/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
R1 vs cbr900rr
Fra : bo thomsen


Dato : 22-09-01 17:20

jeg prøvede cbr900rr 3 gange af ca. 10 min. jeg synes jeg sad godt både ved
bykørsel og når jeg kravlede sammen bag kåben. og den havde et godt bundtræk
i forhold til cbr600 og gsxR750 ( begge nye ).
dog føltes gsxr750 stærkere ved topfarten .
mvh.
bo thomsen
www.vfr.dk




 
 
bo thomsen (23-09-2001)
Kommentar
Fra : bo thomsen


Dato : 23-09-01 12:00

øhh jeg glemte vist noget
hvordan er R1 i forhold til cbr900rr??
det var det jeg godt ku tænke mig at vide
mvh
bo thomsen
www.vfr.dk




origo@earthling.net (23-09-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 23-09-01 12:41


"bo thomsen" <bbt@worldonline.dk> wrote in message
news:3badc024$0$246$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> øhh jeg glemte vist noget
> hvordan er R1 i forhold til cbr900rr??
Er det den nye eller gamle Blade du tenker på? Sammenligner man R1 med den
Blade som er på markedet i dag, så er det ikke den store forskjell over
8-9000rpm, men mellom 4-8000rpm, er forskjellen temmelig voldsom. Man skulle
ikke tro at de 70cc som R1 har ekstra i forhold til Bladen skulle ha så stor
betydning, men det er det.

Jeg lånte en '00 modell Blade på Ringen tidligere i år (video, Lap 148:
http://www.motorcycle-dk.com/en/multimedia/index.php?viewCat=3 ). Maskinen
var motormessig i samme tun som min R1'er, utrustet med en slipon, og intet
annet. Hvis jeg forsøkte på samme kjørestil som med R1'en, dvs ca. 5-6000rpm
midtveis i de litt snevre kurver, skjedde det meget lite på vei ut. Hvor
R1'en trekker direkte fra dette omdreiningsområdet, tøvet Bladen
betraktelig, og jeg ble nødt til å gire ned for å få fart på. Dermed ikke
sagt at Bladen er tam i mellomområdet, det er blot R1'en som overgår
samtlige sportmaskiner på presis dette punktet. Dette er dog ingen ubetinget
fordel, idet en meget varsom gasshånd er påkrevet når man vil kjøre sterkt.
Med R1'en skal det ikke voldsomt meget til før bakhjulet mister grepet,
Bladen er vesentlig snillere og enklere å kjøre sterkt på.

Hvis du med ditt spørsmålchadde den gamle Blade i tankene, altså modellen
fra '99 og eldre, så er den markant tammere. Faktisk er det kun i
mellomområdet hvor den skiller seg fra en ny CBR600. Hvis 600'en blir kjørt
på høye(re) omdreininger, kan den henge på den gamle Bladen både i
akselerasjon og topphastighet.

JS



bo thomsen (28-09-2001)
Kommentar
Fra : bo thomsen


Dato : 28-09-01 19:53


<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:9okhpj$jac$1@sunsite.dk...
>
> "bo thomsen" <bbt@worldonline.dk> wrote in message
> news:3badc024$0$246$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > øhh jeg glemte vist noget
> > hvordan er R1 i forhold til cbr900rr??
> Er det den nye eller gamle Blade du tenker på?
det er årg. 2000
>Sammenligner man R1 med den
> Blade som er på markedet i dag, så er det ikke den store forskjell over
> 8-9000rpm, men mellom 4-8000rpm, er forskjellen temmelig voldsom.
snip
> Bladen er vesentlig snillere og enklere å kjøre sterkt på.
jeg blev også meget overrasket over hvor nem den var at køre.
jeg har aldrig været på bane, kun kørt gaderæs. og det har kun været på
min 86 vfr750f. og den var utrolig nem at køre hurtig på.
jeg takker for din sammenligning
mvh
bo thomsen
www.vfr.dk




Gaarde (23-09-2001)
Kommentar
Fra : Gaarde


Dato : 23-09-01 20:29

Jeg har selv en R1 fra 2000, og har prøvet en 2001 Fireblade. I de høje
omdrejninger er dder vel egentlig ikke så meget forskel, men dog mener jeg
at R1'en virker til at have lidt mere power. I mellemomådet er der derimod
markant forskel. R1'en virker til at have meget mere rå power, man kan sige
at Bladen virker "lidt pæn" hvor R1'ens power kan virke lidt skræmmende -
hvis man ikke er vandt til den. Mht. til styring, virker Bladen lidt nemmere
(den styrer næsten selv gennem svinget), hvor R1'en kræver lidt tilvænding -
måske lige så meget tilvending til dosering men gashåndtaget på vej ud af
svingene).

Så vil du have rå power, så er det R1
Vil du have en letkørt MC som ikke kræver den store tilvænding, så må det
være Firebalde

Mogens
Y2K R1
"bo thomsen" <bbt@worldonline.dk> wrote in message
news:3badc024$0$246$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> øhh jeg glemte vist noget
> hvordan er R1 i forhold til cbr900rr??
> det var det jeg godt ku tænke mig at vide
> mvh
> bo thomsen
> www.vfr.dk
>
>
>



bo thomsen (28-09-2001)
Kommentar
Fra : bo thomsen


Dato : 28-09-01 19:56

> at Bladen virker "lidt pæn" hvor R1'ens power kan virke lidt skræmmende -
FEDT det er sku det jeg leder efter - nu skal der bare lige ligge en udb.
> Så vil du have rå power, så er det R1
så må det jo blive sådan en.
> Vil du have en letkørt MC som ikke kræver den store tilvænding, så må det
> være Firebalde
naa så er det jo ikk spændene
mvh
bo thomsen
www.vfr.dk




origo@earthling.net (28-09-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 28-09-01 19:59


"bo thomsen" <bbt@worldonline.dk> wrote in message
news:3bb4c744$0$51414$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> naa så er det jo ikk spændene
Sluder.

JS



Michael K.S. (28-09-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 28-09-01 20:21

On Fri, 28 Sep 2001 20:58:56 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>
>"bo thomsen" <bbt@worldonline.dk> wrote in message
>news:3bb4c744$0$51414$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>> naa så er det jo ikk spændene
>Sluder.

Jow deeeet...squid er vist ordet der ligger på tungen )

-M

bo thomsen (05-10-2001)
Kommentar
Fra : bo thomsen


Dato : 05-10-01 22:23

> >> naa så er det jo ikk spændene
> >Sluder.
det er forskelligt fra person til person hvad der gir et kick.

> Jow deeeet...squid er vist ordet der ligger på tungen )
hva pokker betyder det ( squid ) ??
mvh
Bo Thomsen
slet_bbt@worldonline.dk
www.vfr.dk



origo@earthling.net (05-10-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 05-10-01 22:25


"bo thomsen" <slet_bbt@worldonline.dk> wrote in message
news:9pl82n$hgp$1@sunsite.dk...

> det er forskelligt fra person til person hvad der gir et kick.
Jeps, men hvis man mener at en ny Blade ikke er nok, så er det feil
maskintype man har kikk på. Så er en "Bus" eller en Mads-tunet-scooter
løsningen.

> hva pokker betyder det ( squid ) ??
Det overlater jeg til Michael å forklare

JS



bo thomsen (06-10-2001)
Kommentar
Fra : bo thomsen


Dato : 06-10-01 07:45

> hvis man mener at en ny Blade ikke er nok, så er det feil
> maskintype man har kikk på. Så er en "Bus" eller en Mads-tunet-scooter
> løsningen.

en "bus" lyder også som en fed motorvejs maskine -
dog kun på strækninger under 300 km. pga. siddestilllingen.
men en ræser er jo bedre i svingene og den skal jo helst kunne det hele. for
mig skal der være en spændene faktor ved kørlsen - når det regner ( af
hensyn til friktionen ) så har jeg lige lært at stå ved siden af min vfr når
jeg kører
det var sku ret sjovt og spændene pga. risikoen for styrt.
ja, jeg ved godt at jeg nok styrter en dag, men indtil da så...
mvh
bo thomsen
www.vfr.dk
slet_bbt@worldonline.dk





Brian Olesen (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Brian Olesen


Dato : 05-10-01 23:46

Nu har jeg haft min 2000 blade i 1½ år, og jeg vil ikke lige frem kalde den
tam. Hvis du er til kanon gode styre egenskaber, så skal du vælge bladen.
Der findes heller ikke bedre bremser på markedet end dem der sidder på 2000
firebladen. Jeg har også prøvet R1 mange gange, og for mig at se er det
eneste plus en R1 har, er at den har et lidt bedre mellem område. Firebladen
styre/bremser
meget bedre end en R1. Den har også væsentlig bedre gear skift og finish.
Hvis du vil køre ræs, skal du jo heller ikke køre nede i mellem området.

Venlig Hilsen Brian,
der venter på den nye 2002 Fireblade.
"bo thomsen" <bbt@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:3bb4c744$0$51414$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > at Bladen virker "lidt pæn" hvor R1'ens power kan virke lidt
skræmmende -
> FEDT det er sku det jeg leder efter - nu skal der bare lige ligge en udb.
> > Så vil du have rå power, så er det R1
> så må det jo blive sådan en.
> > Vil du have en letkørt MC som ikke kræver den store tilvænding, så må
det
> > være Firebalde
> naa så er det jo ikk spændene
> mvh
> bo thomsen
> www.vfr.dk
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177606
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409283
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste