/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Problemer efter stempelskift
Fra : Thorbjørn


Dato : 10-09-01 17:56

Hej.

Jeg har et problem med min maskine (TDR250), den har
netop gennemgået et stempelskift / stempelringskift
samt opboring. Alt dette pga. et brændt stempel. Pt.
er motoren kørt til efter forskrifterne og har siden
kørt 1500 km.

Problemet består i at maskinen før havde en højere
topfart samt virkede langt mere omdr. villig end nu.
Forskellen på speedometeret er 150 kontra 180 førhen.
Og motoren går helt død i sværen over 8K omdr. i 3.
til 6. gear og er mindre hidsig i 1. og 2. gear.

Der er ingen mislyde fra motoren, den trækker pænere
og mere effektfuldt op til ca 5k, hvorefter den
reagerer som nævnt ovenfor

YPVS monteringen er blevet efterset samt tændrør ved
reklamation.

Og der var ikke noget galt!

Har i nogen idéer til hvad der kunne være galt ? Og
kunne det være en tillukket YPVS ?

Jeg tror stadig det er en YPVS fejl. Det virker
groteskt at en maskine med brændt stempel kører
markant bedre end en nyrenoveret.

På forhånd tak .


--
Posted from [62.242.20.173]
via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

 
 
Brian Sørensen (10-09-2001)
Kommentar
Fra : Brian Sørensen


Dato : 10-09-01 19:46

Du kan jo nemt kontrollere YPVS'en ved at fjerne det lille dæksel i venstre
side, hvor kablerne går ind. Lån evt. en Haynes, der er kontrolen beskrevet.
Kablerne skal være strammet op, og du kan se om den bevæger sig, når du
gasser op.

/Brian
..... der lige chekkede sin i week-enden.
Thorbjørn <thorfisk@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:253df856a2ce8067f02e04326cbdfe30.24145@mygate.mailgate.org.
...
> Hej.
>
> Jeg har et problem med min maskine (TDR250), den har
> netop gennemgået et stempelskift / stempelringskift
> samt opboring. Alt dette pga. et brændt stempel. Pt.
> er motoren kørt til efter forskrifterne og har siden
> kørt 1500 km.
>
> Problemet består i at maskinen før havde en højere
> topfart samt virkede langt mere omdr. villig end nu.
> Forskellen på speedometeret er 150 kontra 180 førhen.
> Og motoren går helt død i sværen over 8K omdr. i 3.
> til 6. gear og er mindre hidsig i 1. og 2. gear.
>
> Der er ingen mislyde fra motoren, den trækker pænere
> og mere effektfuldt op til ca 5k, hvorefter den
> reagerer som nævnt ovenfor
>
> YPVS monteringen er blevet efterset samt tændrør ved
> reklamation.
>
> Og der var ikke noget galt!
>
> Har i nogen idéer til hvad der kunne være galt ? Og
> kunne det være en tillukket YPVS ?
>
> Jeg tror stadig det er en YPVS fejl. Det virker
> groteskt at en maskine med brændt stempel kører
> markant bedre end en nyrenoveret.
>
> På forhånd tak .
>
>
> --
> Posted from [62.242.20.173]
> via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG



Thomas Jensen (10-09-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 10-09-01 22:27

uden at skulle gøre mig al for klog, synes jeg det lyder som om, at
kompressionen ikke er iorden!
Kan der være for stor spille rum mellem stempel og cylinder ?


--
Mvh

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

"(De fleste) Motorcyklister er sgu mere fornuftige ! "
"Thorbjørn" <thorfisk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:253df856a2ce8067f02e04326cbdfe30.24145@mygate.mailgate.org...
> Hej.
>
> Jeg har et problem med min maskine (TDR250), den har
> netop gennemgået et stempelskift / stempelringskift
> samt opboring. Alt dette pga. et brændt stempel. Pt.
> er motoren kørt til efter forskrifterne og har siden
> kørt 1500 km.
>
> Problemet består i at maskinen før havde en højere
> topfart samt virkede langt mere omdr. villig end nu.
> Forskellen på speedometeret er 150 kontra 180 førhen.
> Og motoren går helt død i sværen over 8K omdr. i 3.
> til 6. gear og er mindre hidsig i 1. og 2. gear.
>
> Der er ingen mislyde fra motoren, den trækker pænere
> og mere effektfuldt op til ca 5k, hvorefter den
> reagerer som nævnt ovenfor
>
> YPVS monteringen er blevet efterset samt tændrør ved
> reklamation.
>
> Og der var ikke noget galt!
>
> Har i nogen idéer til hvad der kunne være galt ? Og
> kunne det være en tillukket YPVS ?
>
> Jeg tror stadig det er en YPVS fejl. Det virker
> groteskt at en maskine med brændt stempel kører
> markant bedre end en nyrenoveret.
>
> På forhånd tak .
>
>
> --
> Posted from [62.242.20.173]
> via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177606
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409283
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste