|
| Billeder fra Powermeet Fra : Tomas Stæhr |
Dato : 28-08-01 08:19 |
|
Hej
Jeg synes lige jeg ville dele de par billeder jeg tog til Powermeet i
weekenden.
www.vipers.dk/powermeet/
----
Tomas Stæhr
Suzuki SV650S
Yamaha TDR125 (Til salg)
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (28-08-2001)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 28-08-01 08:53 |
|
Fede billeder. Og så var der lige en Duc 996 og selvfølgelig på grænseplader
pga. vores urimelige afgifter. Håber jeg selv en dag får råd til én.
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/
Fjern x i mailadr. ved svar på mail
| |
Løget (28-08-2001)
| Kommentar Fra : Løget |
Dato : 28-08-01 19:11 |
|
Rigtig fine billeder...Især billede nr. 12 er helt kanon )
Christian...(Gæt selv hvilken mc..)
| |
mobworld (28-08-2001)
| Kommentar Fra : mobworld |
Dato : 28-08-01 23:10 |
|
Jeg gætter på en Moto Morini Dart 400.
Er det skudt helt ved sifen af ???
/Morten
"Løget" <christian@trojborgvej.dk> wrote:
>Rigtig fine billeder...Især billede nr. 12 er helt kanon )
>
>Christian...(Gæt selv hvilken mc..)
>
>
>
>
| |
Løget (29-08-2001)
| Kommentar Fra : Løget |
Dato : 29-08-01 10:05 |
|
mobworld <mob@mobworld.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b8c165f.2198661@news.inet.tele.dk...
>
> Jeg gætter på en Moto Morini Dart 400.
>
> Er det skudt helt ved sifen af ???
..Desværre Morten... Morini´en kommer kun frem ved royale besøg i byen, samt
når man følges med andre Italiener-kørere... Eks. Cagiva 125 ccm.. )
Christian
| |
Tommy (29-08-2001)
| Kommentar Fra : Tommy |
Dato : 29-08-01 09:25 |
|
Ser den sådan ud fra siden? Har til nu kun set den som en prik i
spejlet.
Tommy, som ikke gider nøjes med disse nymodens nybegynder cykler (Banker
du mig i aften nu Christian )
"Løget" skriver:
> Rigtig fine billeder...Især billede nr. 12 er helt kanon )
>
> Christian...(Gæt selv hvilken mc..)
| |
Løget (29-08-2001)
| Kommentar Fra : Løget |
Dato : 29-08-01 10:08 |
|
> Ser den sådan ud fra siden? Har til nu kun set den som en prik i
> spejlet.
.......Bla bla bla. Du er en led fyr, er du klar over det Tommy??? Du har
vidst glemt dit daglige obligatoriske besøg på www.ledfyr.dk
> Tommy, som ikke gider nøjes med disse nymodens nybegynder cykler (Banker
> du mig i aften nu Christian )
..... Naah, det er synd for dine to tøser.... SÅ skal de bare lave endnu mere
derhjemme end nu...hvis de da kan det )
Og husk lige at man ikke dolker sine egne disciple... Pånær hvis man hedder
Judas...
Christian
(der ikke ved om det er Tommys skyld han nu kører Kawa...)
>
> "Løget" skriver:
>
> > Rigtig fine billeder...Især billede nr. 12 er helt kanon )
> >
> > Christian...(Gæt selv hvilken mc..)
>
| |
Armand (28-08-2001)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-08-01 23:18 |
|
Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
news:9mfire$b6n$1@sunsite.dk...
> Fede billeder. Og så var der lige en Duc 996 og selvfølgelig på
> grænseplader pga. vores urimelige afgifter. Håber jeg selv en dag får
> råd til én.
Det er efterhånden faldet mig for brystet, at trods alle er enige om at
mc'er er dyre og aaalt for højt beskattet, så generer det sjældent folk
at hænge for 10.000,- udstødning på længe inden at de originale potter
er brændt ud!
Dobbeltmoral?? :-/
--
Armand.
(der længe har brændt inde med sagen)
| |
Desilva (29-08-2001)
| Kommentar Fra : Desilva |
Dato : 29-08-01 04:16 |
|
> Det er efterhånden faldet mig for brystet, at trods alle er enige om at
> mc'er er dyre og aaalt for højt beskattet, så generer det sjældent folk
> at hænge for 10.000,- udstødning på længe inden at de originale potter
> er brændt ud!
>
> Dobbeltmoral?? :-/
Der er da så afgjort forskel på om man går ud og køber noget tilbehør til
ens mc og betale prisen for det, og på at man skal betale for tre cykler for
at få een, bare pga. afgifterne.
Så, nej det er ikke dobbeltmoral.. det er bare et spørgsmål om at betale
varens reelle pris (sådan circa) og at betale overpris pga afgifter.
| |
Armand (29-08-2001)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-08-01 16:19 |
|
Desilva <alamyx@softhome.net.nospam> skrev i en
news:3b8c5dfa$0$289$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Det er efterhånden faldet mig for brystet, at trods alle er enige om
> > at mc'er er dyre og aaalt for højt beskattet, så generer det
sjældent
> > folk at hænge for 10.000,- udstødning på længe inden at de originale
> > potter er brændt ud!
> > Dobbeltmoral?? :-/
> Der er da så afgjort forskel på om man går ud og køber noget tilbehør
> til ens mc og betale prisen for det, og på at man skal betale for tre
> cykler for at få een, bare pga. afgifterne.
> Så, nej det er ikke dobbeltmoral.. det er bare et spørgsmål om at
> betale varens reelle pris (sådan circa) og at betale overpris pga
afgifter.
Det er nu mere ynken over høje priser jeg ikke synes passer med folks
købelyst efter at den "alt for dyre model" ér købt!
Hvad med f.eks:
"Det er uretfærdigt at jeg bliver nødt til at nøjes med en R6, når en
R1'er koster det samme syd for grænsen" - Og kigger man på R6'eren er
der en masse carbon-stumper og et 10.000,- kr's udstødning monteret!
For at citere den svenske overlæge fra "Riget":
YNK, YNK, YNK!
--
Armand.
| |
Mikkel Christensen (30-08-2001)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 30-08-01 07:10 |
|
Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
<9mj1gq$25d4$10@news.cybercity.dk>...
> For at citere den svenske overlæge fra "Riget":
> YNK, YNK, YNK!
Damn straight! De skulle alle sammen tvinges til en sæson på en MZ
--
Mikkel
| |
mobworld (29-08-2001)
| Kommentar Fra : mobworld |
Dato : 29-08-01 08:04 |
|
On Wed, 29 Aug 2001 00:17:56 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
>Det er efterhånden faldet mig for brystet, at trods alle er enige om at
>mc'er er dyre og aaalt for højt beskattet, så generer det sjældent folk
>at hænge for 10.000,- udstødning på længe inden at de originale potter
>er brændt ud!
>
>Dobbeltmoral?? :-/
vrøvl, intet sammenhæng... du køber da også nye underbuxer selvom der
endnu ikke er hul i de gamle....
Det ku' jo være at der var nogen som skiftede fordi, den/de nye
potte(r) så bedre ud, havde federe lyd, mindre vægt, større
blæreeffekt, mere trafiksikker(!!!), er røde etc...
Der udover er prisen på et råbejern ikke påvirket af hvorvidt der er
betalt afgift eller ej. IMO, så er det et valg/prioritering folk
foretager.
At vi i DK så typisk betaler 20-40% mere end ex. i UK for
tilbehør/udstyr skyldtes vist nærmere højere DK moms samt større
konkurrence på tilbehørsmarkedet i UK.
/morten
| |
Lasse Lundberg (29-08-2001)
| Kommentar Fra : Lasse Lundberg |
Dato : 29-08-01 09:47 |
|
og der vel også nogen der skifter fordi forsikringen betaler !
da min lagde sig til den ene side pga HiAce...klemte den den ene potte 4500
ved forhandler
skjold ca 1500 kr
pris for complet cobra race sys med forrør og potte...6300 kr og så synes
jeg den er langt kønnere med den på.....
Lasse
CBR1000f & Karin & RS125
| |
Armand (29-08-2001)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-08-01 16:22 |
|
mobworld <mob@mobworld.dk> skrev i en
news:3b8c8f47.157671760@news.cybercity.dk...
> On Wed, 29 Aug 2001 00:17:56 +0200, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
> >
> > Det er efterhånden faldet mig for brystet, at trods alle er enige om
> > at mc'er er dyre og aaalt for højt beskattet, så generer det
sjældent
> > folkat hænge for 10.000,- udstødning på længe inden at de originale
> > potter er brændt ud! - Dobbeltmoral?? :-/
> vrøvl, intet sammenhæng... du køber da også nye underbuxer selvom der
> endnu ikke er hul i de gamle....
Jeg går da ikke og brokker mig over ikke at have råd til nogle Calvin
Klein'ere, for sidenhen at sende mine første af slagsen til skrædder for
ovenikøbet at få syet fartstriber på
> Det ku' jo være at der var nogen som skiftede fordi, den/de nye
> potte(r) så bedre ud, havde federe lyd, mindre vægt, større
> blæreeffekt, mere trafiksikker(!!!), er røde etc...
Oftest er de flestes modeller et fravalg, i sørgelig resigneren over at
topmodellen er for dyr.
Godt med carbon og et dyrt udstødning, kan være så dyrt at en stor del
af differencen er ved at være brugt alligevel :-/
> Der udover er prisen på et råbejern ikke påvirket af hvorvidt der er
> betalt afgift eller ej. IMO, så er det et valg/prioritering folk
> foretager.
Det er ikke en prøveplade-debat!
--
Armand.
| |
Steen S. Schmidt (29-08-2001)
| Kommentar Fra : Steen S. Schmidt |
Dato : 29-08-01 17:43 |
|
> Det ku' jo være at der var nogen som skiftede fordi, den/de nye
> potte(r) så bedre ud, havde federe lyd, mindre vægt, større
> blæreeffekt, mere trafiksikker(!!!), er røde etc...
IKKE større trafiksikkerhed! Du kan kun høre et råbejern bagfra - ikke
forfra hvor det er nyttigt.
Mvh
Steen
| |
Ken_T (29-08-2001)
| Kommentar Fra : Ken_T |
Dato : 29-08-01 20:02 |
|
> IKKE større trafiksikkerhed! Du kan kun høre et råbejern bagfra - ikke
> forfra hvor det er nyttigt.
>
Så mener du ikke at der er ekstra risiko for at politiet kan høre dig langt
tid før du kommer kørende, (med råbejern) og måske vælger at være parat med
deres laser når du suser forbi?
Jeg menter at huske at folk kunne høre mig et par kilometer eller 4 i
forvejen, med bundgas, på min tidligere FZR600 med larmepotte :)
--
Kenneth
ZX9R-C med org potte
"Setalth mode" ??
| |
Morten Dahl (30-08-2001)
| Kommentar Fra : Morten Dahl |
Dato : 30-08-01 06:18 |
|
"Ken_T" <ken_t@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:9mje6v$2t5m$1@news.cybercity.dk...
>
> Jeg menter at huske at folk kunne høre mig et par kilometer eller 4 i
> forvejen, med bundgas, på min tidligere FZR600 med larmepotte :)
>
Tjae jeg er lige kørt fra damedyret i kolding, hun skulle gå på arbejde, og
da jeg kører op af en stor indfaldsvej på den anden side af dalen, kunne hun
MEGET tydeligt høre at jeg gerne ville hjemad
Men Steen har nu også lidt ret, kommer du nok så stærkt på motorvej, er der
ikke en kæft der hører dig før du er forbi.
-
Morten Dahl
- PT. kørende på en tysker med rigtig råbe/balladepot
| |
Tommy (30-08-2001)
| Kommentar Fra : Tommy |
Dato : 30-08-01 09:04 |
|
Piver over priserne, aldrig i livet, lad dem bare blive endnu dyrere. Det
er nu engang sjovere at komme på et fint stykke mekanik der ikke findes
mange af, end komme anstigende på noget der går 30 på dusinet af.
Mærken man misundelsen? Har Armand ikke råd at investere? Skal staklen
fortsætte endnu et årti uden fartjern? Godt han har denne NG, det lugter jo
lidt af benzin
Omk, udstødning så er der flere ting der gør at de "fornuftige" investerer.
Hvis du vil omdanne en MC til noget bedre end det du nu engang kører på er
nedvejning den eneste rigtige vej frem. Netop her spiller udskift af udblæs
en stor rolle (-6.3kg på min).
Skal man også tune er en åben potte helt nødvendig.
Men sandt, totalt latterligt som mange udskifter potte for at få effekt på
en 100%std mc, for det får man ikke. Man får bare lov at bruge penge.
Tommy
Armand skriver:
> Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
> news:9mfire$b6n$1@sunsite.dk...
> > Fede billeder. Og så var der lige en Duc 996 og selvfølgelig på
> > grænseplader pga. vores urimelige afgifter. Håber jeg selv en dag får
> > råd til én.
>
> Det er efterhånden faldet mig for brystet, at trods alle er enige om at
> mc'er er dyre og aaalt for højt beskattet, så generer det sjældent folk
> at hænge for 10.000,- udstødning på længe inden at de originale potter
> er brændt ud!
>
> Dobbeltmoral?? :-/
>
> --
> Armand.
> (der længe har brændt inde med sagen)
| |
Morten Dahl (30-08-2001)
| Kommentar Fra : Morten Dahl |
Dato : 30-08-01 10:09 |
|
"Tommy" <p1000377@post.uni2.dk> skrev i en meddelelse
news:3B8DF35C.21207C48@post.uni2.dk...
> Piver over priserne, aldrig i livet, lad dem bare blive endnu dyrere. Det
> er nu engang sjovere at komme på et fint stykke mekanik der ikke findes
> mange af, end komme anstigende på noget der går 30 på dusinet af.
>
Man køber sku da for faen ikke cykkel efter at den skal have
misundelsesværdi, men efter at den er den cykkel man personlig syntes er den
fedeste og som passer bedst til ens kørestil/indstilling..
> Mærken man misundelsen? Har Armand ikke råd at investere? Skal staklen
> fortsætte endnu et årti uden fartjern? Godt han har denne NG, det lugter
jo
> lidt af benzin
Hey, det tangerer sku personligt hetz det der Tommy.
Det drejer sig sku da ikke om hvad man kører eller ikke kører på, ikke alle
har plads i budgettet til at smide over 100K efter noget legetøj som en MC
er for mig.
Og hvad denne NG angår, så ville det da være surt at undvære Armand´s
indlæg.
Manden er altid beredvillig hvis man står med et problem, og hans tekniske
indsigt/forklaringsevne er efter min mening mere misundelsesværdi end ham
gutten der for 4dage siden købte en DUC996SPS oppe ved KS-motor for derefter
at skrue DANSKE plader på den.
Ok helt ærligt så kan jeg da også godt mærke pisfornemmelsen når jeg kigger
på mit budget og ser at jeg bruger tæt ved 10Kkr. om måneden på køretøjer
uden at de har fået juice til kilometerne
>
> Omk, udstødning så er der flere ting der gør at de "fornuftige"
investerer.
> Hvis du vil omdanne en MC til noget bedre end det du nu engang kører på er
> nedvejning den eneste rigtige vej frem. Netop her spiller udskift af
udblæs
> en stor rolle (-6.3kg på min).
Her er vi fuldstændig enige, men det kim hentydede til er folks jamren over
hvor dyre MC er i dk, og at man ikke havde de ekstra 20K til modellen
større, men straks fyrer 10-12K efter et eller andet lir, som godtnok får
mcén til at virke lidt mere personlig, men helt ærligt hvor meget adskiller
en ZX9 med akropovic(det er IKKE din jeg hentyder til, den er imho personlig
og gennemført) sig fra resten af ZX9´rn til et træf.
>
> Skal man også tune er en åben potte helt nødvendig.
>
> Men sandt, totalt latterligt som mange udskifter potte for at få effekt på
> en 100%std mc, for det får man ikke. Man får bare lov at bruge penge.
Mange gør det jo af personoficeringsgrunde (svært ord)
Tag ikke dette som et surt opstød, men det er sku lidt sjovt at høre en gut
brokke sig over prisen på en 600 for så at købe lir for penge der kunne
have givet ham en 7½..
Morten Dahl
- Der skal igang med den store pop kur her til vinter..
| |
Tommy (30-08-2001)
| Kommentar Fra : Tommy |
Dato : 30-08-01 10:58 |
|
>
Hør nu lige her! Som skolelæren ville have sagt...
Det er da barske fakta, specielt motorcykelister imellem, at alle og enhver,
stolt og glad, præsenterer deres MC. Noget som ej ville være det samme hvis man
havde set 100 tilsvarende motorcykler selvsamme dag.
Motorcykler viser i Danmark, i den grad, ejeren frem. Her i landet er det jo
langt mere livsstil end transport.
Det er nu engang sådan med livsstil at, hvis alle har den samme, så er det
pludselig mode. (Noget som MC´ismen har nærmet sig de seneste år) Når det bliver
mode finder de oprørske på en ny livsstil for at undgå moden. Sådan har det
altid været i Danevang.
Bare sådan for sjov, hvordan tror du det ville være hvis alle i DK kørte MC?
Ville man hilse? Nej.
Ville der være træf? Nej.
Ville det være noget man talte om i det daglige? Nej. (Briantyperne måske, de
gør det jo også om biler)
Etc.
Altså, lad os da endelig forblive en minoritet. Det er jo det som gør os til det
vi er idag.
Tommy
>
>
> Man køber sku da for faen ikke cykkel efter at den skal have
> misundelsesværdi, men efter at den er den cykkel man personlig syntes er den
> fedeste og som passer bedst til ens kørestil/indstilling..
| |
Claus Rittig (30-08-2001)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 30-08-01 15:54 |
|
"Tommy" <p1000377@post.uni2.dk> skrev i en meddelelse
news:3B8E0E14.251EA591@post.uni2.dk...
> Hør nu lige her! Som skolelæren ville have sagt...
Du er ikke skolelærer, vel?
> Det er da barske fakta, specielt motorcykelister imellem, at alle og
enhver,
> stolt og glad, præsenterer deres MC. Noget som ej ville være det samme
hvis man
> havde set 100 tilsvarende motorcykler selvsamme dag.
Nogle af dine udtalelser Tommy, fx. ovenstående og:
> Piver over priserne, aldrig i livet, lad dem bare blive endnu dyrere. Det
> er nu engang sjovere at komme på et fint stykke mekanik der ikke findes
> mange af, end komme anstigende på noget der går 30 på dusinet af.
- og flere af dine tidligere indlæg i andre tråde tyder på at du har et
meget stort behov for at hævde dig og gøre opmærksom på dig selv, noget som
en begynderbog i psykologi vil kunne fortælle dig ofte er et symptom på lavt
selvværd eller lav selvtillid.
Det jeg lige har skrevet _kunne_ opfattes som et personligt angreb. Sådan er
det nu ikke ment, så bliv nu ikke fornærmet, det er ment som en konstruktiv
kritik: Med et personligt angreb som det du lige lavede på en af denne
gruppes mest værdifulde bidragydere opnår du nok ikke stort andet end at
blive opfattet som en opmærksomhedskrævende forkælet unge. Det er ikke det
du er ude efter, og derfor bør du tænke over - ikke kun hvilket budskab du
vil have ud - men også hvordan det budskab vil blive modtaget.
Der er en grund til at politikere taler så dræbende kedeligt som de gør: den
måde at udtrykke sig på sikrer at flest mulige mennesker modtager deres
budskab uden at blive personligt berørt af det!
Eksempel: Du synes sikkert din motorcykel er den fedeste i verden (eller
ihvertfald i danmark). Hvis du skriver: "Min mc er den fedeste i DK" har du
givet udtryk for hvad du føler - og samtidig efterladt en masse mennesker
med en fornemmelse af at være blevet nedgjort (JEG synes fx. også at min mc
er den fedeste i verden, ihvertfald federe end din). Dine læsere modtager
altså ikke dit budskab, de synes ikke at din motorcykel er specielt meget
federe end før de læste dit indlæg. Skriver du istedet "Jeg har gjort sådan
og sådan ved den, fået lavet det og det, og nu har den X heste og X moment
og vejer X kg. Nu kan den bla bla bla..." kan folk selv danne sig et
indtryk, og måske synes de så at din mc er fed.
Sikke en smøre.
Nu til sagen:
> Omk, udstødning så er der flere ting der gør at de "fornuftige"
investerer.
> Hvis du vil omdanne en MC til noget bedre end det du nu engang kører på er
> nedvejning den eneste rigtige vej frem. Netop her spiller udskift af
udblæs
> en stor rolle (-6.3kg på min).
> Men sandt, totalt latterligt som mange udskifter potte for at få effekt på
> en 100%std mc, for det får man ikke. Man får bare lov at bruge penge.
De to udsagn harmonerer ikke rigtig, gør de? Std. cyklen bliver jo stadig
lettere af en uoriginal udstødning?
> Skal man også tune er en åben potte helt nødvendig.
Og samtidig bringer man motorcyklismen et skridt nærmere forbud mod
uoriginale dele, noget der er en pestilens i Tyskland, og som vi kun undgår
herhjemme hvis VI ALLE tænker alvorligt over hvor meget larm vores
motorcykler laver.
> Motorcykler viser i Danmark, i den grad, ejeren frem. Her i landet er det
jo
> langt mere livsstil end transport.
Mnjah, nu er vi jo nogen for hvem det at blive "vist frem" ikke er så
vigtigt, derfor tjener motorcyklen et andet formål. Jeg kører fx. GS500, og
dem er der mange af i trafikbilledet, men det gør ikke min glæde over
motorcyklen mindre! Og det betyder at brugte reservedele er utrolig lette at
finde, så min hobby bliver lidt billigere.
> Det er nu engang sådan med livsstil at, hvis alle har den samme, så er det
> pludselig mode. (Noget som MC´ismen har nærmet sig de seneste år) Når det
bliver
> mode finder de oprørske på en ny livsstil for at undgå moden. Sådan har
det
> altid været i Danevang.
Hvad prøver du at sige? At Armand er oprørsk fordi han fravælger
motorcyklen? Eller hvad?
> Bare sådan for sjov, hvordan tror du det ville være hvis alle i DK kørte
MC?
Langt lettere! Ingen lyskryds ville nægte at skifte til grønt før der kom en
bil til at trykke kontakten ned. Blå cykelstier ville være væk. Brønddæksler
ville være asfaltbelagt. Afgiftssystemet ville være ændret. Osv. osv.
> Ville man hilse? Nej.
Måske ville man hilse efter andre regler?
> Ville der være træf? Nej.
Ork jo, og der ville nok også være flere træf at vælge imellem.
> Ville det være noget man talte om i det daglige? Nej. (Briantyperne
måske, de
> gør det jo også om biler)
Sig mig, hører du aldrig bilisterne på din arbejdsplads diskutere biler?
Så må din arbejdsplads være markant anderledes end min.
> Altså, lad os da endelig forblive en minoritet. Det er jo det som gør os
til det
> vi er idag.
DEN holdning deler jeg SLET ikke.
Jeg er lige kommet hjem fra ferie i Østrig. Vi boede i en by der hed
Obertraun ved Halstätter see hvor motorcykelkørsel var forbudt fra kl. 22
til kl. 6. Hvordan tror du det ville se ud hvis motorcyklister ikke var en
minoritet?
Rittig
| |
Tommy (30-08-2001)
| Kommentar Fra : Tommy |
Dato : 30-08-01 23:45 |
|
Claus jeg skriver her i gruppen meget mindre end du, uden at forklare hvad der
nu er faldet fra stammen... etc.... Måske trist.
Skal forklare hvad jeg mener, mandag, hvis du kan vente så længe.
Bliver nu nød til at følge resten af banditterne (Gæster fra det underlige
udland) et par dage.
Tommy (Som nok syntes Rittig´s historier ligner, læs nu om mig, ret muntre
annekdoter)
ps. Husk, undertegnede skriver max. 5-10 replay/md, hvor det skønnes nødvendigt,
og ikke 100+.
Tommy
Claus Rittig skriver:
> "Tommy" <p1000377@post.uni2.dk> skrev i en meddelelse
> news:3B8E0E14.251EA591@post.uni2.dk...
>
> > Hør nu lige her! Som skolelæren ville have sagt...
>
> Du er ikke skolelærer, vel?
>
> > Det er da barske fakta, specielt motorcykelister imellem, at alle og
> enhver,
> > stolt og glad, præsenterer deres MC. Noget som ej ville være det samme
> hvis man
> > havde set 100 tilsvarende motorcykler selvsamme dag.
>
> Nogle af dine udtalelser Tommy, fx. ovenstående og:
>
> > Piver over priserne, aldrig i livet, lad dem bare blive endnu dyrere. Det
> > er nu engang sjovere at komme på et fint stykke mekanik der ikke findes
> > mange af, end komme anstigende på noget der går 30 på dusinet af.
>
> - og flere af dine tidligere indlæg i andre tråde tyder på at du har et
> meget stort behov for at hævde dig og gøre opmærksom på dig selv, noget som
> en begynderbog i psykologi vil kunne fortælle dig ofte er et symptom på lavt
> selvværd eller lav selvtillid.
> Det jeg lige har skrevet _kunne_ opfattes som et personligt angreb. Sådan er
> det nu ikke ment, så bliv nu ikke fornærmet, det er ment som en konstruktiv
> kritik: Med et personligt angreb som det du lige lavede på en af denne
> gruppes mest værdifulde bidragydere opnår du nok ikke stort andet end at
> blive opfattet som en opmærksomhedskrævende forkælet unge. Det er ikke det
> du er ude efter, og derfor bør du tænke over - ikke kun hvilket budskab du
> vil have ud - men også hvordan det budskab vil blive modtaget.
> Der er en grund til at politikere taler så dræbende kedeligt som de gør: den
> måde at udtrykke sig på sikrer at flest mulige mennesker modtager deres
> budskab uden at blive personligt berørt af det!
>
> Eksempel: Du synes sikkert din motorcykel er den fedeste i verden (eller
> ihvertfald i danmark). Hvis du skriver: "Min mc er den fedeste i DK" har du
> givet udtryk for hvad du føler - og samtidig efterladt en masse mennesker
> med en fornemmelse af at være blevet nedgjort (JEG synes fx. også at min mc
> er den fedeste i verden, ihvertfald federe end din). Dine læsere modtager
> altså ikke dit budskab, de synes ikke at din motorcykel er specielt meget
> federe end før de læste dit indlæg. Skriver du istedet "Jeg har gjort sådan
> og sådan ved den, fået lavet det og det, og nu har den X heste og X moment
> og vejer X kg. Nu kan den bla bla bla..." kan folk selv danne sig et
> indtryk, og måske synes de så at din mc er fed.
>
> Sikke en smøre.
>
> Nu til sagen:
>
> > Omk, udstødning så er der flere ting der gør at de "fornuftige"
> investerer.
> > Hvis du vil omdanne en MC til noget bedre end det du nu engang kører på er
> > nedvejning den eneste rigtige vej frem. Netop her spiller udskift af
> udblæs
> > en stor rolle (-6.3kg på min).
>
> > Men sandt, totalt latterligt som mange udskifter potte for at få effekt på
> > en 100%std mc, for det får man ikke. Man får bare lov at bruge penge.
>
> De to udsagn harmonerer ikke rigtig, gør de? Std. cyklen bliver jo stadig
> lettere af en uoriginal udstødning?
