Jan Vagle <bones@c2i.net> skrev i en news:3BB39A7A.F2A27856@c2i.net...
> Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> >
> > ..................................Så er spørgsmålene:
> > En diversion har "shims over bucket" ikke?
> > Hvilket værktøj skal bruges til at pille shimsne ud?
Ifald:
Jeg har oplevet at gevindene i topstykkets lejebukke, går til "rynke for
rynke" på de gamle ludtkølede Kawa'er.
Årsagen er at presset knastakslen fra ventilerne bliver for meget når
man under afskruning af lejebukkene nærmer sig gevindets slutning,
hvorved at bolten så at sige trækker den sidste "rynke" med hver gang
man afmonterer knastakslerne
Til imødekommelse af dete problem kan man investere i et antal lange
bolte uden "bryst" (d.v.s. at der er geveind på hele længden) og
udskifte lejeboltene én for en med disse påmonteret en løs møtrik til at
spænde lejebukken ned med når bolten er i bund.
Efter at alle bolte på én knastaksels lejebukke således er udskiftet,
kan man stille og roligt begynde at løsne alle møtrikkerne lidt af
gangen, og forudsat at boltene er købt lange nok (køb evt. gevind i
"metermål" og afskær efter behov) vil man kunne få knastakslen til at
ligge helt løst under lejebuk-overparterne, hvorefter boltene kan
udskrues uden risiko for topstykkets gevind og anvendes på den
overforliggende knastaksel.
Samme trick lønner sig til genmontagen - Ikke mindst hvis man står alene
med arbejdet!
--
Armand.
--
Armand.