> Btw, Mads Lund, har du nogensinde _prøvet_ an Mille/Falco? Jeg har prøvet
> den begge, og F*** hvor de sparker r**. Millen henleder ens tanker på en
> racetrack, og falco'en er ganske fornøjelig at køre på
Jep, vores gode ven og sponsor NR sundby mc, havde en dynge 1000ccm prillere
på prøve, og de stod til fri afbenyttelse. Og jeg sprang fluks på ryggen af
en mille. Mille R havde Per nået at nuppe. Ud og trille, første oplevelse
var at motoren lød som en blikkasse med skruer i en vaskemaskine. Nå pyt,
motorer må gerne kunne høres, bare de kan arbejde. Afsted det gik, ud gennem
byen. I sidste T kryds måtte det gives gas, og 1. gear er jo gearet, som på
en middelstor svensk skovmaskine så der flipper cyklen jo nærmest bagover
med 20 kmt. Meget sjovt, men lidt ubrugeligt. Hurtigt op i 2. og så var det
slut med power wheelies, istedet mærker man det markante moment fra 3-5
komdr. ok tænker man ved sig selv, ikke så vildt som jeg har hørt det
omtalt, men den trækker da ok. Så kom de små sving, og der tager jeg hatten
af for cyklen, affjedring, hjulføring, stivhed og bremser er helt på toppen
(en blanding af 9'eren og RS'eren) så der følte jeg mig hurtigt hjemme. Så
kom vi til de lidt mere åbne veje, igen afsted i det møglave 1. op igennem
gearene og i 4. skulle den have lov at vise hvad motoren kan. Og så starter
man jo ved 2.000 hvor hele cyklen var ved at skille sig selv ad !! nå ved
3500 holder ruskeriet nogenluinde op og motoren begynder at arbejde. Ved ca
5.000 går det fint med trækket, men så er det også slut. det føles som
elastikken bliver meget slap jo længere man kommer op i omdrejningerne og
ved 8-9k føles den noget totalt tam (imho). Så da jeg afleverede den igen
var der ikke meget smil på læben. Men de dele som Aprilia ikke selv har
lavet (forgaffel, bremser og hjul) kunne jeg godt bruge, men motoren synes
jeg altså sucks. Jeg var ude og vende på en af de grå tingester med kun
ganske kort, da den gik lige så forfærdeligt i motoren, og så var resten
blot mere kedeligt end på millen.
Men hvis nu man kunne få skarpere knaster i så den kan holde momentet
længere op, så var det sikkert bedre. Men sådan 100% V2 entusiast bliver jeg
nok aldrig.
Mads Lund
Ninja9RT