Michael Bertelsen <msb@cowi.dk> skrev i en
news:3b9bfcf1$0$275$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvordan gør jeg i forbindelse med genopbygning af min skadede
> motorcykel?.... Stellet er knækket og skal skiftes, men hvad gør jeg
> så med registreringspapirenes stelnummer?
> Skal det være et nyt stel?
> Eventuelt dele fra udlandet?
Reperation, eller voldsommere: Genopbygning, er umiddelbart en sag for
dig selv. Dog må man ikke forny køretøjet betragteligt uden at der skal
genvurderes og efterbetales mer-afgift; men der er jo ingen der behøver
se hvor pludseligt du opbygger den, ligesom evt. dele fra en importeret
brugt(!) model sandsynligvis ikke hidrører under "renovering" (á nye
dele)
:-/
Stel ombytning skal ske med toldvæsenets mellemkomst, for overflytning
af nummeret til det nye stel - Og det skal være et nyt (reservedels-)
stel, uden numre islået fra fabrikken, hvorved et brugt stel fra
udlandet ikke vil blive accepteret
Men ellers er det en reservedel som alle andre, blot med T&S-islettet
ved ombytning!
Er det en halvgammel svend?
Måske det ligefrem kan svare sig at indregistrere en (den) importerede
model istedet, og bevare din egen til reservedels-cykel :-/
--
Armand.