/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
En Yamaha XT350 fra midt firserne ?
Fra : Morten Juel


Dato : 22-09-01 15:20

Hejsa NG

Hehe nu da jeg i næste mdr, kommer til en god slat penge + en god
lønforhøjelse, så kan jeg tænke lidt i Offroad baner igen )
Hvad er meningerne om en midtfirser Yamaha XT350, den har 30hk i de 350ccm,
er det lykken eller hvad ? og kan den bruges til offroad, min ex Honda MTX
125R kogte jo over og gik i bund med fordæmperen osv !!
Eller skal man hellere tage en DT125R ??

Mvh
Morten



 
 
Claus Rittig (22-09-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 22-09-01 16:40

"Morten Juel" <MP@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:9oi6td$js6$1@sunsite.dk...
> Hejsa NG
>
> Hehe nu da jeg i næste mdr, kommer til en god slat penge + en god
> lønforhøjelse, så kan jeg tænke lidt i Offroad baner igen )
> Hvad er meningerne om en midtfirser Yamaha XT350, den har 30hk i de
350ccm,
> er det lykken eller hvad ? og kan den bruges til offroad, min ex Honda MTX
> 125R kogte jo over og gik i bund med fordæmperen osv !!
> Eller skal man hellere tage en DT125R ??

Det er et rigtig godt spørgsmål! Og det afhænger nok lidt af hvad du regner
med at bruge den til.
Snak evt. med Søren Lindholt, han har en af hver til salg, da han er ved at
drukne i fede cykler.

Rittig



Morten Juel (22-09-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 22-09-01 16:58

> Det er et rigtig godt spørgsmål! Og det afhænger nok lidt af hvad du
regner
> med at bruge den til.
Till offroad self jeg har jo min gadecykel til asfalt

> Snak evt. med Søren Lindholt, han har en af hver til salg, da han er ved
at
> drukne i fede cykler.
Oki har du en mail addy ??

Mvh
Morten




Pein (22-09-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 22-09-01 18:09

Morten Juel skrev ...

[Rittig]
>> Snak evt. med Søren Lindholt, han har en af hver til salg, da han er
>> ved at drukne i fede cykler.

>Oki har du en mail addy ??
>
Søren har jo skrevet en del her i gruppen, og der plejer at stå
lindholt@person.dk

Desuden kan jeg sige (uden at have prøvet en XT'er), at når terrænnet
bliver rigtigt kringlet og besværligt er jeg glad for min lille DT-R men
savner tit noget jævnt bundtræk.
Og nogle gange kører offrødderne en "ironman". Noget med tværs gennem
landet, ud til kysten, masser af km. sandkørsel og tværs gennem landet
igen. Jeg er ret træt af at jeg ikke kan være med på min DT-R fordi den
ikke kører langt nok på en tankfuld. Det gør en XT 350'er, men jeg tror
til gengæld en DT-R er bedre end en XT'er i endurosporten.

/Pein



Morten Juel (22-09-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 22-09-01 18:06

XT 350'er, men jeg tror
> til gengæld en DT-R er bedre end en XT'er i endurosporten.
hmm det er jo lige det, der er jo både plusser og minusser !

DT'eren har større fjeder vandring, og er 20kg lettere !! men til gengæld
har XT 4 takt og flere ccm !!.. argh hvad er der ellers i den prisklasse som
man skulle kigge efter ??

Mvh
Morten



Morten Juel (23-09-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 23-09-01 09:40

uhh der er også Suzuki's DR350 som er lidt lettere end Xt'eren og som har
samme CCm og HK



Claus Rittig (23-09-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 23-09-01 17:05

"Morten Juel" <MP@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:9ok7ah$jjg$1@sunsite.dk...
> uhh der er også Suzuki's DR350 som er lidt lettere end Xt'eren og som har
> samme CCm og HK

Godt observeret!

Generelt kan man sige, at en DT125R eller andre moderne små 2-taktere er
gode til en tur i skoven og til når det er kringlet og snæver, og også
rimelige til let race. Mellemklasse 4-takterne (250 - 400cc) har oftest
deres stærke sider på off-road ture, hvor man i længere tid skal køre med
jævn hastighed (grusveje, markveje) og er generelt gode til det samme som
DT125R, men de er tungere, og det gør at affjedringen ikke er helt på højde
med DT'ens, mens komfort-niveauet er lidt højere fordi 4-takt motoren er
mere "omgængelig".
Der er faktisk ikke den store forskel på de motorcykler, og derfor sagde jeg
at "det afhænger af hvad den skal bruges til". Er det primært til off-road
ture, lidt hverdagstransport og nogle gange længere ture, ville jeg vælge
4-takt. Er det race, grusgraven, skoven og så lidt off-road ture, så ville
jeg vælge DT'en.

