Daniel Nielsen <d992157@student.dtu.dk> skrev i en
news:9mdg09$fni$1@eising.k-net.dk...
>
> bagefter fik jeg cyklen tilbage...om den ville starte ?....nope....så
> med 7 andre kørende på banen stod jeg og råbte på instruktøren...
> den lidt irriterede instruktør vifter sin hånd over styret og stiller
> den dumme knap på on ...DOH!
Hæ!
Trængslerne ved første lektioner er mangfoldige!
Jeg hørte for nyligt én forklare om sine problemer som "aldrig før kørt
på knallert -elev":
Instruktionen i kravlegården var: "Træk kobling og så er 1.gear nedad,
og selv-øv jer så på at sætte igang!"
Efter ½ time værkede venstre håndled og underarm og ka'len blev nødt til
at spørge til eksistensen af frigear
Man kan fint forstille sig belastningen af muskulaturen på en novice ved
½ times koncentreret start/stop -øvelser
Ved den fortsatte øvelse: "Gear op i 2.", kunne han heller ikke finde
pågældende gear, som logisk nok(?) burde ligge i fortsættelse af "1.
ned"!
Dødemandsknap-anekdote:
Eftersom at vi forlængst har droppet tændings-nøgle-forvirringen på
vores lokale 80'er RR-projekt, er dødemandsknappen den eneste effektive
tændings-afbryder når racerne skal slukkes.
Det tager blot sin tid at vænne knægtene til at svippe den tilbage i
"on" med det samme - Man kan gøre opmærksom på det gang efter gang!
Bedste indlæring er at lade dem skubbe rundt med raceren, og svede og
stønne imens de øvrige får lov at køre ud på banen. Og først når
desperationen (á: "jeg kommer aldrig ud at køre"!), begynder at lyse ud
af øjnene på staklen, vise at den er slukket på dødemandsknappen
--
Armand.
(Sadist? Mnjaeh!)