Peter H. Hasselbalch <phh@danbbs.dk> wrote
in message news:yq%m7.1069$lk7.42428@news.get2net.dk...
> Burde det ikke være sådan at al overskydende olie 'forsvinder' hen ad
vejen?
> Jeg ville ikke skylle filteret i diverse olie-fjernende midler. Jeg ville
> lade motoren køre - gerne med høje omdrejninger, for at 'suge filteret
> rent'.
Jeg havde indtil i dag kørt omkring 150+ km med motorvejs-hastighed,
dvs. omkring 6.000 omdr. Det havde ikke hjulpet på problemet, så jeg
tror ikke at få minutters høje omdr. kunne gøre mere.
> Fortæl endelig om udgangen på dette problem, da jeg på et tidspunkt selv
> skal rense mit K&N-filter.......
Jeg gav det her til aften en tur mere igennem hele møllen. Rensede igen
med filterrens. Denne gang var det ikke jord, der kom ud af filteret, men
klumper af filterolie. Efter en omgang tørring i guds fri natur (brug ikke
konens føn'er
![Blink](images/smileys/wink.gif)
var det tid for en ny omgang filterolie. Denne gang
forsøgte jeg mig først med en bagepensel købt til formålet. Dyppede den
i noget olie, som jeg havde sprayet ud i låget til dåsen. Det var ikke vejen
frem ! Man kan simpelthen ikke "male" olien på.
Næste forsøg havde bedre virkningsgrad. Hold filteret op i luften (udenfor)
og spray så i små "skud" mod filteret. Hvert skud skal fyres af som når
man klipper enkelt-skud af med en LMG, dvs. slip aftrækkeren næsten
før den er rørt. Efter omkring 20 pift var hele filteret rødt af olie, men
ikke
dryppende som sidst
Tørring igen i omkring en halv times tid og aftørring af området omkring
selve lamellerne, samt påsættelse igen. Starte starte.. og ingen underlige
lyde a la - host host jeg indånder det rene olie !
Kører den bedre ? hmmm, svært at sige, men det føles som om trækket
er mere jævnt op igennem registeret. Det kan dog også skyldes den luft
og temperatur vi har her i aften.
Carsten
CBR 600 F2 '94 med så godt som nyt K&N filter