Alle off-road motorcykler er et kompromis mellem komfort og ydelse, den
cykel der bare er skide god til det hele findes ikke. Du kan jo heller ikke
finde en gade-motorcykel som er perfekt til en ferietur til spanien, og race
på Jyllandsringen, vel? Men du kan finde mange forskellige kompromis'er der
kan lidt af begge dele, for vi har forskellige ønsker om hvor meget
"touring" skal vægtes ift. "performance".

Så kan der selvfølgelig være nogle cykler som simpelthen er bedre end
andre... Suzuki DR350 har jeg lige haft æren af at låne idag. Jeg havde helt
glemt hvor godt sådan en kører. Den er en 4-takter, og derfor lidt tung til
race, men affjedringen er dælme god, og den styrer kanon let, så den er
faktisk et fremragende kompromis hvis man nu gerne vil lidt af det hele.
Eneste kendte ulempe ved den cykel er at den motormæssigt ikke er kendt for
den mest fremragende holdbarhed. Cyklen var i mange år off-road folkets
foretrukne jern, men de er jo ikke helt nye længere. En rigtig god cykel
faktisk, som ganske vist gjorde mig meget våd idag, ved at sætte forhjulet
ned i en kæmpe vandpyt - jeg havde ellers løftet det. Fremragende off-road
køreegenskaber, men ikke verdens mest holdbare motor. Ved enhver specifik
model er der jo nogle stærke og svage sider, og DR350 har mange stærke sider
sammenlignet med de andre 4-takt mellemklasse off-roadere der er
tilgængelige i DK. En af de ulemper jeg lige kan komme i tanke om (fordi den
lige har drillet mig i eftermiddag) er at den har vacuumkarburator, og det
er usmart på off-roadere, fordi det tunge vacuum-spjæld gerne vil falde i
ved kørsel i store huller eller landinger efter hop - steder hvor man har
brug for fuldt træk på baghjulet. Det kan evt. løses ved at skifte til en
mekanisk karburator, men det er ikke alle der synes det er et reelt problem
i praksis.

Jeg var også ude at prøve Søren Lindholt's Yamaha WR200. Nørj, hvor er det
altså en fed cikel! Jeg savner min gamle WR. Jeg vil mene at den er en af de
bedste off-road cykler man kan købe i DK, den er ganske vist en lille
2-takter, og man skal køre på olieblandet bensin, men for hulen hvor er den
bare god til det hele. Desværre er der ikke mange af dem i landet, og de er
typisk ikke til salg ret tit.

Hvis man har mod på afgiftslotteriet kan man hente off-road cykler i
tyskland som ikke har kørt meget off-road, men som lige har et par år på
bagen, så de kommer ned i pris.

Rittig





Claus Rittig (23-09-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 23-09-01 17:08

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3bae079e$0$51414$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> > uhh der er også Suzuki's DR350 som er lidt lettere end Xt'eren og som
har
> > samme CCm og HK

Tjek iøvrigt også Yamaha TT350, den er lidt ligesom DR350 en rigtig god
terræncykel som (selvom den er 4-takt) ikke er alt for tung. Der er en til
salg i dk.marked.privat.motorcykel.

Rittig



Pein (23-09-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 23-09-01 17:29

Claus Rittig skrev ...
>
>Tjek iøvrigt også Yamaha TT350, den er lidt ligesom DR350 en rigtig god
>terræncykel som (selvom den er 4-takt) ikke er alt for tung. Der er en
til
>salg i dk.marked.privat.motorcykel.
>
Ja jeg prøvede Pers TT350'er på en tur i Sverige, og jeg kom _mærkbart_
hurtigere rundt i skoven end på min DT125R, og min første tanke var "sådan
een _må_ jeg have". Men nu har jeg altså sat mig for at lære at køre lille
2-takter, inden jeg skifter til noget andet.

Men ok, med en flytning og et jobskifte på vej, skifter jeg måske mening
igen. Den DT'er er nok lidt for lille til mine +90 kg.
--
Pein
(der ikke er sikker på hvad der skal køres på næste år)



Claus Rittig (23-09-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 23-09-01 20:52

"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse
news:D2or7.3128$sE.200547@news000.worldonline.dk...

> Men ok, med en flytning og et jobskifte på vej, skifter jeg måske mening
> igen. Den DT'er er nok lidt for lille til mine +90 kg.

Hvad?!?
Har du fået svar?

Nåmenaltså: TT350 er fremragende som off-roader, en af de få "rigtige"
terræn-cykler der er blevet importeret til DK, original-udstyret med plastic
tank og den slags. DENS største minus (alle cykler har minusser og plusser)
er nok 6v lysanlægget og så lidt at konstruktionen er ret bedaget, så den
styrer ikke nær så godt som DR350. Niels, du skal bruge cyklen til enduro,
og naturligvis er dens 350cc motor bedre til din vægt, men alt i alt er det
ikke sikkert den er MEGET bedre end din DT. Snak lige med Poul, som har kørt
en sæson enduro på TT350 før du handler, han har nogle markante meninger om
hvor man kan stoppe den cykel op. Som off-roader er den næsten fænomenal,
men som enduro... Der er sørme andre cykler som er bedre.

Rittig.




Pein (23-09-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 23-09-01 21:40

Claus Rittig skrev ...

>"Pein" skrev ...
>> Men ok, med en flytning og et jobskifte på vej, ...
>
>Hvad?!?
>Har du fået svar?
>
Jep. Så pas I nu bare på, og gå i skarp træning omkring sømblokken i
klubben. Most Wanted is back.
Hvis der samles nogle til torsdags-klubaftener i januar, så giver jeg
(mindst) en omgang.

Pein
(Og bare rolig Rittig. Jeg havde ikke tænkt mig at købe en TT350 til
enduro. Det bliver måske noget GasGas 300, men jeg har ikke opgivet tanken
om at prøve at indregistrere en Honda XR400R hvis jeg pludselig vælter mig
i penge)



Claus Rittig (24-09-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 24-09-01 06:52

"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse
news:3Jrr7.4691$t8.308241@news010.worldonline.dk...

> Most Wanted is back.
> Hvis der samles nogle til torsdags-klubaftener i januar, så giver jeg
> (mindst) en omgang.

Okay, vi render i træningslejr! Good to have you back, mate.

> (Og bare rolig Rittig. Jeg havde ikke tænkt mig at købe en TT350 til
> enduro. Det bliver måske noget GasGas 300, men jeg har ikke opgivet tanken
> om at prøve at indregistrere en Honda XR400R hvis jeg pludselig vælter mig
> i penge)

Begge cykler er enormt fede til enduro... Og enormt dyre.

Rittig
(med enormt dyr KTM)



Morten Juel (23-09-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 23-09-01 19:23

Lækkert altså en masse ros til DR350'eren
Ja TT350 er lidt mere offroad, men prisen er også en anden end hvad jeg er
villig til at ofre på en smadre cykel
Ok, så må jeg jo bare støve en DR350'er op et eller andet sted
1000 tak for ordene Rittig, og så for din idag prøvede oplevelse

Der er ingen tvivl i mit sind, jeg skal ud og køre offroad igen, såen er det
bare...

Mvh
Morten



Claus Rittig (23-09-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 23-09-01 20:54


"Morten Juel" <MP@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:9ol9h9$nnk$1@sunsite.dk...
> Lækkert altså en masse ros til DR350'eren
> Ja TT350 er lidt mere offroad, men prisen er også en anden end hvad jeg er
> villig til at ofre på en smadre cykel

Njah, der bør egentlig ikke være nogen væsentlig prisforskel på DR350 og
TT350, de bør koste ca. det samme. Vær opmærksom på TT'ens traditionelt
enduro-orienterede lysanlæg (dvs. stort set lige så effektivt som
nefa-lygter).

Rittig



Pein (23-09-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 23-09-01 21:24

Morten Juel skrev ...
>
>Der er ingen tvivl i mit sind, jeg skal ud og køre offroad igen, såen er
>det bare...
>
Good move (og her er det så at OE's stavekontrol siger "møve"), for du har
da talent for det, at dømme efter Sverigesturen.

Mvh. Pein



Morten Juel (23-09-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 23-09-01 21:56

> Good move (og her er det så at OE's stavekontrol siger "møve"), for du har
> da talent for det, at dømme efter Sverigesturen.
Ihh tak tak, hvem ved, måske kunne man finde på at køre med i bredde klassen
til næste år, men lad os nu se

Mvh
Morten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177606
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409283
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste