kawa!
Rittig
| |
|
|