>
> > Skal man også tune er en åben potte helt nødvendig.
>
> Og samtidig bringer man motorcyklismen et skridt nærmere forbud mod
> uoriginale dele, noget der er en pestilens i Tyskland, og som vi kun undgår
> herhjemme hvis VI ALLE tænker alvorligt over hvor meget larm vores
> motorcykler laver.
>
> > Motorcykler viser i Danmark, i den grad, ejeren frem. Her i landet er det
> jo
> > langt mere livsstil end transport.
>
> Mnjah, nu er vi jo nogen for hvem det at blive "vist frem" ikke er så
> vigtigt, derfor tjener motorcyklen et andet formål. Jeg kører fx. GS500, og
> dem er der mange af i trafikbilledet, men det gør ikke min glæde over
> motorcyklen mindre! Og det betyder at brugte reservedele er utrolig lette at
> finde, så min hobby bliver lidt billigere.
>
> > Det er nu engang sådan med livsstil at, hvis alle har den samme, så er det
> > pludselig mode. (Noget som MC´ismen har nærmet sig de seneste år) Når det
> bliver
> > mode finder de oprørske på en ny livsstil for at undgå moden. Sådan har
> det
> > altid været i Danevang.
>
> Hvad prøver du at sige? At Armand er oprørsk fordi han fravælger
> motorcyklen? Eller hvad?
>
> > Bare sådan for sjov, hvordan tror du det ville være hvis alle i DK kørte
> MC?
>
> Langt lettere! Ingen lyskryds ville nægte at skifte til grønt før der kom en
> bil til at trykke kontakten ned. Blå cykelstier ville være væk. Brønddæksler
> ville være asfaltbelagt. Afgiftssystemet ville være ændret. Osv. osv.
>
> > Ville man hilse? Nej.
>
> Måske ville man hilse efter andre regler?
>
> > Ville der være træf? Nej.
>
> Ork jo, og der ville nok også være flere træf at vælge imellem.
>
> > Ville det være noget man talte om i det daglige? Nej. (Briantyperne
> måske, de
> > gør det jo også om biler)
>
> Sig mig, hører du aldrig bilisterne på din arbejdsplads diskutere biler?
> Så må din arbejdsplads være markant anderledes end min.
>
> > Altså, lad os da endelig forblive en minoritet. Det er jo det som gør os
> til det
> > vi er idag.
>
> DEN holdning deler jeg SLET ikke.
> Jeg er lige kommet hjem fra ferie i Østrig. Vi boede i en by der hed
> Obertraun ved Halstätter see hvor motorcykelkørsel var forbudt fra kl. 22
> til kl. 6. Hvordan tror du det ville se ud hvis motorcyklister ikke var en
> minoritet?
>
> Rittig
| |
brian jensen (29-08-2001)
| Kommentar Fra : brian jensen |
Dato : 29-08-01 13:06 |
|
tjek lige billede nr 4 det er dan nemmeste måde at "ødelægge" en r1èr på
efter min mening
brian (med risiko for at genere nogen)
"Tomas Stæhr" <tsh@systime.dk> skrev i en meddelelse
news:9AHi7.15$z06.2393@news.get2net.dk...
> Hej
>
> Jeg synes lige jeg ville dele de par billeder jeg tog til Powermeet i
> weekenden.
> www.vipers.dk/powermeet/
>
> ----
> Tomas Stæhr
> Suzuki SV650S
> Yamaha TDR125 (Til salg)
>
>
| |
Tomas Stæhr (29-08-2001)
| Kommentar Fra : Tomas Stæhr |
Dato : 29-08-01 13:45 |
|
> tjek lige billede nr 4 det er dan nemmeste måde at "ødelægge" en r1èr på
> efter min mening
Billede nr. 4?? Det er da en SV'er?
Er det den orange-bronzefarvede R1'er du hentyder til?
---
Tomas Stæhr
| |
mobworld (29-08-2001)
| Kommentar Fra : mobworld |
Dato : 29-08-01 13:40 |
|
SV'eren ødelægger billedet af ;R1'eren........
/morten
On Wed, 29 Aug 2001 14:44:57 +0200, "Tomas Stæhr" <tsh@systime.dk>
wrote:
>> tjek lige billede nr 4 det er dan nemmeste måde at "ødelægge" en r1èr på
>> efter min mening
>
>
>Billede nr. 4?? Det er da en SV'er?
>Er det den orange-bronzefarvede R1'er du hentyder til?
>
>---
>Tomas Stæhr
>
| |
Steen S. Schmidt (29-08-2001)
| Kommentar Fra : Steen S. Schmidt |
Dato : 29-08-01 18:56 |
|
> SV'eren ødelægger billedet af ;R1'eren........
Du er da klog at høre på...
Mvh
Steen
| |
Tommy (30-08-2001)
| Kommentar Fra : Tommy |
Dato : 30-08-01 08:56 |
|
Sikken et ordforråd og sikken du dog overfalder den unge mand. (Unge
mand.... Morten du skylder vist øl nu)
Mon ikke netop Morten, af alle, har lov at skælde på SV´erne da han jo
selv har haft en der brækkede sig ret kraftigt så alle tarmene hang ud
af maskinrummet bare fordi at den ikke kunne holde til fin frisk kørsel.
Tommy
"Steen S. Schmidt" skriver:
> > SV'eren ødelægger billedet af ;R1'eren........
>
> Du er da klog at høre på...
>
> Mvh
> Steen
| |
Steen S. Schmidt (30-08-2001)
| Kommentar Fra : Steen S. Schmidt |
Dato : 30-08-01 17:43 |
|
> Mon ikke netop Morten, af alle, har lov at skælde på SV´erne da han jo
> selv har haft en der brækkede sig ret kraftigt så alle tarmene hang ud
> af maskinrummet bare fordi at den ikke kunne holde til fin frisk kørsel.
Der har du jo grunden; alting går i stykker hvis man ikke behandler det
ordentligt. Vil du påstå at det ikke var Mortens egen skyld at hans SV'er
gik i stykker? Står der i brugermanualen til SV650'eren at den sagtens kan
holde til lange, gentagne wheelies, imens du skifter gear osv.? Vil Morten
påstå at han ikke ét sekund havde risikoen, for at ødelægge et eller andet
på hans SV'er, i baghovedet, når han nu besluttede sig for at køre på
baghjulet jævnligt? Mener du selv at du ikke er i fare for at ødelægge noget
på din egen ZX9'er, nu når du selv ligger og psiker rundt på baghjulet ved
enhver given lejlighed (ja, det var ikke noget personligt, blot en
konstatering ?
Kort og godt har han selv ødelagt den SV'er, og det er os andre der betaler
for den i den næste prisstigning...
Min bemærkning var slet ikke beregnet specifikt på Morten og hans SV'er, men
derimod på dem der bare rakker andres maskiner/ting ned. Nogen synes SV'eren
er en god cykel, og i virkeligheden var det sikkert ikke en SV'er Morten
skulle have haft. Jeg rakker sgu da heller ikke ned på en Jawa eller GS500,
selv hvis jeg syntes de stank helt vildt (det synes jeg for øvrigt ikke -
masser af mennesker finder glæde i dem hver dag).
Mvh
Steen
| |
Lasse Lundberg (29-08-2001)
| Kommentar Fra : Lasse Lundberg |
Dato : 29-08-01 14:07 |
|
måske en lille hentydning til den maskasse gutten har bag på
Lasse
CBR1000f +topboks & RS125+Karin
| |
brian jensen (29-08-2001)
| Kommentar Fra : brian jensen |
Dato : 29-08-01 17:22 |
|
lige nøjagtig en r1èr med 45 liters topboks det er da synd
brian
"Lasse Lundberg" <lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse
news:9mipdn$196c$1@news.net.uni-c.dk...
> måske en lille hentydning til den maskasse gutten har bag på
>
> Lasse
> CBR1000f +topboks & RS125+Karin
>
>
| |
Morten Juel (29-08-2001)
| Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 29-08-01 14:17 |
|
Hvorfor hulen har man en cykel som billede nr 11, nå dækkene ikke engang er
slidt til kanten ?? selv min seca er slidt længere ud end det der !
Mvh
Morten
| |
Lasse Lundberg (30-08-2001)
| Kommentar Fra : Lasse Lundberg |
Dato : 30-08-01 11:12 |
|
hehe
"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:9mippc$92t$1@sunsite.dk...
> Hvorfor hulen har man en cykel som billede nr 11, nå dækkene ikke engang
er
> slidt til kanten ?? selv min seca er slidt længere ud end det der !
>
> Mvh
> Morten
>
>
| |
Løget (30-08-2001)
| Kommentar Fra : Løget |
Dato : 30-08-01 13:56 |
|
>>Tag ikke dette som et surt opstød, men det er sku lidt sjovt at høre en
gut
>>brokke sig over prisen på en 600 for så at købe lir for penge der kunne
>>have givet ham en 7½....
For det første, ved jeg, at det er Tommys, sædvanligt syge humor, faktisk
tror jeg han mener denne 600 er et ret godt køb pt..
I øvrigt giver jeg ham ret, det er da fedt at have noget som ikke alle og
enhver har... Netop derfor er jeg så glad for at have fået min ZX6R i den
farve som på
billedet...
Christian
(ZX6R i verdens fedeste farve )
| |
|
|